Inlägg från: faceprimer |Visa alla inlägg
  • faceprimer

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Ponja skrev 2011-09-01 10:58:19 följande:
    Tog en bild på min mage imorse, hoppas det är OK att jag läger den här och inte i bildtråden.
    Det kan ju bara inte vara normalt att se ut så här?
    En jätte bula på vänster sidan av magen! Detta är i och för sig innan morgontoan så den syns mycket mer på bilden än vad den gör resten av dagen, men ändå? Den känns väldigt väl hela dagen, och syns en del med.
    Vad tror ni det är? Är det normalt??

Ser ju precis ut som när man gått in en bit i graviditeten och bebis ligger ena sidan och putar, men det är ju för tidigt så de kan ju inte vara det. Men håller med att det ser ganska ovanligt ut. Jag har fakitkst ingen aning om vad det kan vara. Du borde kanske kontakta MVC och kolla upp det? Eller ring vårdcentralen eller liknande. Bara för att få reda på vad det kan vara.
  • faceprimer
    Ponja skrev 2011-09-01 11:55:41 följande:
    Ja jag tycker att det ser väldigt konstigt ut. Men det är som sagt bara på morgonen den är så stor, och jag funderar på om det kan vara urinblåsan som trycker mot livmodern som gör att det blir en sådan stor bula? För urinblåsan ligger väl precis bakom livmodern? var bara en tanke, eftersom bulan försvinner mycket efter att jag kissat.
    Har i sett min bild på mitt UL? Över bebisen huvud så har jag ju muskelknuten, den syns väldigt väl. Det kan väl inte vara den som växt så mycket? Blir ju jätte orolig. Tänk om den växer och kväver bebisen?

Ja jag ser, men hm.. jag tycker du ska kolla upp det. Främst bara för att få klart att det inte är något farligt, men det tror jag inte det är. Men det kan ju vara skönt att kunna släppa det istället för att oroa sig att det är något farligt. Men jag förstår att du blir orolig, så därför tycker jag du ska kolla upp det. Kanske lika bra du hör av dig till MVC istället för att vårdcentralen, för om det har med graviditeten att göra så kanske MVC har bättre "koll" på livmoder tex. Men kolla upp det somsagt, även om det nog inte alls är något farligt. Men om det mot all förmodan skulle vara muskelknuten så är det kanske lika bra att man tänker ut åtgärder tidigt, innan bebisen "hinner" växa mycket mer? Vet faktiskt inte alls, men kolla upp det
  • faceprimer
    enlitenbitkaka skrev 2011-09-01 16:17:02 följande:
    Varför jag skrev öm med stora bokstäver är en annan femma *trött*

haha -ler
  • faceprimer

Jag vill verkligen amma så länge det fungerar bra och lillen får i sig allt som den behöver. MEN, jag kanske inte kommer få amma :( Äter ju medicin som bland annat påverkar mitt immunförsvar och det kan gå över i bröstmjölken och påverka barnets blodkroppar. Vilket jag INTE vill! Och jag kan inte sluta med mina mediciner heller för då kommer jag bli dålig. Så om det är så, så kommer jag inte amma även fast jag verkligen vill. :(

• faceprimer
    Lyckobebisen skrev 2011-09-01 19:03:54 följande:
    Ja visst får ni fråga. För att hon inte vill. Hon är inte ett dugg intresserad av det och ja, det är inget hon ser fram emot. Är rätt säker på att hon inte vill pumpa heller, men det däremot kan jag ändå tänka mig möjligen kan ändras under graviditeten, men vet att hon inte kommer ändra sig gällade själva amningen.

Personligen tycker jag det är rätt bra eftersom det då blir väldigt jämställt mellan oss och vi kan dela på allt från början, plus att hon får möjlighet att återhämta sig och sin kropp i början utan att behöva amma hela tiden :)

Vad olika det kan vara egentligen Jag vill verkligen amma, verkar så mysigt och man får sådan närhet till sitt barn och barnet får i sig det den behöver så jag ser fram emot att få amma (kommer nog ångra att jag sagt det om jag får amma, och kommer få såriga bröstvårtor och få mjölkstockning...:P) men det verkar vara otroligt mysigt. Du tror inte hon kommer ändra sig, eller att hon vill ge det ett försök ändå? Jag tror att hade jag varit emot det hade jag nog ändå velat testa, för att sen isåfall att "nej det är ingenting för mig" men jag tror att fördelarna hade övervägt det hela mot att jag just bara inte vill, eftersom bröstmjölk är bra för barnet och det skapar en sån trygghet mellan barnet och mamman. men somsagt, alla är vi olika och ingen ska ju bli tvingad om man inte vill Finns ju som tur är bra bröstmjölksersättning
  • faceprimer
    Lyckobebisen skrev 2011-09-01 19:15:56 följande:
    Nej, tror inte hon kommer ångra sig. Alltså, hon älskar att vara gravid nu, och hon kommer bli vääärldens bästa mamma, men hon är inte alls lika "mammig" som mig. Jag har drömt om att bli mamma hela mitt liv, drömt om att få amma och klappa på kulan hela tiden. Men hon är inte så alls. hon är fantastisk på sitt sätt, men att det blev så självklart att hon skulle föda våra barn är mest för att jag klargjorde att min kropp inte klarar av det och därför så ja, blev det ju hon Men som sagt, hon älskar att vara gravid och allt sånt, hon är bara inte sådär.. jag vet inte, men tror ni förstår.

Sen tycker ju jag, ur ett rent egoistiskt synsätt att det är supermysigt att jag får sköta matningen precis lika mycket som henne från början eftersom det varit en sån stor sorg för mig att ge upp att själv bära och föda

jag förstår
    Absolut, nu kan ni ju dela på matningen och båda får lika stor roll i hela matningen 
  • faceprimer
    enlitenbitkaka skrev 2011-09-01 19:24:32 följande:
    Faceprimer; Känner precis som du med amningen ett privilegium att få gr mitt barn bästa möjliga start i livet samtidigt som man får närheten oh myset! När HF var yngre, runt 20, ville jag verkligen inte amma men nu kommer jag försöka till varje pris! Syskon12: tack! Vi är nöjda min kompis får hem en Donkey imorgon! Bästa syskonvagnen!

Vilken bugaboo är det som du har köpt? har börjat fundera på en sån nu, fast då får de bli en begagnad
  • faceprimer
    enlitenbitkaka skrev 2011-09-01 19:32:57 följande:
    En bugaboo cameleon :) en helsvart limited edition med svart chassi

Byter man ut till vinterdäck under vintern då? För framhjulen var väldigt små. Har sett att det fanns att köpa till.
  • faceprimer
    enlitenbitkaka skrev 2011-09-01 19:43:50 följande:
    Faceprimer; På vintern eller när man ska ut i terrängen eller så kör man med de stora fram! Är gjort snabbt och lätt!
    Läste att de stod såhär: * Vid snö- och terrängkörning så vänder man styret (eller insatsen) så man kör med de stora hjulen fram. De svängbara hjulen låses."
    Hur menar dom då? Haha.   Vänder styret så kör man med de stora hjulen fram?
    Du kanske kan förklara så jag förstår? Haha  
  • faceprimer
    Nikis skrev 2011-09-01 19:58:51 följande:
    Någon som hört något om Nowalex vagnen? Den är ju billig och ser snygg ut, men har aldrig hört om de märket förut?

Nej tyvärr, men de är nog ungefär som märket Jumper X, den är också billig och ser snygg ut, men just eftersom de inte är ett så känt märke så blir man ju lite skeptisk om kvalitén är bra Man vill ju att vagnen ska vara säker
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)