Inlägg från: faceprimer |Visa alla inlägg
  • faceprimer

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Stinis83 skrev 2011-09-06 19:46:24 följande:
    Alltså, ni är så underbara så jag finner inga ord!

Jag har inte sovit så bra inatt och har rätt ont i magen... Jag övervägde att stanna hemma från jobbet, men tänkte att det är bättre att få tänka lite på annat. Min sambo har fått allt ur sitt system nu, så han tycker det känns rätt bra nu. Jag mår dock inte speciellt bra. Han kramar mig massor dock, och det är skönt.

Jag vet bara inte hur jag ska bete mig. Jag vill inte bete mig annorlunda, men har samtidigt svårt att vara som vanligt. Så jag får nog ta det som det kommer. Imorgon ska vi på begravning tillsammans... Men vi kan ju prata och umgås liksom, det är bara det att jag hela tiden är ledsen och nedstämd utan att gråta.

Ni är fantastiska var och en av er! Jag lovar att hålla er uppdaterade :)

Det brukar ofta vara skönt att komma ifrån och få tankarna på annat.
    Vad konstigt att han tycker det känns rätt bra, jag menar, senast igår så tvivlade han ju på om han älskade dig? har han sagt något mer om det?
    Skönt ändå att han kramar dig, det bevisar ju att han fortfarande bryr sig.

Jag förstår att det är jättesvårt att veta hur man ska bete sig. En sån här situation är ju svår att blunda ifrån och låtsas som ingenting har hänt.

Jag hoppas innerligt att ni får ett lyckligt slut på dessa tråkiga händelser och att ni kommer överrens om ett sätt så ni kan gå vidare. Och att han lärt sig att man inte beter sig så som han gjorde, och behandlar ens egna partner på så sätt.

Kramar       
    * I väntan på vår älskade bebis, 15 mars 2012 *
  • faceprimer

Kom och tänka på en sak, sitthöjden ,är det måtten mellan rumpan till huvudet? För kom och tänka på det när jag var på UL, min lilla bebis var 6,9cm, och då är det mellan rumpa och huvud väll? För hon mätte däremellan. Men blev så paff att det var så mycket, på vissa sidor stod de runt 5-6cm i 12 hela veckor, är ju i 12+4 nu   så trodde först hon menade hela bebisen men de kan det ju inte vara eftersom hon mätte mellan rumpan och huvudet. Eller?

• faceprimer
    LadyA01 skrev 2011-09-06 21:05:05 följande:
    Faceprimer: enl min lilla crl-tabell är 69mm 13+0/13+1. :) du har en stor rackare där inne! ;) det kan ju skilja några mm beroende på hur mycket bebisen sträcker på sig/rullar ihop sig när de mäter.

Ja jag måste ha en stor rackare, haha För hon som gjorde ultraljudet sa först att dessa mått överrensstämde om man var i v.13-14, men jag är ju bara i v.13, och eller inte ens det, 12+4 somsagt.. För fick sen datumet 15 mars, så fick inte ihop det eftersom bebisen var så stor redan...
    Men en stor rackare, det är bra, då växer h*n som den ska iallafall
  • faceprimer
    Kalksten skrev 2011-09-06 22:02:19 följande:
    Oj här har det hänt mkt sedan jag va här i förgår...hinner inte läsa allt tyvärr :(

På måndag har vi inskrivning då är vi i vecka 12. Hoppas den lille/a håller sig kvar för nu vill man bara få berätta för hela världen att vi ska ha barn!!!!!

o har vi tur har vi snart nytt boende också, det är lite sorg att lämna vår sjukt fräscha, fina charmiga lägenhet som ligger perfekt men 3e våningen o ingen stans att ställa barnvagn....nej det vill vi inte ha. Dessutom att bara kunna tvätta 1 gång/veckan kommer vara för jobbigt med en liten.
    Så det är en som aknske vill byta lägenhet med oss, det är en 4a i markplan,ljus o fräsch, bra område, nära vänner o famma o faffa samt svägerska. Den har tvättmaskin o torktumlare. Ja den vore helt enkelt väldigt bra för oss! Med ett stort isolerat föråd precis utanför där vi kan ha vagnen! Enda nackdelen är eg att vi inte längre kan ha vår fina VW passat i garage :( men man kan ju inte få allt! Viktigast att det är bästa att bo med barn i. dagis ligger i området o ja det är mysigt där så vi håller tummarna att den andra vill byta med oss!

Har ni börjat gå upp i vikt mkt än?

Jag har bara ökat 0,6 kg vilket känns skönt. Märker bara på bröststorleken o magen! Har redan rejäla ridlår så de vill jag inte ha större :D
    Hoppas allt går bra för er på inskrivningen. Kommer ni få se den lilla då också?

Jag har gått upp över 6 kg :( Gått upp från 75C till 80C och fått en rejält större mage... haha
  • faceprimer

Ni som känner bebisen redan, vart nånstans känner ni att de fladdrar och rör sig? Man säger ju att de kan kännas som gaser, och därför är det svårt att veta vad som är bebis och inte, men känner ni dom i nedre delen av magen?  Eller vart känner ni att barnet rör sig? Känner man det i mitten av magen måste det ju vara gaser, men är de i nedre delen av magen så kan de väl vara barnet? Eller? Hur upplever ni som känner de redan? :)

• faceprimer
    Lyckobebisen skrev 2011-09-07 08:08:40 följande:

Måste fråga, det är ju flera som har barn här inne sen innan, När jag och C läser om folk som varit på UL så säger nästan alla att den sprattlade och hade sig, vår var helt still. Heeeeelt still (så som vi uppfattade det iaf). Trots att barnmorskan retade den så rörde den sig inte, men hjärtat slog ju fint. Vi tänkte inte alls på det då, men det har vi börjat göra nu. Är det helt normalt? Bebisen sov väl bara gott?
    Detta ihop med att C sa igår att hon inte hade någon bra känsla direkt längre, absolut ingen dålig, men bara inte lika bra som hon haft innan. Hallå, som att inte jag kommer oroa ihjäl mig, haha.

Vi mailade också vår BM här om dagen och frågade om vi inte kan få komma in och lyssna på hjärtat, och med lite varningar så sa hon att det går bra, vi kommer troligen få komma dit om 2 veckor. Längtar. Hjärta

Vår bebis var realtivt lugn, armar och benen rörde sig... h*n sög på tummen till och från och sprattlade lite med fötterna annars låg den helt still med kroppen
    tror inte alls det är någon fara Bebisen sov ju säkert bara somsagt... Hade det varit någon fara hade nog BM tagit tag i det och kollat lite till tror jag
  • faceprimer
    Marie1983 skrev 2011-09-07 00:10:12 följande:
    Heej allihopa! Här är en till som ska ha marsbebis, närmare bestämt den 11/3. Är nu i v 13+2 och har gjort KUB i fredags. Var övertygad om att min lilla älskling slutat leva men fick se en livlig liten sprattlande krabat och blev så lycklig! Vore kul att ha några andra att prata lite med i samma situation! Hoppas ni mår bra allihopa, nattinatt

Välkommen Härligt att du fick se din lilla bebis och att allt var bra Det är verkligen helt underbart att få se sin bebis för första gången
  • faceprimer

Nån som kan göra mig klokare....
    Min första dag på senaste mensen var 9 juni, (skulle haft den 10 juni men den kom en dag tidigare) vilket betyder att ÄL skulle vara den 23 juni vilket blir ett BF datum på 14mars.  Men jag blev framflyttad 1 dag, så de står att graviditeten började 10 juni, och BF är 15 mars. Men får inte ihop de, varför blev jag framflyttad när jag hade min mens första dag den 9 juni? Hon kan ju inte ha gått på måtten eftersom att bebisen var 6.9cm alltså i en storlek som bebisen oftast uppnår precis vid v.14...
    Förstår inte alls varför jag blev framflyttad? kan det vara för att hon räknade när mensen skulle kommit, den skulle ju ha kommit 10 juni men kom 9 juni.
    Detta är ju egentligen oväsentligt, 1 dag hit och dit, men blir ändå knasig för jag får inte ihop det, haha.   

• faceprimer
    Ckm skrev 2011-09-07 13:02:34 följande:
    Hur lång tid efter inskrivningen fick ni tid för UL? Jag var på inskrivning igår och satans längtar till UL!!!

3 veckor efter inskrivning fick vi UL tid
    förstår det, tiden gick såååå sakta  
  • faceprimer
    Ckm skrev 2011-09-07 13:11:33 följande:
    Jäklar! Vill ha tid nunnunu!!!!

När har du tid för UL?
    det är ju jätteolika också vart man bor. Alla här erbjuds ett UL mellan v.11-13, s¨å därför behövde jag inte vänta länge, men på andra ställen gör dom ju inte förrän runt 16-20, och då blir de ju längre väntan... 
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)