Vi som väntar marsbebis 2012 :-)
hahah ingen fara, jag tänkte ifall de va jag som var trött där ett tag, haha
Lyckobebisen, vad använde ni som "gel" när ni använde dopplern? jag har ju en angelsounds och har märkt att det är lättare/svårare att höra ljud beroende på vad man har för gel.
Fick ni med någon gel, eller har ni vanlig olja, lotion....?
Har nu också spelat in bebisens hjärtljud, låg på 156 slag/minut om jag räknade rätt Men det var svårt att få höra slagen länge, den lilla rörde på sig för mycket antar jag, så jag fick flytta dopplern hela tiden för att hitta det igen Men åh, det är så underbart att höra hjärtat slå på den lilla
ska bli spännande att se om min magkänsla har rätt, magkänslan säger ju pojke, jag och sambon är nästan helt säkra på att det blir en pojke. fast nu har jag börjat tveka, kanske är en liten tös där inne trots allt? just bara för att vi tror de kommer bli en pojk så känns de som det kommer bli en flicka Men spelar ingen roll. Men oj så nyfiken man är
Tror jag kände bebis nyss igen, känns som små små små vibrationer nere i magen.. men är inte säker på att de är bebis. Går in v. 15 imorgon.
har börjat droppa nyheter allt mer och mer och flera vet om det, känns jättebra hela släkten vet och nu är det bara jobbet kvar, har börjat droppa det där också men jag jobbar ju på flera olika ställen (som vikarie) så de blir väldigt många o berätta för... Är jättenervös varje gång jag ska berätta det, hehe. Men det är så skönt att ha fått det sagt efteråt.
Alla har varit positiva men flera har sagt efteråt "Hur gammal är du?" och så säger jag "20" och några har typ "Oj då, vad tidigt.." Orkar inte sånna kommentarer, då kan man väl hålla det för sig själv. Jag vet väl också att jag är ung, och jag är väl medveten om min ålder, men det är väl inte de man behöver kommentera när man berättar att man ska ha barn. Dock är de bara 2 som sagt sådär, alla andra hittills har blivit jätteglada.
har väldigt många kvar att berätta för.. Får ta de när jag träffar alla allt eftersom..
Jag har blivit jätte pluffsig i ansiktet. Det har liksom svullnat upp?! Är det någon annan än jag som märkt att man typ blivit större i ansiktet/runt halsen?
Jag har inte haft mycket till dubbelhaka innan, men nu syns det hur mycket som helst.
Vad kan det bero på? Kan det vara för jag gått upp så mycket i vikt redan? minst 6 kg har jag gått upp. Men jag menar, de kan ju knappast vara fett jag gått upp.. Men usch, inge kul att märka så stor kroppsskillnad i ANSIKTET redan i v. 15... Hur stor kommer jag inte vara sen då? oj oj oj...
Jag ska köpa såndär Wendela havandeskaps olja i helgen, jag växer nått enormt så måste börja smörja.. även om de inte kommer underlätta för bristningar egentligen så är det ju ändå bra att hålla magen mjuk och elastisk...
V 15 idag förresten, så underbart Bara 5 veckor kvar till v. 20 och halvvägs