Inlägg från: faceprimer |Visa alla inlägg
  • faceprimer

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

enlitenbitkaka skrev 2011-09-19 20:41:58 följande:
    Nej det är det nya chassit...där man "viker ut" två plastgrejer för att flytta handtaget. Det gamla hade som en "skruv" och gled inte. Det var största anledningen till att vi valde nytt, för garantin på chassit.

INTE mina annonser!
    Nya chassit; www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_Cameleon_med...
    Gamla chassit: www.blocket.se/goteborg/Buggaboo_Cameleon_361...

Ser du skillnaden?

Okej, ah jag förstår
    Jag frågade henne och hon hade inte märkt av något direkt, men skulle det bli problem så får vi köpa ett nytt, kostar ju runt 3000 så isåfall kan det ju vara värt när man ändå fick vagnen så billigt.. men tror inte det lär vara något problem. Det märker vi.  
    * I väntan på vår älskade bebis, 15 mars 2012 *
  • faceprimer
    LadyA01 skrev 2011-09-19 20:53:04 följande:
    Ultraljudet gick bra!! Hur coolt som helst, man såg hur den låg o rörde munnen p drack, hickade, och la sig till rätta med händerna bakom huvudet - pappa upp i dagen! ;)

Så underbart
  • faceprimer

Jag tycker absolut att man ska kunna prata oro och sorg här inne, men kanske inte att det blir för stort fokus på negativa saker, jag blir inte speciellt peppad av att gå in och läsa vissa saker. Men självklart ska man få dela med sig oro, det är också en del av detta. 
    Men jag tror dock alla vet om riskerna som finns, men att ingen egentligen mår bättre av att gå och tänka negativt eller fokusera på alla risker som finns och sen försöka räkna ut i statistisk hur stor risk det är att någon av oss drabbas.  Även finns en risk att något hemskt kan drabba någon så är det inget iallafall jag vill gå och tänka på och ägna mina tankar åt, jag är också orolig, självklart. Men jag vill fokusera positivt, för jag mår bättre av det. Att ständigt bli påmind om vad som Kan hända, vill inte jag tänka på. Och då kanske jag är naiv, men jag vill njuta av detta nu och skulle någon hemskt hända så kommer jag må så fruktansvärt dåligt och hela min värld skulle rasa känns det som, men då får jag ta det då och skulle nog ångra om jag inte hade njutit av detta. Tror ingen mår bättre av att gå och tänka vad som Kan hända. Men jag blundar verkligen inte heller för den tragiska verklighet som finns för många och med all rätt så borde man få dela sina tankar och sin oro.

Men jag tror och hoppas såklart att det ska gå vägen för oss alla, att vi alla ska få vår lilla bebis som nu lever och växer i magen. 

-

luscious, tråkigt att du vill lämna.
    men jag önskar dig all lycka till med din lilla bebis i magen och hoppas av hela mitt hjärta att det ska gå vägen.
    Ta hand om dig! Stor kram 

• faceprimer

Åh vad skönt att föräldrapenningen och grav.penningen löste sig för dig Lokesmami, jag hoppas kunna jobba så mycket som möjligt nu innan jag ska gå hemma ett bra tag med bebisen.

• faceprimer
    Nikis skrev 2011-09-20 17:36:51 följande:
    Jag va på ul nu och allt verkade bra. mina uträkningar va oxå bra :) stämde nästan precis. på längden va bebis en dag äldre än vad jag trott och på huvudet en dag mindre :P så jag tycker jag fortsätter köra på 14+5 och sen se vad rul säger om en månad :) Jag är glad iaf :) hehe

vad härligt att höra att allting var bra
  • faceprimer
    Lyckobebisen skrev 2011-09-21 11:44:52 följande:
    För C upptäckte idag att hon kunde klämma ut en droppe typ ur bröstet..
    mycket märkligt tycker vi
    hahaha

15+5 idag..

Vet också en annan som kunde det i v.16 har dock inte provat på mig själv än men får göra det, haha. Växer som attan gör dom iallafall och bröstvårtorna har fått ett annat utseende än innan så något är det ju som händer iallafall
  • faceprimer
    faceprimer skrev 2011-09-21 17:41:31 följande:

Vet också en annan som kunde det i v.16 har dock inte provat på mig själv än men får göra det, haha. Växer som attan gör dom iallafall och bröstvårtorna har fått ett annat utseende än innan så något är det ju som händer iallafall

update: det gick Inte.
    haha  
  • faceprimer
    mini1983 skrev 2011-09-22 01:38:48 följande:
    Lincal: jag känner också av värken i nedre magen (som ja hade första veckorna). Minns inte att ja hade det vid min första graviditet, men man glömmer snabbt?! Och ja får ständigt höra att ingen graviditet är den andra lik inte ens för omföderskor...
    Men någon som vet, är det växtvärk??

Med all säkerhet växtvärk skulle jag nog våga säga, jag har sådär i princip var varannan dag och det är första barnet.. kan ju kännas på många olika sätt, allt från små kramper, hugg, ilande smärta, molande smärta.... etc etc
  • faceprimer

Nu vet i princip alla på jobbet om att jag är gravid chefen o kollegorna på de olika ställerna... o alla i släkten vet känns jättebra. Magen växer och nu har jag faktikst börjat ha tajtare tröjor som visar upp magen lite... LÄngtar efter att få känna rörelserna .. så mysigt

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)