Inlägg från: faceprimer |Visa alla inlägg
  • faceprimer

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Jag blir förövrigt andfådd för ingen ting! Att prata och gå samtidigt är otroligt svårt för då flåsar jag som bara den. Samma sak med att gå i trappor, även det är jättejobbigt.
    Dessutom har jag fått lite illamående ibland, när jag äter tar det bara stopp och jag vet att tar jag en enda tugga till så kräks jag upp allt, är lite tråkigt att de blir så om man äter ute eller borta hos andra. Det slår liksom till jättesnabbt som en illamående-attack liksom.

• faceprimer

Är det någon av er som känner igen märket Jumper X? Är ett barnvagnsmärke och har hittat en favorit vagn där i precis de färger vi vill ha men då det inte är så känt märke blir jag lite skeptisk om det är värt att satsa på. Har dock hört goda åsikter om den så helt kass kan den ju inte vara kommer lägga upp bild sen i bildtråden för nu sitter jag vid
    Mobilen

• faceprimer
    Ponja skrev 2011-08-28 19:50:09 följande:
    Åh nej, hon lånade min profil och lade ut en egen tråd, jag berättade för henne att hon säkert kan få både råd och stöttning här. Men hon gjorde den inte anonym, så ni vet så ni inte börjar fundera om ni ser den .Hon är som sagt otroligt ledsen och hon pratar knappt, vet inte vad jag ska göra riktigt. Om jag ska låta henne vara, eller försöka prata?

Åh, vad jobbigt :( Tror det bästa är att du visar att du finns där för henne, oavsett om det är att ha långa samtal med eller bara en axel att luta sig mot. Alla sörjer ju olika och jag tror det viktigaste är att du visar att du finns där genom hennes sorgarbete hur hon än kommer sörja. Vissa går ju in i sig själva och inte säger någonting, vissa vill prata om det, medans andra bara vill gråta... Det är såå olika. Men visa att du finns där för henne, det är det viktigaste. Så vet hon att du är där. Ang. ditt ultraljud, jag förstår att du är orolig. Det är klart man är det, men du ska se att allting kommer vara toppen med den lilla där inne. Jag håller tummarna av hela mitt hjärta för dig imorgon. Jag är precis lika orolig, dock inte nu längre, för nu har jag ju hört bebisens hjärta och vet att den faktiskt lever, så den oron har släppt lite vilket känns skönt. Jag behövde nästan höra det så jag kunde slappna av på något sätt. Det är otroligt påfrestande att gå i en "oro-miljö" hela tiden och oroa sig. Men jag tror att allt kommer vara bra och jag hoppas verkligen det. Kram på dig
  • faceprimer

Jag har också köpt ett par mammajeans från hm. Mörkblå. Sååå sköna 299 kr och slim modell bli absolut att köpa fler därifrån verkligen såå rörliga och sköna. Det är bra att man kan ha skärp för mina åker ner lite lätt när jag går för dom blev liiite stora men det växer jag i senare

• faceprimer

Jag har också fått dålig hy, och små röda knottror på brösten, jag känner mig automatiskt mer oattraktiv med så pass dålig hy men jag försöker sminka över så gott de går iallafall... Killen bryr sig iallafall inte ett dugg
    Jag hade en fin hy innan jag blev gravid men men, det är värt det för vår älskade bebis skull men lite får man klaga

• faceprimer

Grattis ni som var på KUB och fick bra siffror Härligt!!

-
    Är nyfiken hur det gått för er andra som varit på UL idag, väntar spänt på uppdatering

Om exakt en vecka vid denna tid har jag och sambon fått sett vårat lilla pyre för första gången Hjärta
    Jisses, jag börjar nästan gråta av bara tanken.. Nu ser jag bara fram emot det något enormt. INnan var jag så nervös för att den kanske inte levde men efter att ha hört hjärtslagen från den lilla så vet jag ju att den lever, och då väljer jag att fortsätta tänka så... (finns ju dom som de gått illa för även att man hört hjärtslagen så det är ju ingen garanti) men jag tänker positivt iallafall.   Längtar så tills man får se den lilla... Vilken underbar känsla. Kan fortfarande inte fatta att det faktiskt ligger en liten liten bebis i min mage som rör på sig för fullt, med fingrar, tår, näsa.... Det är ju helt fantastiskt! Och tänk att ni också har det, eller har en partner som har det, ett litet litet pyre som kommer växa och i slutänden bli en fullt utvecklad människa, det är ju verkligen magiskt!
    Vi är alla lyckligt lottade

• faceprimer

Ponja, vad underbart att allt var bra. Vad glad jag blir!
    Blir en lättnad för mig också när jag läser att det går så bra för er alla, man går ju och tänker på er som ska göra UL och KUB etc och hoppas att allt ska gå bra, så det är så härligt att höra att alla hittills har fått bra nyheter

• faceprimer
    LillaQ skrev 2011-08-29 18:02:40 följande:
    Nu har vi äntligrn fått se den lilla i magen. Allt såg väldigt bra ut, hjärtat, magsäck, njurar osv. Var en väldigt aktiv liten krabat som gärna sprattlade och sparkade därinne så det var svårt till en början att mäta nackspalten. Hon passade då på att mäta och kolla på andra saker och ta lite bilder så tillslut la den sig i position för mätning under några minuter så då passade sköterskan på att mäta. Fick väldigt bra värden 1:20000 på alla trisomier, känns så skönt och bra just nu!

Nu ska jag bara njuta av graviditeten!
    Åh vad härligt att höra
  • faceprimer

Någon annan som det hugger till i magen på
    när man nyser? Och hostar ibland också, kan de ha att göra med ligamenten eftersom livmodern blir större? Någon som vet?

• faceprimer

Ni som känner bebisen redan, har ni varit med barn innan? Tänkte för att det är väl ytterst ytterst ovanligt när man är förstföderska att känna sitt barn såhär tidigt? Eller det är vad jag hört, och just att de som känner bebisen som varit gravida innan känner igen rörelserna så man vet att det är bebisen man känner. Men är det något annat som spelar in hur tidigt man känner av sin bebis? De jag känner som varit gravida med första barnet kände rörelser mot v17 ungefär som små puffar. Så det är ju tydligen så olika när man känner av det, häftigt borde det vara iallafall längtar tills jag får känna bebisen!

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)