Ponja skrev 2011-08-28 19:50:09 följande:
Åh nej, hon lånade min profil och lade ut en egen tråd, jag berättade för henne att hon säkert kan få både råd och stöttning här. Men hon gjorde den inte anonym, så ni vet så ni inte börjar fundera om ni ser den .Hon är som sagt otroligt ledsen och hon pratar knappt, vet inte vad jag ska göra riktigt. Om jag ska låta henne vara, eller försöka prata?
Åh, vad jobbigt :( Tror det bästa är att du visar att du finns där för henne, oavsett om det är att ha långa samtal med eller bara en axel att luta sig mot. Alla sörjer ju olika och jag tror det viktigaste är att du visar att du finns där genom hennes sorgarbete hur hon än kommer sörja. Vissa går ju in i sig själva och inte säger någonting, vissa vill prata om det, medans andra bara vill gråta... Det är såå olika. Men visa att du finns där för henne, det är det viktigaste. Så vet hon att du är där. Ang. ditt ultraljud, jag förstår att du är orolig. Det är klart man är det, men du ska se att allting kommer vara toppen med den lilla där inne. Jag håller tummarna av hela mitt hjärta för dig imorgon. Jag är precis lika orolig, dock inte nu längre, för nu har jag ju hört bebisens hjärta och vet att den faktiskt lever, så den oron har släppt lite vilket känns skönt.
Jag behövde nästan höra det så jag kunde slappna av på något sätt. Det är otroligt påfrestande att gå i en "oro-miljö" hela tiden och oroa sig. Men jag tror att allt kommer vara bra och jag hoppas verkligen det. Kram på dig