Inlägg från: Stinis83 |Visa alla inlägg
  • Stinis83

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Ellieott, haha ja jag har aldrig känt mig så sårbar som efter jag fick henne. Jag är helt beroende av henne, och när hon inte är hemma går jag och tittar på hennes saker (som ligger lite överallt...) och luktar på hennes kudde som låg i vår säng... Det låter ju helt stört, men utan henne känner jag mig inte hel. Hur jobbig hon än kan vara :) åh vad jag längtar tills imorgon när hon kommer hem! Jag höll på att dö en smula och börja gråta när hon sa "Jag äskar dig mamma!" i telefonen, och jag hörde att hon lät ledsen...

Och nu ska man bli mamma till en till! Herregud, hur ska man klara det känslomässigt när man är så galet blödig som jag är?! :)

• Stinis83

Agnesmamma, vad skönt att allt såg bra ut med lilltjejen :)

Carla, ja usch och fy för att vara ifrån barnen :( Man får väl bita ihop helt enkelt och bara härda ut. Jag bävar lite för hur det kommer bli när vi kommer hem med lillebror, för hon har blivit väääääldigt beskyddande mot mig. Ibland får sambon inte pussa eller krama mig, och kommer nåt annat barn nära mig när jag lämnar eller hämtar på dagis så puttar hon bort barnet och säger "MIN mamma!!"

Men vad gullig han var som tog en kiwi åt dig i skolan! Hahahahaha, hormoner eller blödig - jag blev tårögd över hans omtanke!

Nu är ringarna valda och beställda! :) Jag hade en ganska bestämd uppfattning om att jag antingen ville ha en slät, rak ring i rött guld, eller en ring med stenar i. Det blev inget av det när det väl kom till kritan, jag svängde om helt och valde en mellanbred ring som var helt slät och jag är så nöjd! Sambon också, vi tog samma. Och de kommer om en vecka redan :) Jag fick prova vigselring också, tänk att det snart är verklighet! :)

Är det någon mer än jag som börjar få problem med vätskan i benen? Jag har så mycket vätska så det spänner och att vara utan stödstrumpor är inte att tänka på. Jag har svårt att gå ens när jag har dem på för det gör så ont i benen :S Nån som har nåt supertips på vad man kan göra? Jag ligger med benen i högläge nu.

• Stinis83

K girl, jag förstår att det måste bli lite konstigt för honom :( Var det som du hade befarat eller var det bättre? För du var ju lite orolig över hur det skulle bli. Är han extra mammig nu?

Det var förresten inte mitt vatten som gick :) Men däremot har jag halvordentliga sdr emellanåt, så nu har jag röjt av så det ser skapligt ut här hemma och nu ligger jag på soffan med benen i högläge :) Mello ikväll! Om man orkar hålla sig vaken ;)

• Stinis83

Daysis, vad läskigt! Men skönt att höra att du låter som du ändå är vid gott mod :) Hoppas bebisen vill samarbeta snart så ni får veta att allt är bra och kan få komma hem :)

• Stinis83

Lillaknytet, du behöver inte förklara dig ett enda dugg :) Klart man längtar efter bebis så man håller på att bli galen, att sen gå och ha en massa ont i onödan gör ju inte längtan direkt mindre. Det är en klen tröst nu, men snart är hon här och då är det här ett minne blott :)

Jag kände som du när jag åkte in och blev stoppad i måndags på fl. Jag tänkte att bebisen vill ju ut, och hade jag kommit 4 dagar senare så hade de inte stoppat mig. Det är märkligt när man ändå är så pass långt gången och alla säger att barnet skulle klara sig fint om det föddes och det så uppenbart vill ut, och så blir man stoppad... Svårt att förklara i ord, men jag förstår hur du känner och menar. Och du är inte ensam :) Klart vi vill att de ska vara färdigbakade, det är inte det det handlar om. Man längtar ju så vansinnigt! :)

• Stinis83

Vad skönt Nikis, bra att du ringde och åkte in :) När det gäller bebisarna så är det verkligen hellre en gång för mycket än en för lite :)

Carla, hjälp mig! Min mamma ringde för att säga att det inte är nån bra idé att jag pratar mer med J innan hon kommer hem imorgon, för hon hade blivit jätteledsen när vi la på... och det hörde jag ju lite av, men att få höra det sägas :( J hade gråtit massor och sagt att hon vill åka hem till mamma och pappa. Jag känner mig som världens sämsta mamma som lämnat bort henne i helgen! :( Hur ska man då känna när man ligger på bb?

Ni som har flera barn redan... känner man sig nångång som att man liksom är "otrogen" när man får nästa barn eller är jag helt befängd som ens tänker tanken att det kan kännas så? Hoppas att jag är helt ute och cyklar.

• Stinis83

Carla och K girl, tusen tack för era svar! :) Det känns bättre när jag läser det ni skriver. Hon är ju van vid att vara borta med mina föräldrar och har aldrig reagerat på det tidigare. Men som ni säger så känner hon väl på sig nåt att det är nåt på gång, vi försöker iaf prata med henne och förbereda henne på det. Vi säger att hon ska få vara med mormor och morfar och leka och busa, så åker vi och hämtar lillebror.

Det är väl här jag kan se en nackdel i att hon får vara med i det mesta vi gör, för självklart vill ju hon också följa med och hämta lillebror... :) Men vi säger att hon kommer ha det roligare med mormor och morfar.

Det känns väl som att man fixar det här hur som? Man har ju inget val? Och precis som man var tvungen att hitta rutiner och balans med första barnet så måste man hitta sina egna rutiner och balans med ännu en ny familjemedlem. När jag läser det ni skriver så tror jag att jag har ganska bra och realistiska förväntningar/tankar om hur det kommer bli. Och det verkar funka för er, så jag hoppas att det gör det för mig också.

Återigen tusen tack för att ni tar er tid att svara! :)

Carla, vad skönt att hon sover så mycket, det hoppas jag min gör också ;)

• Stinis83

Stronza, gud vilka fina namn du valt till dina barn, och vad bra de passar ihop! :)

Usch vad tomt det är utan Jempalainen!

• Stinis83

Carla, då hoppas jag att det är samma med min bebis, att han är lugn när han kommer ut eftersom han är så väldigt vild i magen :) Men jag räknar nästan med att det blir så ;) Guuuuuuud vad Dalia är söt!! :)

• Stinis83

Lillaknytet, åh det lät skönt med bastu och gott med älgfilé och potatispuré :) Ha en trevlig kväll och hoppas du slipper förvärkar!

Carla, jag hoppas att jag inte sviker dig genom att avvika från vårt mönster ;)

Vi ska snart åka och hämta hem pizza, orkar inte laga mat... :)

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)