Inlägg från: Stinis83 |Visa alla inlägg
  • Stinis83

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Alltså, det märks att kroppen inte riktigt orkar med längre, jag är så vansinnigt trött och seg i huvudet! Min hjärna funkar inte alls. Och det känns ju stabilt när vi ska på utvecklingssamtal på dagis imorgon... :) Jag är lika trött (om inte tröttare) som i början av graviditeten.

Jösses så jag längtar efter att vara en pigg och alert mamma, sambo och vän igen :) Och att kunna gå långa promenader med barnvagnen :) Trots att jag fortfarande inte fattar att jag har fått en liten bebis om 8 dagar... :)

• Stinis83

Godmorgon tjejer! Jag låg vaken inatt och läste ikapp, men somnade ifrån till slut... :) Hoppas att ni sovit gott! Jag har haft världens vildaste bebis inatt, det känns som att han hållit mig vaken hela natten. Och han är fortfarande vild! Han kanske är nervös inför att bli född om en vecka? ;) Dottern låg och drömde och fick komma in till oss vid 3-tiden, så nu på morgonen blev jag väckt med "Mamma, sovit färdigt!" :)

Jempa, hoppas din mamma blir utskriven idag, vad bra att hon är så mycket bättre :) Tror du på allvar att hon kan ha nån tidig demens som du skrev? Hoppas att det går bra för dig idag med BT och att det har gått ner ordentligt. Det är lustigt hur påverkad man kan bli av högt eller lågt BT! Jag har alltid haft lågt och är väldigt yr i huvudet.

Lillaknytet, usch det låter så jobbigt med så ordentliga sdr/förvärkar... Kan de inte ge dig Bricanyl så din kropp får vila lite? Man blir ju så vansinnigt trött. Jag lider med dig.

Isavanna, usch vad jobbigt att du känner så inför förlossningen. Men jag förstår dig! Tråkigt att samtalet inte hjälpte... Hoppas verkligen att din man hinner hem till förlossningen så du kan ha hans stöd och trygghet iaf! Och jag hoppas att när bebisen är född så tittar du tillbaka och ler när du tänker på hur bra det gick :)

Hoppas att jag inte missat nån nu :) Frukostdags!

• Stinis83

Jempa, ja är det demens så är det väl bra om det upptäcks tidigt. Jag jobbade på ett låst demensboende för en massa år sen, och det är väldigt kämpigt för vissa anhöriga att förstå att det inte riktigt är samma person längre. Hoppas att det finns någon botlig förklaring till hennes dåliga minne :)

Vad skönt att du känner dig lite bättre idag, hoppas att det håller i sig så :) Det kanske är stressen för din mamma som släpper, och allt du känt medan sambon var borta som släpper nu?

Jag hade planer på att åka till Apoteket och köpa sånt som tagit slut, köpa Dora Utforskaren till dottern, tvätta och fixa lite här hemma... Men när jag skulle lämna dottern på dagis så började jag må jätteilla, kallsvettas och var äckligt nära att svimma... Usch vilken panik jag fick! Jag mår fortfarande inte bra och kan inte sitta upp utan att det känns som om jag ska svimma. Så det blir nog lugnt för mig. Vet inte vad det kan bero på, lågt tryck kanske? För jag har ätit som jag brukar.

Lycka till idag fining! Kram kram kram :)

Lillaknytet, vad bra att du fått en tid hos bm, hoppas de kan hjälpa dig. Du borde kunna få en "sovpåse" eller nåt så du får vila lite, jag förstår inte hur din kropp orkar gumman! Haha, den dagen din sambo varit gravid och haft de besvär du har haft, inte får sova för att han har värkar, DÅ kan han få säga att du fånar dig :) Och han ska fan inte komma och gnälla över nån förkylning, det är en smekning i jämförelse ;) Kram till dig!

Qatteriin, åh vad härligt det låter med akupunktur och frisörbesök! Jag skulle också vilja göra nåt åt håret innan bebisen kommer, men det kan bli tight ;) Ögonbrynen däremot såg jag att jag måste ta itu med. Om jag inte vill se ut som Cookiemonster ;)

• Stinis83

Ellieott, "tjata" på hur mycket du vill, det är ju helt fantastiskt att du äntligen är ledig! Och alla härinne är nog väldigt glada för din skull :) Så njut och tjata hur mycket du vill :)

• Stinis83

Evelinas, haha, ja har också fått ur mig lite vätska tror jag, brukar vakna max en gång per natt för att kissa, men inatt var jag uppe tre gånger. Sen var det ett tag sen jag var på toa också... men igår gick det bättre, och imorse visade vågen -1 kg! :) Galet :)

• Stinis83

Evelinas, ja men schysstaste snabb bantningen gör jag om en vecka när bebisen föds :) Jag räknar med åtminstone 5 kg ;) Sen ska det bli riktigt gött att få ur sig all denna vätska och börja kunna gå ner all vikt :)

Carla, åh jag hoppas att min bebis är likadan som Dalia! :) Ja gud en vecka, vad hände med tiden?! :)

• Stinis83

Carla, ja det måste han verkligen, allt annat vore ju ett regelbrott ;) Han är verkligen aktiv hela tiden, jag börjar nästan bli lite orolig för att han är stressad eller nåt... Man ska ju åka in om de inte rör sig som de brukar, men om de är mer aktiva än de brukar?

Jag fick precis sjuuuuuuuuuk craving efter Digestivekex med smör och ost på...! Och jag som inte tar mig nånstans nu :(

• Stinis83

Mina föräldrar ska passa dottern, men vi har ju å andra sidan ett planerat datum när det ska hända. Händer det den här veckan så kan mina föräldrar, men händer det den här helgen så kan de inte... Vi funderar på att höra med farmor. Men annars blir det på måndag vi åker in och föder :)

Är det någon som på allvar vet om bebisen kan vara för aktiv så man ska åka in? Jag har försökt ringa spec mvc's akut, men får inget svar :S Jag känner mig fortfarande yr i huvudet, trött som få, har rätt mycket sdr och bebisen är lugn i som mest kanske 20 min, sen är det fullt ös igen. Är det något man borde kolla, eller kan det helt enkelt bero på att jag inte sovit bra inatt och är sjukt trött?

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)