Inlägg från: Mollly |Visa alla inlägg
  • Mollly
    Gryndrömmen skrev 2011-07-28 22:19:46 följande:
    same same but diffrent

Jag äter det som det är, är det till lunch så tar jag en bit bröd till Annars utan!
    kanske man skulle testa. Smidigt med sallader till lunch tycker jag. När jag gör sallader även till middag, så brukar jag ha bulgur och fisk eller kyckling till. Jag försöker äta mer fisk och kyckling nu. Tycker man blir så äckligt mätt av vanligt kött.
  • Mollly
    Gryndrömmen skrev 2011-07-28 22:31:35 följande:
    Jag äter mer och mer fisk jag oxå Blev behagligt mätt liksom!
    ja precis. Men visst, man blir hungrig snabbare. Men hellre det än att bli sådär äckligt mättSkrattande
  • Mollly
    Gryndrömmen skrev 2011-07-28 22:13:41 följande:
    Jag brukar göra en sallad med räkor, avokado, bladspenat, rödlök, tabasco och gurka Mums!
    hur mkt har du av varje?
  • Mollly
    Gryndrömmen skrev 2011-07-28 22:48:38 följande:
    Ca 500 g räkor, 4 avokado, 1 rödlök, ½ gurka som jag skalar och tar bort det längst in på.. 2 vitlöksklyftor har jag ju oxå.. några droppar tabasco sedan sallad efter smak Salt och peppar brukar sitta fint oxå! Jag brukar nog förresten har lite pressad citron eller lime i oxå
    ok. ska testa detta imonSkrattande
  • Mollly
    Primrose skrev 2011-07-29 13:52:39 följande:
    Hej, hej! Här är en träningsnörd till (nästan dubbelt så gammal som du TS ). Har tränat regelbundet på gym (3-7gg/vecka) sedan 1992! Jag är även utbildad inom träning och jobbade med det, gruppträning, gym och PT, i 7 år (fram t o m 2007), främst i London. Så gymmet har aldrig varit något "tvång" eller någon plåga.

Men ... just nu är jag nog inne i den värsta svackan någonsin. Min lilla kropp har ganska nyligen tagit en del "törnar" i form av bl a flera missfall och ett kejsarsnitt (fick min son för snart 3 år sedan), extrem trötthet, några inflammationer i leder, samt mycket jobbiga diskbråcks"utbrott". Så figuren är sig helt olik (väger c:a 10kilo över min normalvikt) och jag är inte mitt gamla tonade och lika starka jag, tyvärr. Jag slutar aldrig att träna, men har känt mig tvungen att dra ner på träningen den senaste tiden, bl a pga diskbråcket. Nu ska jag försöka trappa upp litet igen, och hoppas att jag inte stressar kroppen för mycket. Jag ÄLSKAR ju att träna!

Springa kan jag bara drömma om att göra. Promenerar gör jag jämt. Low impact, high intensity, (crosstrainer, stepper osv.) är det som gäller konditionsmässigt i gymmet. Styrketräning älskar jag - men måste vara extremt försiktig med val av övningar just nu. Jag är utbildad Pilatesinstruktör så det "tänket" har jag med mig i det mesta jag gör. Yoga är inte heller främmande, men det tar jag också det lugnt med just nu (förutom andningsövningar på spikmattan).

Just nu har jag gördel (som stöd för ryggen) och inlägg i skorna (från sjukgymnasten) och ska snart till ortoped för bedömning om operation av ryggen är aktuell. Snacka om att man känner sig annorlunda nu, jämfört med för en sådär 5 år sedan! Men, men ... man kan bygga upp sig igen, det tror jag på. Jag var, för övrigt, mer vältränad och trimmad när jag var 39 år än när jag var 24 år (rökte, mumsade, jobbade 50-60 timmar i veckan, tränade sparsamt även om jag var aktiv)!

Nu hänger jag på här - för litet småsnack, oss träningsnördar emellan.
    VälkommenSkrattande
  • Mollly

Idag tog jag mig till gymmet. Det kändes helt underbart efter en veckas svullande av massa onyttigt. Sprang lite extra idag.

Sen testade jag att göra sallades som jag fick tips om igår. Oj jäklar vad god den var. Fast hade i lite allt möjligt
    Räkor, avokado, spenatblad, rödlök, lime, tomat, gurka, vitlök och tabaso. Hmm tror jag fick med allt. Så jag blanade era två tips. Körde med en klick turkisk yoggi till och två fincrisp. Riktigt mätt blev jag. Så det är min nya favorit sallad. Det var GRYMSkrattande

• Mollly
    Gryndrömmen skrev 2011-07-29 21:37:10 följande:
    Roligt att du tyckte om det, det är en favorit här hemma

Här har det blivit 80 min tung styrketräning och 40 min promenad idag
    ja den var bara såååå god. Nu gjorde jag bara till mig själv eftersom att sambon redan hade ätit. Men ska bjuda han på det någon dag. Riktigt smidigt och gott att ta efter ett träningspass.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!