• ETSS

Träningsnördar - här samlas vi!

Evenstar skrev 2011-07-27 19:42:24 följande:
    Sammanfattning av idag,

Träning: 40 min IW
                    30 min Styrka axlar

Middag: Squashlasagne

En bra dag mao :)

Vad har ni ätit idag?
    Träning: Helkropp i maskiner 3 * 14, överkropp mellan 5 och 15 kg, Samma antal bak och benövningar men med 15 till 30 kg. Rygg/midja samma antal 25 til 35 kg. En hel jäkla massa situps Glad
    Hade egentligen bara tänkt ta armar och överkropp men åker bort några dagar och kommer bara att ev powerwalka under tiden.

Middag: Ugnsstekt kycklinglår med fullkornscouscous och kryddade tometer och fetaost.
    Nu: Finncrisp med avocadogish Glad
  • ETSS

Hej på er Glad Kommer att vara borta från datorn i några dager men efterlyser träningslänkar. Den här tråden brukar ju "åka iväg" några sidor på en dag, så om ni vill får ni gärna inboxa mig om ni har tips på bra sidor Glad

• ETSS
    Mollly skrev 2011-07-31 18:08:10 följande:
    Skulle körs plankan här hemma. Vilket var ett vädligt dumt beslut att ta så länge tösen är vaken
    Gulligt Glad
  • ETSS

Hej på er Glad
    Efter fyra träningsfria dygn (jag har träningsabstinens), alldeles för mycket onyttig men god mat, en del onyttig dryck och lite konserthoppande kör jag dubbla pass idag för att kompensera.
    Först powerwalking på förmiddagen, sen styrka - överkropp i kväll.
    Vad jag har längtat efter träning Glad

• ETSS

Har powerwalkat 45 minuter under förmiddagen, ätit nyttig kokt fisk och potatis till lunch.
    Middag blev den ugnsstekta kyclingen, couscous och broccoli.
    Just hemkommen från gymet där jag tränat armar, överkropp, rygg och mage.
    Nu blir det FinnCrisp med avocadogish.
    Några dagar till med den här regimen (morgondagen är undantagen) och jag har kompenserat för fyra dagars motionsfrihet och ett extremt överflöd av onyttig mat.
    Men roligt har jag haft Glad

• ETSS
    Tullemi skrev 2011-08-01 19:19:39 följande:
    Helkropp styrka: check! Ingen konditionsträning idag, alldeles för varmt Tungan ute
  • ETSS
    Annika i Gbg skrev 2011-08-03 07:15:18 följande:
    Godmorgon! Idag blir det HotYoga efter jobbet + cykel till och från. Hoppas jag orkar upp för alla backarna på väg hem ikväll. *Haha* Jag köpte ett gäng Celsius, en dricka som enligt uppgift ska öka fettförbränningen och prestationen. På hemsidan (www.celsiussverige.se) kan man läsa vetenskapliga studier de gjort. Någon mer som druckit dem? Jag köpte i alla fall på Maxi när de hade extrapris, får väl se om jag tycker att de ger något. Det värsta är att de innehåller massor av koffein så den jag drack vid 18-tiden i måndags före Zumban gjorde att jag sov urdåligt på natten. Yogan idag börjar 17.30 så jag tänker dricka den vid 15.30, kanske kan jag sova i natt då... Man får prova sig fram. 

Jag har fått en klänning av min systerdotter. Hon hade i sin tur fått den av en vän men tyckte inte att hon passade i den. Det är en jättesöt axelbandslös röd klänning med underkjol som liksom hänger ner under. Naturligtvis kommer jag inte i den! MEN - nu hänger den här som morot. Det saknas ca 6 cm i midjan och 2 ovanför tuttarna. Jag tänkte att jag ska ha den klänningen på min 50-årsfest nästa sommar! Rolig utmaning! Jag ska lägga in en bild av min fina "morot" senare. Men nu ska jag iväg och jobba. Sköt om er allihop!
    Det är perfekt med motivationskläder :) Själv sparade jag en del av mina fina kläder från tidigare som jag nu kan ha. Vill se bild av moroten, ha en bra dag Glad
  • ETSS

Godmorgon på er Glad
    Hade tänkt ett förmiddagspass och ett kvällspass i dag; powerwalking och mage/rumpa/ben i kväll. Nu visar det sig att jag nog troligen bara hinner med det senare, attans. Nå, nya tag i morgon Glad

• ETSS
    Tullemi skrev 2011-08-03 09:11:31 följande:

Min man har 3 dagar semester nu. Wohooo! Han har haft svårt att ta ledigt pga av en förskingrande ekonom på företaget, men nu är väl den värsta krisen över. Hur som helst så kan jag alltså träna lite friare i några dagar . Idag blir det mage och crosstrainer.
    Ev ska jag iväg till MM Sports i stan (GBG) och kika på proteinpulver. Kul

Härligt med crosstrainer, tyvärr kan jag bara använda den i tio minuter innan benhinnorna drar ihop sig i kramp, det är samma med att springa. Har töjövningar speciellt för benhinnorna, men det hjälper inte, äter dessutom magnesium och kalciumtabletter, och har testat salt och bananer..
    Har du eller någon annan något tips?
  • ETSS
    Tullemi skrev 2011-08-03 09:37:20 följande:
    No, inget tips, sorry. Jag kan inget om sånt alls
    Jag får fråga vidare, tack i alla fall Glad
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!