• ETSS

Träningsnördar - här samlas vi!

MissKaos skrev 2011-09-15 20:55:42 följande:
    Ja det är misstänkt. Binikemask? Jag har legat mellan 2200-3000kcal/dag (4000 någon dag). Dom där 2200dagarna är få och då har jag fått ett ryck: Oj, vad jag äter kommer gå upp en massa. Äter mindre en dag och det går ju bra men sen blir jag ju hungrig.. Nog för att jag rör på mig men det finns ju gränserför vad man kan göra åt kan man tycka. KAn tänka mig att gå upp ca 1-2kg muskler men sen vill jag int egå upp mer. Trivs med att vara relativt smal: Gillar ju att springa och det är tungt om man är tung.
    Jag blir utredd snart, hoppas att de hittar något så att jag i alla fall kan börja träna igen Glad
    Själv skulle jag nog vilja gå upp tre kilo, men då muskler eller kanske fyra, men inte mer, då väger jag just över 55-56, det skulle funka Glad
  • ETSS
    MissKaos skrev 2011-09-15 21:33:00 följande:
    Ja, man vill ju trivas! Och känna sig fin och bekväm  Även i bikini! Och ffa i jogginskor

Godnatt sötisar! Imorgon fredag! ÄNTLIGEN helg.
    God natt Glad
  • ETSS
    Fattig student skrev 2011-09-16 19:57:48 följande:
    Hej! Läser vad alla skriver. Själv har jag inte tränat på över 5 dagar. Jag har som sagt sömnproblem, går ständigt med tunga ögonlock men kan inte sova. Bär på en stor klump i magen. Sömnen är A & O för allt. Ska försöka träna imorgon och se om det leder till någon sömn.

Jag har iaf lyckats gå ned 2 kilo på en vecka nu, säkert en massa vätska och tom mage då det är svårt att äta när man är trött.
    Prova att träna inte så många timmar innan sänggående eller ta en kvällspromenad ute i snabbt tempo.
    Hoppas att det ordnar sig med din sömn Favete {#emotions_dlg.flower}
  • ETSS
    Fattig student skrev 2011-09-17 20:32:41 följande:
    Jag har ångest eller oro inför en stor förändring i mitt liv som snart kommer att ske. Känner lite panik emellanåt och oro för att alla pusselbitar ska gå ihop, eller att något ska krångla. Andra förstår dock inte min oro. Jag överdriver säkert då jag är en kontrollmänniska och om jag inte har allt under kontroll blir det total kaos i mitt inre. Men att inte sova gör det värre och ångesten/oron tar allt starkare fäste.
    Det värsta är att denna förändring kommer ge oss som familj ett bättre liv och ändå så oroar jag mig inför det. Knäpp!
    Jag har pratat på tråden om detta förut Favete, men har du provat Mindfulness?
    Lugna (inte tempo) promenader, avkopplande fem minuter hemma i lugn och ro då du inte ska fundera på framtiden och dess konsekvenser utan bara försöka finna lite ro?
  • ETSS
    Fattig student skrev 2011-09-17 21:19:00 följande:
    Nej, jag har inte testat det. Antar att du har? Funkar det?
    Men hur ska jag bli avkopplad och inte tänka på framtiden?
    Det funkar, det finns program du kan googla på och lyssna på via en internetuppkoppling, du behöver inte köpa böcker eller CD skivor. Och det hjälper. Glad
  • ETSS

Hörni, I´m happy!
    I går var första gången på en och en halv vecka som jag fick träna Glad

Först fick jag det här beskedet med mesträning, sen har jag haft en långvarig, elända förkylning men i går fick jag alltså se insidan av gymlokalen igen. Jag körde helkropp, mycket lätta vikter; 10*3, under timmen, jag blev knappt ens varm, men jag har tränat Solig

• ETSS
    Jennie med ie skrev 2011-09-21 09:43:44 följande:
    Jag har bara en sak att säga: förkylningsjäkelskap!!!
  • ETSS
    Fattig student skrev 2011-09-28 18:37:57 följande:
    Själv har jag förkyld med halsont och kommer inte att träna! Men hejar på er andra!
    Här är en till som inte får träna så mycket. Men jag följer er i alla fall på tråden {#emotions_dlg.flower}
  • ETSS

Hej på er Glad
    Min mesträning som jag fortsätter med är inte så mycket att redogöra för. Men jag har lyckats gå upp 1,5 kilo och jag har testat en av nyheterna på vårt gym.
    En massagestol som ger en helkroppsmassage. Har någon av er testat det?

• ETSS
    Tullemi skrev 2011-10-04 21:43:15 följande:
    Förresten....var är Favete? Det var längesedan hon skrev nu.....
    Jag undrar också vart hon har tagit vägen?
  • ETSS
    Fattig student skrev 2011-10-05 11:57:02 följande:
    ETSS skrev 2011-10-04 21:50:22 följande:
    Jag undrar också vart hon har tagit vägen?
    Hej!

Jag är fortfarande sjuk. Helt otroligt! Men snart så! 
    Åh men krya på dig {#emotions_dlg.flower}
    Hur går det med sömnen?
  • ETSS
    Fattig student skrev 2011-10-06 16:06:20 följande:
    Känner att jag börjar bli frisk nu så imorgon blir det träningsdags!! Härligt!!!
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!