• ETSS

Träningsnördar - här samlas vi!

MissKaos skrev 2011-09-07 21:34:24 följande:
    Styreträna. INGEN cardio samt äta mer. I ditt läge: Lägga till det som andra ser som "onyttigt" som tex lite chips/choklad/glass. Jag skulle tro att du kan ta ett litet glass paket, skära itu det på mitten och öta 1/2 varje dag som en extra efterätt. Sen kan du köpa näringsdryck alt proteinpulver -men välj då ett med MYCKET energi -lägg till det. Byt ut varenda light prdodukt mot standard.

..och det var sjuksysters ena råd..

Det andra är; dom kollar väll upp dig ordentligt?
    Jag äter redan så mycket onyttigheter att det är otäckt :)
    Måste ju skära ner på styrketräningen eftersom jag höll på att kapsejsa häromsistens, men jag kanske ska öka kilona när jag tränar i stället.
    Ja de har tagit blodprover i omgångar, nu ska de sätta en kanyl och spruta in något ämne i blodet som ska mäta kroppskortisonet och kolla hypofysen, men jag vill inte alldeles försvinna innan dess att de gör det :)
  • ETSS

Ah choklad med schweizernöt ;)
    Allvarligt talat, jag förstår hur du menar och jag äter redan rätt proteinrikt, mycket kött och det feta som hör till köttbiten, steker även mycket mat.
    Kanske ändå mer kolhydrater?

• ETSS
    Primrose skrev 2011-09-08 01:11:43 följande:
    Du nämner inte proteiner - ät det! Ägg, feta mjölkprodukter, fet fisk, rejäla biffar - just nu kan det nog vara bra för dig. Och för att bygga muskler krävs det ju tillräckligt med protein också. Proteindrink efter passet är bra och ta ett par bananer också. Eller en rejäl recoverybar. Nutrilett har ju väldigt få kalorier så det kan vara bättre för just dig att ta till någon träningsbar (som har högre kaloriinnehåll). Inte så mycket konditionsträning nu, som de andra skriver. Korta intervallspass på 10-15 min. Annars styrketräning, varför inte periodisera litet, med medeltunga vikter i 2-3x12 reps i tre veckor, därefter något tyngre vikter 3x6-8 reps i tre veckor? Inte för många övningar i ett pass. Kör några rejäla "sammansatta" övningar som breda latsdrag, bänk-/ hantelpress, benböj i Smith-maskin, sittande axelpress etc. Max c:a 6 övningar under ett pass.  Inga "supersets"  eller cirkelträning. Utan kör ett hårt set och vila 60-90 sek och forsätt sedan med ett nytt set av samma övning.

Men om du svimmade häromdagen - var det inte så? - måste du kanske invänta provsvaren innan du börja köra ordentligt.
    Jo, jag äter protein med, men jag funderar på styrketräningen, jag kör lätta vikter 14 sets, 3 rep. När det är som det är kanske det är bäst att fortsätta så.
    Jo jag svimmade och här på tråd har föreslagits mesträning 2 ggr/vecka, fast jag skulle helst vilja träna i alla fall 3 ggr/vecka Glad Ska jag invänta provsvar kan det ju ta väldigt lång tid.
  • ETSS

Hörni, mesveckan är avklarad om jag håller mig från något fler konditions eller gympass till på måndag. Räcker det med en eller bör jag har flera?

• ETSS
    Jennie med ie skrev 2011-09-08 20:54:38 följande:
    Hej allihopa! Jag fick höra att jag var saknad

Jodå, jag var hyfsat på gång efter semestern.. med lägre ambitionsnivå än tidigare dock eftersom jag gått upp i arbetstid och dessutom återupptagit bowlingen = mindre tid över... Lite trögt gick det men hyfsat. Men nu har det blivit noll träning ett tag p g a lite krämpor, främst cystor vid äggstockarna. Och jag är väl inte den lyckligaste mest vältränade Jennie med ie som har funnits. Men ger jag upp? Nej fan heller Så fort jag inte har så ont längre så är jag igång igen... Och jag har, med mycket tur, lyckats hålla vikten åtminstone. Fortfarande minus 30 således. Men 10 till ska bort...
    Välkommen tillbaka Glad
  • ETSS

Favete och Miss Kaos: Kan jag inte träna tre gånger i veckan ens tills provsvar?

• ETSS
    MissKaos skrev 2011-09-08 21:24:10 följande:
    N E J.
    NEJ NEJ NEJ.

Du ska vila. Om du nu måste träna så promenera MAX 1h. Styrketräna lätt. MAX 1h, Och det ska var LÄTT. Du kan faktiskt ha en allvarlig sjukdom som gör detta med dig.
    När beräknas provsvaren komma?
    Men så trist, då får jag inte köra kettlebells.
    Provet ska tas först den 20:e, sedan kommer det väll att dröja bra länge till innan jag får veta något. Fast de har sagt att de sett på de vanliga proverna att det inte är giftstruma eller någon allvarlig amnesomsättningsrubbning, de talar om lite mycket (eller för litet) kroppskortison. Om detta inte visar något särskilt ska de kolla hypofysen mer grundligt, men även där tror de att det i så fall är någon lättare rubbning.
    Men det kan ta tid innan jag får veta något
    Är det säkert att jag inte kan träna 3 ggr/v om det inte är något allvarligt fel?
  • ETSS
    Jennnyn skrev 2011-09-08 22:33:44 följande:
    Jag vet hur svårt det är att hålla sig borta från något man tycker är skoj, men å andra sidan tycker inte jag heller att du ska träna innan provsvaren kommit. Har du träningsabstinens kan du ju alltid promenera, gå och simma i lugnare tempo, cykla en runda eller träna LÄTT styrketräning. Du kommer göra din kropp en otjänst genom att utsätta den för tungt fysiskt arbete när den inte mår riktigt bra. Den har redan sagt ifrån i och med att du svimmat under träning. Se det som ett varningstecken. Hjärtat påverkas också negativt många gånger när kroppen inte mår bra.

Försök lägga band på dig och härda ut. Det handlar ju inte om hela livet, utan under en begränsad tid.

Kram!

obs! Vi säger inte att du ska hålla dig borta från träningen för att vara elaka, utan för att vi faktiskt bryr oss
    Ja, jag vet, och innerligen tack för att ni bryr er {#emotions_dlg.flower}
    Hade tänkt en halvtimmes lätt styrketräning överkropp, en halvtimmes lätt styrketräning ben och mage per vecka och kanske 30 till 45 minuters promenad per vecka och hoppas på snabba provsvar Glad
  • ETSS
    Mollly skrev 2011-09-09 15:54:31 följande:
    Idag gick träningen inte alls bra. Sprang bara 2.8km gjorde två olika plankor och bänkpress. Kände mig lite yr och inte riktigt motiverad. Kanske för att jag fyller år idag och ville hem till sambo och barn. Han vet hur gärna jag vill gå på massage, så jag fick ett presentkort på massageHjärta
    Grattis på födelsedagen, vilken fin present Glad
  • ETSS
    Mollly skrev 2011-09-10 09:34:43 följande:
    Tack för alla grattisSkrattande
    åhh jag vill så gärna träna idag. Men igår när jag tränade fick jag både ont i halsen och näsan började rinna. Så vet i tusan om jag vågar. Vill verkligen inte bli förkyld. Men känner mig lite slö i kroppen idag.. hmm
    Hoppas du snart börjar må bättre, det kanske ändå är bäst att stanna hemma en dag till?
    Själv vill jag med iväg, men ska nog hålla mig hemma.
    Hade du en fin födelsedagskväll?
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!