• ETSS

Träningsnördar - här samlas vi!

Fattig student skrev 2011-08-28 16:16:27 följande:
    Det blev 5 km idag, 25 minuter sedan styrka på det där fokus låg på ben och så lite plankan på det också.
    Imorgon blir det 1 timmes styrketräning och sedan blir det på kvällen löpning 1 mil.

Men nu har jag en förbannad träningsvärk, ont men samtidigt härligt!
    Härligt!
    Det är konstigt att då man känner sig öm som en mörad köttbit kan man samtidigt må bra, ska försöka komma upp i 200 situps i kväll och se om jag överlever Glad
  • ETSS
    Fattig student skrev 2011-08-28 16:23:20 följande:
    Det tror jag att du klarar utan problem!  Glad
    Jag överlevde 200! Glad
  • ETSS
    Tullemi skrev 2011-08-28 18:25:17 följande:

Det är så knepigt när man tränat tidigt på morgonen för då vill jag köra ett pass på kvällen också. Det känns ju som om det var längesedan jag tränade bara för det gått 8 timmar

Det är därför jag insett att det inte är så dumt att spara sig till efter middag Glad
  • ETSS

Godmorgon på er Glad
    Med start idag får jag i alla fall mer att göra på dagarna, det är alltid något. I kväll ska jag kettlebella igen, bävar redan för avsaknaden av ben jag kommer att uppleva sen. Ska ladda med extra kolhydrater idag och se om det har någon effekt åt något håll.
    Önskar er alla en bra dag tills vi ses igen Glad

• ETSS
    AnPa skrev 2011-08-29 07:04:08 följande:
    ETSS: Är det ett pass? Alltså med kettlebells? Jag kommer nog börja träna på SATS, var där jag oro tränade igår. Någon annan som tränar där och kan rekomendera pass för en nybörjare?
    Jo det är kettlebells, kan rekommendera, det är riktigt roligt :)
  • ETSS
    bandit skrev 2011-08-29 13:44:22 följande:
    Uuuhh, känner mig lagomt superpeppad till att börja träna! :D Har varit helt inaktiv i nästan två år, lathet som främsta sysselsättning och har nu äntligen fått arslet ur vagnen och blivit medlem i det lokala gymmet. Känns skitkul att börja träna igen, får väl satsa på beach 2012!
    Välkommen Glad
  • ETSS
    MissKaos skrev 2011-08-29 17:20:59 följande:
    Jag vill ut osch spriiiiiinga NUUUU! eller när jag slutar... Har "spring i benen" sablar, jag måste ju vila! STOPPA MIG NÅGON!
    STOOOOOOOOOOOPPPP!!!!!!!!!!!! '
    Inte springa, vila var det!
  • ETSS
    MissKaos skrev 2011-08-29 17:30:05 följande:
    Tack Solig Jag ska ju ge mig själv chansen att springa det där 10km loppet under 1h.. Då måste benen vara ngt sånär frächa! Nu är dom ju sega.. JAg är seg i huvudet med efter att ha jbbat sedan 7:30. Nu är det "bara" 1h30min kvar..
    Då får du ta en lugn kväll då du kommit hem. Skönt då den sista 1.5 timmen är över. Du kanske ska satsa på attGlad lägga upp fötterna då du kommit hem i stället?
  • ETSS
    MissKaos skrev 2011-08-29 17:45:11 följande:
    Ja, det är ju tanken... MEN jag hr suttit på röven hela dagen bakom ett skrivbord så det kryper i kroppen lite. Nåja, jag ska cykla hem så får jag lite luft. Och nu har det börjat ösregna.. Ska hem och göra protein-kvällsmat Det ksa bli smoothie på lättyoghurt m prot.pulver och frukt, äggmacka och fruktsallad med kesella och kanel! Och thé. Tror jag.
    Eller omelett.. Med skinka och tomat.

Börjar nog bli lite hungrig! Min kollegor bara stirrade på mitt mellis idag:
    Ett grovt libabröd med skinka, koktägg, keso, grönsaker inrullat. Och gott salt! Jummy!
    Åh! Gott Glad
  • ETSS

Godafton på er!
    Har Kettlebellat. Mina ben är mos. Min tre dygn länga plåga där varje steg är ett alldeles privat Via Dolorosa har påbörjats. Träningsvärk visar ju på att det tar.. och det gör det!

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!