Träningsnördar - här samlas vi!
Amazina skrev 2011-07-21 13:12:47 följande:
Igår blev det ett step n´tone pass. Det var skoj som lite omväxling! Skönt med styrka! Ikväll blir det spinning igen! Jag har nu (efter Annikas tips och lite sunt förnuft) insett att jag måste ställa om min träning... Jag kör för tillfället ganska enformigt med löpning och spinning och ibland lite styrka och that´s it... I fortsättningen ska jag köra: 2 spinningpass/vecka 1-2 löppass/vecka 1 body pump/vecka 1 steppass el liknande/vecka 2 smidighetspass i veckan. Tänk REJÄL stretch/yoga el liknande. Vissa grejer kan man ju köra på samma dag. Det är alltid skönt med en vilodag i veckan, även om det är på träningen jag anser mig få mest avkoppling om jag ska vara helt ärlig!
Idag har jag bakat! Jag kan verkligen tipsa om matmuffins! Jättebra picknickmat/mellanmål eller att ha i frysen till hungriga barn. Jag har gjort matmuffins på majsgryn(polenta)/vetemjöl och antingen soltorkade tomater/fetaost eller bacon/lök/getost/tomat som fyllning. De sistnämnda blev godast! Man kan ju även göra med pizzasmak eller ost/skinka... Det finns massor med recept på nätet. Förutom matmuffins blev det även kockostoppar men de är det hänglås på för min del. Maken blev dock skitglad!
Tycker att träning är en bra avledare, det är som meditation, man tömmer tankarna och får lite fokus.
Ska kolla nätet, det lät riktigt gott det där