• ETSS

Träningsnördar - här samlas vi!

Scratchy skrev 2011-07-16 14:44:14 följande:
    Nej, jag har inte gjort något sådant schema än. Jag tänkte att det var onödigt eftersom jag ändå bara tränar så lite. Vi människor är så bra på att lura oss själva. Jag ska ta ditt råd och göra ett tråkigt schema och följa det.

Min plan är att komma i form till sommaren/hösten 2012. Jag tror att det är ett mål som är realistiskt utan att överanstränga sig. Bättre att tänka långsiktigt med delmål än att försöka komma i form på bara några månader.

Sitter just och funderar på hur mycket som är realistiskt att gå upp i muskelvikt på ett år. Jaja, det märker vi.

Hur som helst så har jag lagt ner kampsporten och bestämt mig för att absolut inte sätta fötterna i en dojo förrän tidigast i januari (den planen kommer att gå åt h/%"/&%e men ändå). Det var kampsport jag tränade förr och min hjärna kan inte förstå att kroppen inte hänger med som förr, så jag slår och sparkar instinktivt alldeles för snabbt och hårt för vad musklerna klarar.

Ungefär så ser planen ut. Hur tycker du att det låter?
    Scheman är bra, följde ett slaviskt under min rätt intensiva viktminskning. Faktiskt tror jag att scheman är extra bra om man ska skynda långsamt och är en otålig natur. Det är viktigt att du gör upp både ett målschema plus alla delmål där du kan ändra och revidera efter behov.

Tycker ditt låter som om du tänkt på det här och då ska det funka Glad
    Sen du tänk inte att det kommer att gå åt helvete, tänk att det kommer att gå, då går det, tankens makt och allt det där Glad
    Ett råd, vet inte riktigt var då befinner dig på det området, det här är riktigt basic, men innan du börjar jobba med muskler, kaske en halvimmas konditionsträning 7 dagar i veckan i någon vecka först? Bara för att få in rutiner och i ditt fall inte överskrida dem om du förstår hur jag menar?
  • ETSS
    Scratchy skrev 2011-07-16 15:22:58 följande:
    Japp, det får bli ett schema. Håller på med det nu. Jag hade en flickvän en gång som fick mig att träna mindre. Kanske skulle ta upp kontakten med henne igen.

Konditionen är bra just nu. Har löptränat i tre månader och kört pilates för att öka bålstyrkan lite lätt. Däremot har det inte hjälpt mig att gå upp i vikt, snarare tvärt om. Så nu är det ner med konditionen och upp med musklerna.

Happy thoughts, happy thoughts. Jag jobbar ju med att hjälpa andra att tänka rätt, så jag borde på något sätt klara det här.

Tack för alla tips!!!
    Anytime.
    Happy thoughts, ät mycket kött och ägg och lite riktigt fett och kämpa på med muskler och schema så kommer det att gå fint Glad
    Plus att denna tråd är helt suverän för att  få feedback och support Glad
  • ETSS
    Tullemi skrev 2011-07-16 15:45:11 följande:

Nu har ett paket Finn Crisp flyttat hem även till mig

Idag blir det grillning: scampispett med en sallad till. Min man får äta vitlöksbrödet och den feta såsen. Han bryr sig inte om sånt alls Obestämd.

Vi blir fler och fler som äter FinnCrisp. Oj det lät gott  Glad
  • ETSS
    Scratchy skrev 2011-07-16 15:51:42 följande:
    Är inte alla trådar på fl bra för att ge feedback och support?
    Hm, den här tråden är då det  Solig
  • ETSS
    Gryndrömmen skrev 2011-07-16 16:29:48 följande:
    Det är en underbar tråd, glad att jag hittade hit :)
    Samma här, man återfår både hoppet om medmänniskor och FL Glad
  • ETSS
    Jennie med ie skrev 2011-07-16 17:32:31 följande:
    SLUTA skriv om Finn Crisp Jag ska inte äta sånt förrän jag nått målvikt har jag tänkt... Men visst är det gott. Och nyttigt, för att bara bröd liksom. Tänk med vitlökssmaksatt färskost, tomat och örtsalt....
    Slurp Glad Men allvarligt, inte är det farligast av allt med någon god grönsaksröra till?
  • ETSS
    Jennie med ie skrev 2011-07-16 17:45:11 följande:
    Nope, inte farligast av allt Men inte en del av den kost jag nu håller... Däremot i en jämviktskost.
    Okej då ska jag för ögonblicket inte sjunga FinnCrispens lov, jag lovar Glad
  • ETSS
    Jennie med ie skrev 2011-07-16 17:50:44 följande:
    Hahah....
    Förlåt Glad
    Jag hade sett fram emot morgonmotion, men nu har jag hela kvällen framför mig utan något speciellt att göra, aldrig är man nöjd Glad
    Hade du motionsledigt idag?
  • ETSS
    Scratchy skrev 2011-07-16 18:03:22 följande:
    Vad är FinnCrisp?
    Ett ganska nyttigt tunnt hårt bröd som är lite beroendeframkallade, delvis på grund av diverse pålägg som är helt lyriskt beskrivna här på tråden :)
  • ETSS
    Tullemi skrev 2011-07-16 18:16:02 följande:
    Jag tänkte ta och slänga på lite lax och avokado ikväll...på det där brödet Och så blir det nog lite färskost på mä....
    Åh, ska gå och ta hand om det där brödet, har lite Brieost, jag vet själv hur jobbigt det ar att avstå från godsaker då man följer en diet så jag har lite dåligt samvete.. i alla fall må alla här ha en riktigt god kväll, själv ska jag dejta Dexter; säsong 2 Solig
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!