• Anonym (S.)

Otrogen och gravid

Jag har tabbat till det. Rejält!
    Livet är helt snurrigt och jag vet inte vad jag ska ta mig till.

Jag är sambo med en underbar kille. Han är pappa till mitt barn som är dryga året gammal. Vi har varit ett par i 4 år och har haft det jättebra ända tills för att par månader sen.
    Då ställdes mitt liv på sin kant och jag gick igenom ett par jobbiga månader. Allt utan att jag upplevde att jag fick någon respons eller några tröstande ord av sambon. Jag började tvivla på min kärlek för honom. Var jag bara tillsammans med honom för barnets skull? Fanns det överhuvudtaget någon äkta kärlek kvar?
    Jag började helt leva för vårt barn.

I samma veva började jag prata med en kille som jag varit bekant med ett tag. Han har ett barn som är ett par månader yngre än mitt, så där hittade vi massor gemensamt.
    Vi pratade flera timmar om dagen på MSN och tillslut träffades vi.
    Det ena ledde till det andra och vi inledde något av en affär. Alla känslor fanns där, från bådas sidor.
    Jag stod i valet och kvalet och visste inte alls vad jag skulle göra. Skulle jag lämna min sambo och ta bort min och vårat barns trygghet. Vad skulle hända med allt och alla? Vem skulle vårat barn bo med? Så otroligt många frågor och INGA svar.
    Allt mellan min och 'den andra killen' var väldigt mycket upp och ner. Ena dagen visste vi båda vad vi ville. Andra dagen så tvekade jag. Om och om igen!

Vi hade sex. En gång.
    En gång, som visade sig räcka. Jag blev gravid.
    Killen blev glad, och ville mer än gärna ha barnet.
    Min första spontana känsla var abort.
    Fort, fort, fort! Bort med barnet och alla bevis på min idioti.
    Men sen började jag tänka. Barnet gjorde sig påmint konstant genom illamående och yrsel..

Jag drog mig för att ringa till sjukhuset. Men tillslut gjorde jag det.
    Fick en tid för undersökning och VUL.
    Barnet var 7 mm långt, dvs vecka 6+4. Fick tid imorgon att komma in och få tabletter för att avbryta graviditeten och sen tabletter att ta med mig hem för att stöta ut barnet...

Och det gör ONT! Mitt hjärta gråter. Min själ skriker efter barnet, men mitt samvete låter mig inte behålla det.
    Skulle jag stå ut med allt skitsnack som skulle pratas om mig?
    Hur ska jag kunna berätta för min sambo att jag är gravid, men att det inte är hans barn? Han som inte ens anar att jag träffat någon annan.. Hur ska våra föräldrar reagera?
    Hur ska allt lösa sig mellan mig och barnets pappa?

Så otroligt många frågor. Och INGA svar.
    Det jag vet är att jag inte vill ta bort barnet, men att jag med största sannolikhet kommer göra det iallafall.
    Jag är feg.
    Och jag är ledsen.

Vet att jag bara svammlar, men jag behövde få skriva av mig.
    Finns det någon som varit i liknande situation som kan komma med solskenshistorier?
    Jag behöver få höra att det löser sig, för i nuläget tvivlar jag på det...
    Jag VET att jag har tabbat till det, så det behöver jag inte höra igen.
    Jag var dum och otänksam. Gjorde allt som man inte ska göra. Men det är såhär mitt liv ser ut just nu.

• Svar på tråden Otrogen och gravid
  • Anonym

6009617

Jag började känna mig ensam här om att tycka som du.

Alla:

Sätt er in i situationen, som den som blev bedragen.

• Nisslass

Jag läste bara det sista som TS skrev. Det räcker för mig. Jag behöver inte berätta hur dumt jag tycker det är då jag ser att TS förstår det själv. Läs texten längst ner i första inlägget.

• Nisslass

Kan meddela att jag varit i situationen dessutom. Jag har blivit bedragen. Inte bara en gång.

• Squeezetoy

Jag tycker inte att otrohet är oförlåtligt, fel men inte oförlåtligt. Inte i min värld i alla fall, allt beroende på omständiheter, omständigheter som vi i detta fall inte alls vet mycket om.

Tycker visst det verkar som om många dömer och fördömer TS. Så som vissa tänker så får jag intrycket av att ni tycker att de som har varit otrogna är dåliga människor och inte värda samma behandling som alla andra. En fråga till er bara, om en vän till er hade hamnat i den här sitsen hade ni betett er på samma sätt då? Tagit avstånd så som ni gör? Lämnat henne ensam i sin förtvivlan?

• Engeln

anonym 6009409

Engeln
    Varför är barnet och otroheten två skilda saker, när barnet blev till i otrohets akten?

Barnet valde inte att bli till och skall därför inte straffas, den har inget med min relation till min man att göra. Är det nån som ska "straffas" så är det han. I mina ögon enkelt.

OM din kille är otrogen, får barn- skulle du kunna glömma hur barnet kom till, varje gång du ser det? Kanske varannan vecka? Vad din kille har gjort mot dig?

Klart jag inte skulle glömma å det skulle va tufft (såklart) men som sagt jag har ett val om jag vill fortsätta min relation med min man så inbegriper ju det även barnet om vi nu skulle få träffa barnet. Barnet försvinner ju inte för att jag kastar ut karln. Mitt barn har ändå ett syskon ett blodsband som mitt barn har rätt till om dom båda vill. Man slipper inte undan, så hur löser man det på bästa sätt?
    Skriker hysteriskt åt karln att dra åt helvette? Kastar ut honom, låter vårat barn få växa upp utan sin pappa? Jag kommer ju iaf bli tvungen att ha med honom att göra OCH ha en bra relation så att vår dotter får det bra, hon är så mycket viktigare än vad jag är, för mig. Det går inte att strutsa ner huvet i sanden för att man är arg, ledsen och besviken. Ångrar min man sig och vill leva med oss så är risken stor att han får 1 !!!! chans till. Allt går OM man vill , jag skulle vilja, TS kille kanske inte vill det vet vi inte.

• Anonym

Nisslass

Scenario:

Du och din tjej har vanligt-normalt förhållande- upp o ner gångar- men inget ovanl...
    Ni har barn.

Hon är otrogen, blir gravid- hon berättar att du inte är pappa, vad gör du?

• Engeln

6015973

Så fegt så typiskt när någon har så starka åsikter att du ska gömma dig bakom en anonym luva... Stå för dina åsikter om du ska vara så hätsk!

• Nisslass

Anonym med nr 6015655.

När och om det händer så får vi se hur jag reagerar. Kan inte riktigt sätta mig in i det nu.
    Skulle troligen lämna min fru. Men det är ju inget jag sagt att någon annan inte skulle göra eller något sådant.

Varför frågar du mig förresten?

Jag tycker fortfarande att det inte behövs berättas för TS gång på gång hur fel det är när hon själv vet om det.

• Anonym

Nisslass:
    jag har oxå blivit bedragen mer än 1 gång så jag vet hur det känns och kan då tänka mig hur det kan kännas för hennes sambo när han får veta att hon dessutom är gravid med den hon va otrogen med!
    Du säger själv att TS vet om att hon gjort fel men varför då skriva tråden?? Hon skriver tråden för att få höra vad folk tycker o tänker och då fattar väl TS att det kommer kritik i såna här fall.
    Det verkar som du tar väldigt lätt på otrohet och ändå har du blivit bedragen mer än 1 gång och det förstår inte jag.
    Jag tar sånt här väldigt hårt för det är det hemskaste man kan göra mot sin andra hälft.

• lillalycka

det kommer bli trassel hur du än gör. en abort är sällan ångest fri, men å andra sidan så är en separation inte det heller. din nuvarande partner hur är det mellan er nu? trivs ni ihop? älskar du honom, eller är det bara bekvämt? ni har ju ett barn ihop att tänka på, ett syskon är kanske rätt just nu. ett litet barn som är gjort i sus och dus är lika lätt att älska som ett som kom till i trygghet och enligt planerna. kan inte din kille ha överinseende med ett snedsteg som ångras, kanske det är lika bra med ett uppbrått. har du stöd och kontakt med din nuvarande nu då? eller finns det hos din nya? du kanske ska ta ditt barn i handen och din bebi i magen och gå från båda och hitta lungn och stöd i dig och de små som du har varit del i att göra. dina föräldrar kommer säkert gnissla, dina vänner med, oavsett vad du bestämmer och gör, men kommer förhoppningsvis stötta dig i ditt beslut tillslut. lycka till med ditt beslut, och vad du än väljer att göra så är du INTE feg, alla alternativ kräver stort mod och mycke styrka. kommer att försöka sända styrka till dig, anna.

Svar på tråden Otrogen och gravid