Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011
Straxt anländer jag Stockholm.
Ett ägg insatt.
5e försöket.
Hoppas!
Kramar till alla! <3
Straxt anländer jag Stockholm.
Ett ägg insatt.
5e försöket.
Hoppas!
Kramar till alla! <3
Hej, Tackar för tummar!!
Hur går det för dig Tuvalina???
Virvla, jag har ätit 3x2 mg progynon/dygn vid alla mina försök. Dvs. klarat mig på 6 mg.
Men säkert olika ju från person till person hur mycket man behöver, men din slemhinna blev väl bra tjocklek på iaf!!
Skrivit några rader nu om vår insättning på min presentation. Välkomna in :)
Zwillinge86
I Tammerfors tror jag Päivii Virta fortfarande är kvar som kontaktperson troligen med adress @fertinova.fi . I Helsingfors: [email protected]
Mailkontakt funkar utmärkt ....svar direkt till max efter ett dygn.(vardagar)
Man kan fråga om stort till smått!!
Vanligt är ju att ett första besök krävs.
Vi hade ju gått i Tammerfors (på AVA) så nu när vi började i Helsingfors så behövde vi ej göra något "första besök" men numer är det ju samma företag.
Och intyg från psykolog måste man ha också - på att man förstår vad man ger sig in på.
Tiden man står i kö räknas från man anmäler sig till den.
Vi är nu på ruvardag..... räkna,räkna...9 !! Har inte tänkt så mycket på att jag faktiskt ruvar denna gång.
Tidigare har jag tagit det väldigt lugnt!!
Nu gör jag precis som kliniken sa: Lev precis som vanligt!! Jag styrketränar, rider, går långpromenader, jobbar o har fullt upp. Får se om det leder oss till andra resultat denna gång :)
Inte känt ett skit av ruvningen mer än biverkningar (av medicinen troligen!) trötthet, svullen mage osv.
Kul att vi är så nära i (insättnings)tid Virvla och Tilda76 - hoppas det går vägen för oss alla !!
Callimero - självfallet häng här!! :)
Kram o trevlig lördagskväll på er!
Zwillinge86,
Har du fyllt i dina kontaktuppgifter o sänt in?? (från deras hemsida)
De borde ju svara då !!
Går ju att ringa också annars...
Hej,
Har läst igenom alla inlägg.
Det är ju 17 att det inte kan få gå vägen för alla....
Vårt 5e äggdonationsförsök gick inte heller vägen. :(
Man känner sig ju ....maktlös...
Ställde lite krav!
Nu kommer jag få prednisolon och Fragmin vid nästa FET.
Eventuellt ska vi köra nu direkt.
Någon som har erfarenheter/hört om det är bra eller inte?
En gång har det ju faktiskt fäst vid ett ET, då fick jag
trombyl o prednisolon. En v. efter jag slutat med de medicinerna kom missfallet.
Vet ju såklart inte om det har samband men....
Stora kramar till er alla kämpande själar!!
hej.
Skrev ett jättelångt inlägg på min (skitHTC) mobil...som INTE kom fram hit.
HA! för den -jag har beställt en ny mobil!
YPKE - Så fantastiskt roligt!!!!! <3 Håller tummar och tår.
VIRVLA - ååååå, hoppas verkligen att allt ser bra ut imorgon!! Det ÄR ju vanligt med blödningar....men jag förstår dig!!
ZWILLINGE86 - Vi har ju gått i Tammerfors (det finns ju också som val!!) Det är en hemtrevlig klinik med trevlig personal!!
Båt åkte vi till Åbo, sen tåg direkt från hamnen till Tammerfors, sen 700 m att gå till kliniken.
Vid vårt första besök åkte vi båda, och bodde 5 dygn på hotell i Tammerfors. Hade bilen med den gången. Mysigt. Blev som en liten semester.
Nu har vi ju bytt klinik till Helsingfors. Större stad....fler donatorer tänkte vi.... (Vi hade rätt dåliga äggantal i Tammerfors. 2 och 3 med två olika donatorer.)
Jag är glad att jag har några försök på nacken, skulle inte velat ha Helsingfors Fertinovas löpandeband och lite opersonliga, snabba stil på mitt första försök.....
Åkte nu båt, Viking line... båten ligger kvar hela dagen medans man gör ET/FET o kanske tar en sväng i storstan.
Man har hytten kvar och behöver inte släpa grejjer. Kostnad (med vikingkort) sådär 800-1500 beronde på dag.
Mycket smidigt!!
Senaste gångerna har mannen åkt själv, lämnat sitt bidrag.
Sen har jag åkt över några dagar senare.
Beror nog lite på vad man är för person... jag har inga som helst problem med att åka själv. Dessutom är det mer praktiskt för oss, med husdjur, barn och hus som ska "eldas". Plus att det inte blir så många semesterdagar som ryker...men som sagt man kan ju se det som en minisemester också! :)
Åbo har jag ingen erfarenhet av.
Varit och mätt slemhinnan idag. Cykeldag 9 idag.
Såg bra ut. Väntar nu besked imorgonbitti vilken dag jag ska få komma i nästa vecka :)
OM någon ska över samtidigt så ses jag gärna!
Kramar!
Hej, Skönt Virvla! Hoppas det håller i sig nu!!
Jag åker nästa tisdag (till Helsingfors). för FET.
Någon annan som råkar vara på g just då??
Kram
....tågurspårning..... får se om jag hinner med båten nurå.... :(
Joseta, vi har gjort så!
Kört flera försök utan nedreglering.
(Är inte i klimakteriet....riktigt än ..även om det säkert inte är jättelångt borta)Olika insättningsdagar. Denna gång dag 15.
Så
idag har jag fått två små pluttar insatta.
Hoppas!!
Idag har jag även fått träffa Fertilitetsresa! mycket trevligt
Är på väg hem nu med båten...
Kramar