Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011
Välkommen Jenkis! Vi går i Tammerfors, men har valt att ta med bilen eller åkt tåg ( som går 200 m från båten i åbo till centrum avTammerfors ca 700 m från ava)
Välkommen Jenkis! Vi går i Tammerfors, men har valt att ta med bilen eller åkt tåg ( som går 200 m från båten i åbo till centrum avTammerfors ca 700 m från ava)
Heeeej, nu ska här skrivas.... Tror det blir långt. Börjar med lite kommentarer, svar, o funderingar: Wannabefler, TACK för dina fina ord ang att jag startade denna tråd. Jag är jätteglad att den (tråden) verkligen lever! tycker också att detkänns som man har fina människor där ute som faktiskt bryr sig om varandra! :) JAG ska medicinera tom gravvecka 10.... Utan nedtrappningar..... (Prednisolon endast till testadagen) Myran, otroligt!! Ett sanslöst bra resultat!!! ...... Det är inte utan att man blir avundsjuk på den skörden. :/ .... (konstigt vore väl annars) Blodsdroppen var nog en sån nidblödning. Det håller jag tummarna för! Jag har faktiskt oxå funderat på om de säger nåt skumt om hur det ser ut just vid insättning när de snackar finska med varandra..... Hoppas det går vägen med hunden..... Kram Jenkis, smart att ställa sig i kö! Jag tror Åbo o Tammerfors är lika bra, vi råkade bara hamna i Tammerfors... De är glada o trevliga o kliniken är i ett gammalt mysigt hus. Båt kan vara superbilligt. Tipset är att bli medlem =gratis. Åkte tex enkel vikingline förra gången för 130:- o denna gång enkel för 240:-. Tåg ligger på ca 230:- enkel. Måste vara billigare än att flyga, men längre tid tar det Tigermamman, hej igen! Skönt att ha dig tillbaka här ! Ninacamilla o Skruttet69... Snart är det dags för Er oxå!! Ninacamilla hur gick andra UL? Gaaaa och xxy , Välkomna! Tuvalina, vilken dag far ni hem igen?? Onsdagskväll? Hoppas på sällskap på båten :)Hur gick besöket? Kramar ( kommer minst ett inlägg till....) R
Hahahaa, så skitdåligt det blir när man skriver på paddan ..... Mellanrum..vad är det? Jaja, hoppas ni kan läsa ändå!
Så,nu ska jag berätta hur det gått för oss. Fick nån total noja på att donatorn kanske skulle vara inne o läsa o dra tillbaka sina ägg..... därav att jag INTE skrivit. Vårt första äggdonationsförsök resulterade i två ägg somsattes in i april o i maj i år. Båda blev negativa. När vi funderade på att börja om skrev jag o frågade VAD just de på ava tammerfors, kunde erbjuda oss denna gång för att ev öka chanserna. Då svarade de att jag skulle få trombyl o prednisolon förutom vanlig medicinering med progynon o progesteron och insättning med 2 st. Och en ny donator! Var i princip klart med en ny donator när ett sista test på henne ej var godtagbart....men tog bara någon vecka tills de hade en ny donator klar till oss. I fredags var mannen över, det blev 6 ägg.... Dagen efter ringde de o sa att ett ägg dött o ett ville ej bli befruktat( samma slutresultat) men 4 som de odlade vidare... Tills idag måndag.... Jag satt på tåget från Åbo, då ringde de o sa att ett ägg till, lr embryo kanske man säger?? var så dåligt att det ej gick att använda. Hmm.... 3 kvar alltså. Sen sa hon jättefort att då fryser vi ner två o sätter in ett... O jag o sambon har ju nu VERKLIGEN ställt in oss på att vi, som överenskommet, skulle få två färska till magen.... Fasen, så där satt jag o var arg, o grinade på tåget.... Ringde upp dem igen.... O gick sen direkt från stationen till AVA, ville ej komma dit o fått reda på att det var för sent att de redan var nedfrusna.... När jag kom dit ...arg, svettig o uppjagad... Hade de snackat med varandra o nåt missförstånd blev det nånstans... Men jag fick iaf hämta två små embryos :) så nu känns allt jättebra igen o jag halvligger i sängen på Scandic hotell iTammerfors o skriver till Er! Ett till frysen. Kraaaaamar!
Myran, ja nu ska här ruvas!! :) det var klass 3 på de små liven, medel o absolut vanligast enl AVA. NinaCamilla,, jag ligger här o bara softar! :) Får uppdatera listan när jag har tillgång till en vanlig dator.... Tuvalina, vet ej varför jag frågade om onsdagskväll, gröt i hjärnan?, jag far iaf hem tisdagskväll m viking line :)
Tuvalina, tisdagskväll! Jag åker tisdagskväll! 20.55 tror jag det är! ( se mitt inlägg från kl.21.50 igår) Ska fara mot Åbo på em. Men först en lång o härlig hotellfrukost :) Vill du/ ni ses något? På båten. Kanske käka en pizza ? Jag träffar Er gärna ! Kramizar
Jag far med Viking,..... Om ni inte gör det kan jag absolut tänka mig att ses i Åbo under em.
Har inboxat dig Tuvalina.
Åååååå, lyckligtlottad1234, fasen, vad mycket skit som kan hnda.... Utanför livmodern... Alltså vandrat ..eeh, uppåt från det att de satte in dem. ??! Hoppas SÅ för din , er, skull att det andra är en stark krabat som klamrar sig fast o bara fortsätter att växa. Kram!!
jag sitter på tåget nu mot Åbo, o har lyckats få lite WiFi här :) idag är det precis ett år sedan vi var på ul i v 19... (vår spontangraviditet) O fick veta att vår lilla pojke inte levde längre <3. Idag är en bättre dag :) kramar till alla.
Exakt så tänkte vi oxå! Jag är 43....vi har fått få ägg... O att bli gravid med fryst embryo är betydligt mindre chans än med färska... OM det klarar upptiningen..vilket ca 50 % gör... Har man dessutom försökt några gånger.... Ja, vi tyckte att riskerna, som faktiskt finns med en ev tvillinggraviditet var värda och ta.. sen absolut, kanske man längre fram ångrar det som f-n... De ett svåner just nu att för oss var det rätt beslut denna gång. Om man får många ägg hamnar ni /man ju i ett annat läge..... Är man dessutom några år yngre ... Ja man kan väga fram o tebaks o vända o vrida.... När man väl tagit ett beslut känns det oftast bättre!