• mirakel

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Hej,hej!!

Skruttet69 - så himla tråkigt!!! Hoppas hoppet kan infinna sig igen för er båda.

Jag har oxå passerat 43... o det känns som om tiden rusar!! förbi en... 
    men jag hoppas så in i baljan att det ska lyckas denna gång.
    Bakom oss har vi (en del annat, se min sida)  ett ÄD-försök där det enbart blev två ägg som sattes in i två omgångar (lycka att det frysta klarade upptiningen!!) men båda resulterade i minus. :( 
    Nu i november är det dax för vårt andra ÄD.
    Jag har nu tagit Procrensprutan för några dagar sedan o nu har vi en ny donator.Hoppas på fler ägg denna gång!= fler chanser.
    Fler medeciner denna gång (på egen begäran): Prednisolon o Trombyl (förutom som vanligt Progynon o Progesteron) så återkommer ang. om det verkar ha någon effekt - germany!

Undrar om någon har erfarenhet av att under intag av progesteron ha varit i något VARMT land??
    Hur har ni isåfall löst förvaringen av progesteronet? o övrig medecin. Och vid större tidsskillnader har ni ändrat tiderna för intag av alla medeciner eller har ni tex gått upp mitt i natten/tagit med progesteron till stranden för att ha exakta tider med dem ni hade när ni var hemma i Sverige? 
    Hur viktigt är det med tiderna?? Och HUR förvarar ni progesteronet vid utlandsvistelse
    och även HUR förvarar ni det hemma???
    Så olika bud har jag hört ang. kylskåp eller ej....
    Känns ju som om det kan vara otroligt viktigt ...så ej progesteronet förlorar sin verkan......!

Kram på er!! 

• mirakel
    Nej, Wannabefler..... nej, nej, nej.... så ledsamt!!! Stor Kram

Lyckligtlottad1234 - håller tummar på måndag för att allt ska gå bra!!

Ställer frågan igen
    angående förvaring av progesteronet..

hur förvarar ni det??
    Hur noga är ni med hur varmt/kallt dessa tabletter ligger..
    Superglad för svar!!
    ... funderar runt om förvaringen av dessa kan vara VIKTIG för oss alla...

(Är även intresserad OM någon varit utomlands - hur ni gjort med förvaring och med tider vid tidsskillnad) 

Kram   

• mirakel

Välkommen Tuvalina!!

NInaCamilla, härligt att ni får pengar tillbaka!! När åker ni nästa gång?

Ypke, första gången vi var i Finland, Tammerfors, sa de att det var ca 40% chans att bli gravid vid ÄD och ca 35 % att det ledde till ett barn...  men det verkar ju florera en massa olika siffror, så vad sanningen eg. är vet man ju inte...

Wannabefler - fantastiskt med att få se hjärtat picka - håller alla tummar o tår för att den lilla krabaten vill stanna nu!!

Dustpuppy -  redan vecka 28??!!!  Så spännande!! Såg när jag kollade bakåt att ni gjorde KUBtest. Fick ni ej reda på donatorns ålder? eller valde ni att göra det oavsett ålder på donatorn?
    Jag vill minnas att de sagt till oss att man vid konstaterad grav. kunde få veta ung. ålder på donatorn..Sant??

Nu är det bara ca 2 veckor kvar tills vi far mot Finland igen för vårt tredje försök (har gjort ett ÄD o ett FET).
    Hoppas på MÅNGA fiiina ägg denna gång! :)

Kramar till er alla! 

• mirakel

Uppdaterar    

ÄD I FINLAND
    :

Funderar på ÄD:
    Ypke: Just skickat anmälan till Åbo.

Första ÄD-möte inplanerat:
    Tuvalina: Möte i Åbo den 27/11. Gjort 4 misslyckade IVF försök, blev spontant gravid 2010 och födde en död son i vecka 39.

Varit på 1:a ÄD-möte o väntar på donator

2:a ÄD och väntar på donator:
    Fru XX 1:a ÄD; ET med 2 embryon i februari 2012 blev plus men tyvärr missfall i 9:e veckan, har sedan gjort 2 FET med 2 embryon båda gångerna men fått minus. Väntar nu på ny donator.

Fått donator o väntar på ÄD eller ÄD2 eller ÄD3:
    Myran: 2a ÄD. 1 ET apr -11 (slutade med MA i vecka 12) 1 FET okt -11, 2 FET i jan 2012 (4 ägg i frysen) inget klarade sig. Ny donator september -12. Åker prel för ET v 47. 

På gång:
    Tigermamman (köat sen Agu-11 i Åbo). Procrensprutan togs den 29/2, åker över till Åbo v 13, fick avbryta försöket då donatorn fick omogna ägg. Tar procrenspruta igen den 21/4. Nytt försök med FET september 2012
    NinaCamilla (köat sedan dec 2010 och tackat nej till första donator i juni-11, en ny donator aug-11 blev sjuk, 3.donator i Sep-11) , ET Nov 2011 - testade minus, FET Jan-2012 (3 embryos i frysen klass 3, 1 st klarade upptiningen) - testade minus i Feb-12. En ny donator sep-12, Procren den 1/11 prel insättning vecka 48-49 (nov/dec)-12
    Skruttet 69 Första besöket i Åbo 14/6. Tog procrensprutan den 29/8. ET 1 embryo isatt 3/10 och testade minus 17/10. 2 embryon till frysen. Planerat FET runt 13/12.
    Mirakel:(kö from maj-11, Tammerfors) Spontangrav höst-11, MA v.19. ET 23/4-12, minus. FET maj-12, minus. ET2  (ny donator) prel.insättn. v.47-48.   

Ruvare:
    Lyckligtlottad: ET aug 2011 minus, FET1 okt 2011 minus, FET2 nov 2011 minus. ET2, insättning 29 okt 2012. TD 12 nov

Gravida:
    Dustpuppy, ställde sig i kö dec-11, ET 14/5 med 2 embryon, PLUS 27/5, VUL 13/6 ett foster, hjärtslag. Vecka 28+0 passerad 2012-11-07. Beräknat datum 29/1 2013.
    WannabeFler (kö sen maj -11 i åbo) ET 7/3- 12 Testade minus. Tolv embryon i frysen. FET1 med långtidsodling 15/5 testade negativt. FET2 28/9-12 testade positivt. PÅ UL efter blödning i v. 7 konstaterades ett foster med pickande hjärta <3.

Fått barn:
    Lie71, stått i kö sedan dec-10, ET 6/6-11, testdag 23/6 minus, FET prel 9/8, inga ägg klarde upptining, Nytt försök Åbo ET 30/11-11 o 2 till frys, Testdag 15/12 -11 , VUL 12/1-12 Har fått tvillingar, BF Juli 2012 kille och tjej

• mirakel

Myran- hmmm, jag åker nog torsdag eller söndagskväll. Om det går enl plan. Hmmm, svårt att få plats på båten? Jag har ej kollat ännu... :S OM vi åker med samma båt (om jag får nån hytt....) Så träffar jag gärna dig! :) kram

• mirakel

Myran -Får höras imorn då :) Vi får förhoppningsvis oxå besked på måndag 
    om vilka dagar vi ska vara på plats.
    Hoppas vi kommer på samma båt!! (för vi går ju i Tammerfors.)

• mirakel

Välkommen Lillan15!
    Vi går på AVA Tammerfors. Gillar den kliniken! Snabba svar, proffsigt bemötande!
    Lycka till nu Myran - o synd att vi ej kommer träffas ....
    När ska du åka NIna-Camilla?? 

Kram   

Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011