• tm78

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Härligt att förlossningen blev en så positiv upplevelse till slut CT! Och skönt att höra att allt går bra hemma. Jag förstår att du vill ha en förklaring till varför hon plötsligt blev så stilla i magen, men som du säger så är ju det viktigaste att hon är frisk och kry nu när hon är ute!

Vad jobbigt att du inte fick några riktiga svar idag Tabbs... Man önskar ju egentligen att de ska säga typ "ja, här ser vi ju helt tydligt varför ni inte får till det, men det ska vi fixa med lite hormoner/tillskott/whatever..." Men våra kroppar är visst inte så svart-vita
    Jag tycker absolut att du ska ringa imorgon och be om alla provsvar, man minns ju inte hälften av alla provresultat när man har gått ut från läkaren... Amh mäts ju i två olika enheter också, så det är viktigt att få veta vilken enhet som använts. Förmodligen har du ng/mL som enhet på ditt prov. Mitt amh var på 2.0 pmol/L / <0.3ng/mL. Katastrofalt dåligt. Men på många ställen har man slutat fokusera så mycket på amh, eftersom det inte är så bastant som man tidigare har trott.
    Och jag förstår precis varför du blir irriterad på såna "välmenande" kommentarer. Speciellt från en läkare!

• tm78
    Tänk som så CT, att det är bra att såna hjälpmedel finns! Det är ju inte så kul, det förstår jag, men det är ju en otrolig hjälp!

Själv har jag varit hos min svägerska i helgen och hälsat på hennes lilla 2-månaders bebis. Jättekul såklart att träffa familjen, som vi inte ser så ofta pga avstånd, och speciellt det nya lilla tillskottet - men samtidigt så fruktansvärt tungt... När man håller en så liten krabat, som visar hela det stora tandlösa leendet och tittar på en med nyfikna ögon...då är det något som brister inom en. Det kan inte hjälpas.
  • tm78
    Denna månaden har ju varit väldigt konstig, så jag vet egentligen inte när BIM är. På onsdag enligt FF, men jag är osäker på om det stämmer. I alla fall så har jag varken haft ont i brösten eller i ryggen/svanken än, och det brukar jag alltid ha ca en vecka innan mensen kommer. Den kommer säkert på typ lördag, eftersom jag ska ta nya hormonprover en av de första mensdagarna, och vi åker till Sverige på lördag = jag måste vänta till nästa månad med de proverna...

Jag vet precis hur den där hopplöshets-känslan känns Tabbs... Men man måste ju på nåt vis bara fortsätta försöka. Kanske lika bra att ÄL-testerna tog slut egentligen..?
  • tm78

Hej alla!

Tänkte bara titta in och önska god jul - tror inte att jag kommer att vara så mycket på Familjeliv den närmaste veckan. Ska försöka koppla bort allt och bara njuta av lite ledighet och julmys. Vi får väl se hur väl jag lyckas med det... idag har mensen slagit till med full kraft och humöret är fullständigt kört i botten

Hur går det för dig Tjingeling? Någon mens i sikte än? Hoppas att kroppen snart är tillbaka i normala gängor och att du får en mysig jul! {#emotions_dlg.flower}

Hur har det gått för dig Tabbs? Tror du att du har haft ÄL nu? Hoppas det, och hoppas att ni fick till det utan för mycket stress. Det är ju skönt att "vara färdig" med ÄL innan jul, så att man kan släppa det och fokusera på annat. Hoppas att du också får en mysig jul - utan bebisstresstankar {#emotions_dlg.flower}

Och ni andra också givetvis: Hoppas att ni får en supermysig första jul som föräldrar...  Baby

• tm78

Avundsjuk på min mens? Hehe, jag skrattade när jag läste det, trots mitt eländiga humör idag. Men jag förstår ju vad du menar! Fy sjutton vad drygt att bara gå och vänta så där! Ska du på någon ny undersökning snart?

Fick veta idag också att en väninna är gravid igen. Suck. Jag vill ju vara glad för hennes skull, men ojojoj vad svårt det var att få det beskedet just idag

Gotland låter härligt Tabbs, ha det bra! 

• tm78
    Gott nytt år alla!
    Hoppas verkligen att det blir ett GOTT nytt år för alla.

Och GRATTIS Tabbs Gud vad skoj, och vad skönt att få något stort att fokusera på! 2013 blir definitivt ett mycket bra år Du gifter dig i september - med en stor kula på magen...!
  • tm78

Hej tjejer!

Hoppas att allt är bra med alla.

Hoppas att ni fick till det kring ÄL Tjingeling, trots att mannen var sjuk.

Har du kommit igång med träningen Tabbs? Oc bröllopsplaneringen är väl snart färdig, eller?

CT, hur går det med lillan och hennes skena? Fungerar det bra?

Snöuggla, hur går det med lillans magont? Hoppas att det inte är så farligt.

Draken, allt väl?

För egen del känns det mesta rätt skit just nu. Det känns mest som att jag lever i ett vakuum och bara väntar hela tiden. Väntar på ägglossning, väntar på BIM, väntar på nästa IVF/FET, väntar på livet... Jag försöker att tänka positivt, men det blir verkligen svårare och svårare för varje gång. Suck. Jaja, snart är det vår igen och då kanske man får lite mer lust och energi?

• tm78

Det blir frysförsök nu i slutet av januari. Väntar bara på mensen som kommer söndag/måndag nångång och sedan ska jag börja med hormontabletter och lite sprutor igen. Jag har inte satt mig in i exakt hur ett frysförsök går till, men jag har ju alla papper hemma så jag ska försöka läsa på lite nu i veckan. Är bara så vansinnigt trött och orkeslös nu för tiden... Är lite rädd för att jag håller på att få en allvarlig depression faktiskt, så om jag inte känner mig bättre om några veckor så måste jag nog söka professionell hjälp eller något för så här orkar jag inte ha det...
    Men jag kom i alla fall igång med träningen igen i måndags, och jag kanske också skulle satsa på en detoxkur av något slag - det kanske kan rensa ut lite skit både fysiskt och psykiskt?

Skönt i alla fall att höra att du verkar ha det bra och att bröllopet ger dig så mycket att tänka på och fixa med

• tm78
    Tack alla för peptalk Det är så härligt att ni finns!
    Jag tar det definitivt på allvar, och “övervakar” mig själv hela tiden. Ska söka hjälp om det inte blir bättre snart, men igår och idag känns det faktiskt liiiiite bättre. Kanske för att jag gick hem lite tidigare från jobbet igår - och det var LJUST (eller... iaf inte helt mörkt...) ute. Herregud vilken skillnad det gjorde. Ska försöka vara ute i dagsljus så mycket som möjligt i helgen!
    Dessutom så började vi planera en resa som vi har pratat om länge. För egen del hade jag gärna åkt till något riktigt varmt och solrikt land, men min sambo är så vansinnigt flygrädd så det begränsar oss tyvärr en del. Istället blir det en “liten” roadtrip som inte är så enkel att göra med barn. Upp genom Sverige och Finland - till gränsen mellan Norge och Ryssland - och så ner genom Norge igen. På vägen ska vi hälsa på lite vänner på olika ställen. Ca 450 mil i bil... Kanske inte “semester” i allas öron, men vi tar med tält, kameror (väldigt fotointresserade), kikare (väldigt fågelintresserade), gott humör och god tid. Eller något sådant Vi bara planerar än så länge, men jag kände att det kickade igång mig lite så det är ju iaf positivt.

CT, inboxa mig gärna den filen - jag testar gärna!

God helg alla! 
  • tm78
    Jag tycker också att du ska strunta i ÄL-testerna Tjingeling - som Tabbs säger så kan de ge utslag på allt möjligt, och de är väldigt opålitliga med andra ord. Du får hålla dig till helgen, och testa med gravtest då istället!

Vad skönt att det inte var så lång väntetid på Huddinge Tabbs! Då blir det IVF fram mot försommaren då, om det inte tar sig innan dess? Alltid skönt att ha lite konkreta mål!

CT: Jag undrar också hur det har gått på BVC idag?
    Usch, det låter väldigt jobbigt med skenan, vad skönt att ni snart ska byta till en lättare variant!

Ego: Ingen mens, inget plus. Jag kanske inte hade ÄL denna månaden? Eller senare än jag trodde? Eller nåt. Bara att fortsätta vänta och se helt enkelt...
Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?