• tm78

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Vad skönt att gropen var helt ofarlig CT!

Hoppas att du har haft en mysig långhelg med mycket god mat och dricka Tjingeling

Vad tråkigt att det var mer renovering än ni trodde Draken. Det är ju på gott och ont det där med renovering verkligen - och kan verkligen skapa många irritationsmoment i vardagen... Men i slutändan är det ju ändå värt det! Skönt att lillkillen är så glad och “enkel” i alla fall

Hur går det med dig Tabbs? Haft en bra helg?

Själv fick jag mensen i torsdags, så nu har jag börjat med tabletterna inför frysförsöket. På fredag blir det VUL för att se när jag ska ha ÄL och då får jag också veta vilken dag det blir tillbakasättning.
    Resplanerna fortskrider, jag har redan gjort en preliminär plan med dagsetapper och så Och humöret är bättre, även om det går upp och ner hela tiden.
  • tm78
    VUL i fredags visade 3 äggblåsor, men jag vet inte om alla tre var lika stora - gynekologen jag var hos var väldigt sparsam med informationen till mig. Jag har varit hos honom en gång innan, och gillar honom inte alls - men när man måste ha VUL på kort varsel så får man helt enkelt ta det som erbjuds
    I alla fall så fick jag positiv ÄL-test i morse, och det innebär att jag har satt ägglossningssprutan idag, och (om något embryo överlever!!) så blir det tillbakasättning på lördag - när jag och vårt embryo är på “samma dag”. Men jag är skitnervös för att inget av embryona överlever... Jag har nästan deppat ihop redan på grund av skräcken att det blir ett fullständigt antiklimax. Åh, att man hela tiden måste tänka så mycket och älta allt fram och tillbaka. Och ta ut sorgerna i förskott - jag är expert på det!

CT: Lycka till på 2 -månaders kontrollen imorgon, det kommer helt säkert att gå bra Nedstämdheten blir förhoppningsvis bättre i takt med att det blir ljusare ute, och det är ju jättebra att du får träffa en psykolog. Hoppas verkligen att du snart känner dig bättre!

Tabbs: Jag förstår precis hur du menar med att du har planerat färdigt... Jag är likadan! Går “all in” och blir fullständigt uppslukad - och sedan går luften ur en. Jag har gjort lite samma sak med vår reseplanläggning just nu Hoppas att du snart blir inkallad till IVF-möte så att du känner att något händer på den fronten i alla fall.

Tjingeling: det är bara att mysa på och hoppas att ÄL kommer innan du reser. Annars så kan ju faktiskt de små simmarna leva ganska länge så kör hårt nu...!
  • tm78
    Tabbs: Håller med om att det bör vara sista mensen! Nu får det f-n bli vår tur!!

Själv börjar jag bli sjuuukt nervös för att få dåliga besked imorgon om att embryona inte klarar upptiningen. Kommer att gå som på nålar och vakta telefonen hela dagen.
    Vi har kört hemmaförsök den här månaden också - på kliniken tyckte de att det var tämligen riskfritt när vi inte har lyckats på egen hand på över ett år. Som sköterskan sa till mig: I värsta (eller kanske bästa) fall blir det tvillingar...
  • tm78

Nej, det finns ingen förklaring på varför inget embryo överlevde, det är "sånt som händer ibland"

Vi har inte råd med ett nytt privatförsök just nu, så vi står i kö till statligt finansierad IVF. Vet inte hur lång tid det kan ta, men det är i alla fall omöjligt att få tag i dem på telefon så det lovar inte speciellt gott...

• tm78
    Hoppas att det är bra med alla? Hur går det med ÄL/BIM osv. för er Tabbs och Tjingeling?

Jag håller på att läsa en Feng Shui-bok, och kom igår till kapitlet om barnlöshet. Det ena tipset som stod där var så fantastiskt så jag bara måste dela med mig...

"Be en ung, mannlig jomfru som er født i dragens år, om symbolsk å "rulle" over sengen din. Ideellt bør dette skje på bryllupsnatten, men bedre sent enn aldri."

Så om ni känner en ung, manlig jungfru som är född i drakens år, så är det bara att låta honom rulla runt lite i er säng. Problem solved. Tänk att det är så enkelt! Att ingen har sagt det förr... Tungan ute
  • tm78

Nu har jag fått ett nytt möte på Rikshospitalet, den 26. feb.
    Jag är skeptisk till att jag får starta någon behandling den närmaste tiden, men jag får ju inga svar överhuvudtaget så det är väl bäst att förbereda sig på lååååång väntetid. Jag tog nytt AMH och FSH i december, men de provsvaren har jag inte fått än, och ingen vill lämna det till mig när jag ringer (för att det är så dåliga resultat...???!) så jag är lite nedslagen just nu. Kommunikationen är så extremt mycket bättre på Medicus, där jag har varit fram till nu. Där får jag känslan av att de bry sig om just mig, och gör allt de kan för att hjälpa mig. De svarar alltid i telefon, och på mail och tar god tid på sig att svara utförligt om allt. Men det är väl det man betalar för... Suck.

Snart är jag på vippen att till och med börja testa konstiga feng shui-tips... Glad

• tm78
    Vad tråkigt att ni missade ÄL Tabbs... Men hoppas att du är frisk nu igen i alla fall!
    Jag vet om det där med D-vitamin, men det första AMH-provet jag tog var i augusti så D-vitamin nivån borde varit ok - även om det var en regnig sommar. Men provet jag tog i december var efter en månads kraftig överdosering av D-vitamin (60mcg...) så det ska bli väldigt intressant att se om det har någon betydelse!

Det är inte alls säkert att det räcker med mulitvitamin Tjingeling. Det är vanligt att ha brist på t ex D-vitamin ändå. Gå evt. till din läkare och be att få testa alla värden? Jag överdoserar det mesta, och har ändå normala värden. Utöver vanliga vitaminer och mineraler så tar jag rosenrot, bidrottninggele och L-Arginin. Dessutom så dricker jag en del örtteer som visst ska vara bra.

Sambon får zink, selen, karnitin, b-vitaminer och Möllers Tran som är Omega 3, A, D och E-vitamin. Det ser ut som ett helt apotek på vårt middagsbord - men vad gör man inte...
  • tm78

Man brukar väl säga att man är som mest fruktbar den dagen man får positiv ÄL-test, och dagen efter. 
    Positiv ÄL-test betyder att ägget släpper inom 12-48 timmar. Och ägget är väl befruktningsbart i upp till 24 timmar... Så kör på kväll!

• tm78

Hej!

Jodå, det gick väl "bra" på mötet i tisdags. Jag står nu i kö för IVF där och så står jag samtidigt i kö för en endometrios-undersökning. Bägge köerna är ca 6 månader långa tydligen, så vi får se vad som dyker upp först. Man får testat sitt tålamod i den här processen i alla fall... Obestämd

Och så fick jag ju tillbaka provsvaren från i december, och det såg faktiskt väldigt bra ut! Amh hade stigit från 2 till 5 och fsh hade sjunkit från 9.6 till 6.3... Alltid något.

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?