• tm78

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Hej igen alla, hoppas att ni har en fin sommar!

Själv har jag verkligen kunnat koppla av - jag har ju varit ledig sedan 1. april och är ledig ända fram till mitten av augusti, då ska jag börja på mitt nya jobb. Blir spännande. Men det är vääääldigt skönt att bara kunna vara hemma också... I alla fall nu, när nytt jobb är fixat - och jag fortfarande har lön från mitt gamla jobb Skrattande

Vårt tredje FET-försök fick vi också avbryta, på grund av en ny cysta + för tunn slemhinna. Vet inte om det är otur eller om kroppen reagerar med cystor när jag får höga doser östrogen. I alla fall så provade vi i naturlig cykel nu, och det har gått bra. Slemhinnan var tjock och fin, och ingen cysta - och bägge de två första embryona klarade upptiningen! Så igår fick vi tillbakasatt dem, och så har vi två kvar i frysen. Jag hoppas så innerligt att det är vår tur nu. Detta var vårt sjunde försök om man räknar både fullförda och avbrutna försök. Vet inte hur mycket mer vi orkar.

Hur går det för dig Tabbs? Har ni gjort ett frysförsök nu? Så himla jobbigt med dagliga blödningar - som om man inte har nog att tänka på och bekymra sig för... Rynkar på näsan Hoppas att det har ordnat sig nu och att du snart skriver här om plus på frysförsöket! Drömmer

Önskar er alla en trevlig sommar!

• tm78
    JAG ÄR GRAVID!!! Shit, jag vet inte vad jag ska tro! Blodprovet idag visade hcg på 125, så det är ingen tvekan enligt sjusköterskan. Herregud, jag bara tjuter och vet inte vad jag ska göra. Jag har verkligen inte känt någonting, och var helt säker på att det var negativt i morse när jag åkte in.
  • tm78

Allt är bra med mig! Har semester och har varit i sommarstugan utan ström och internet. Skönt Jag har fortfarande svårt att tro/förstå att jag är gravid - det känns så overkligt. Jag har inte speciellt mycket symptom heller, förutom att jag är väldigt trött och har lite ömma bröst.
    Den 5.e augusti ska vi på VUL för att se om det är något hjärta som slår, och jag är så nervös så jag håller på att kräkas inför det gyn-besöket. Tänk om där inte är något som lever, precis som förra gången?! Gråter

Hoppas att alla ni andra har en fin sommar och kan njuta av det fantastiska vädret vi har! Och tack för att ni tänker på mig

• tm78

Skulle precis skriva och berätta Draken Vi fick se en 2 cm "lång" miniatyrmänniska med ett hjärta som slog med jämna och fina slag. Man såg ju tydligt huvud, kropp och början till armar. Så sjukt häftigt! Nu kanske man kan börja tro på det lite mer... Det känns helt otroligt! Glädjetårarna har runnit/sprutat hela dagen.

• tm78

Tack alla Glad
    Jag är i vecka 8+5 idag om jag har räknat rätt. Dvs jag var i vecka 7+6 när vi gjorde VUL och plutten var 2 cm. Håller egentligen med om att det låter lite stort, men jag tycker att det står ganska olika på olika sidor om hur stort ett embryo ska vara då. Läkaren sa i alla fall att storleken såg ut att stämma väldigt bra med datumet för tillbakasättning.
    Idag har jag haft en jobbig molande värk i korsryggen hela dagen, precis som min mensvärk brukar vara. Blir så sjukt nojig att något är fel, och springer på toa och kollar efter blod hela tiden... Rynkar på näsan Tänk om man bara kunde slappna av och vara glad istället för halvhysterisk hela tiden...

Tabbs, hur går det med dig?

• tm78

Hej!
    Allt går bra, och jag mår prima Nästan för bra, så jag börjar undra om det fortfarande lever något därinne...
    Jag började på mitt nya jobb i måndags, och klurar lite på hur länge jag ska vänta med att berätta. Vill helst ha jobbat ca en månad först, men magen börjar redan bli svår att dölja, trots att det är så tidigt. Samtidigt vill jag egentligen gärna få ett nytt bevis på att allt faktiskt är bra innan jag berättar, så det kan hända att vi gör ett privat UL snart.
    Bekymrad är man ju i alla fall hela tiden... Men jag har ändå nån slags känsla av att det ska gå bra den här gången. Hoppas bara att känslan stämmer.

Hur är det med er andra? Ni har väl dagisbarn och snart planer om en tvåa kanske? Flört

• tm78

Men GRATTIS Draken! Det har du inte berättat. Men nog kände jag på mig att åtminstone någon av er skulle ha en tvåa på gång snart Flört

Nya jobbet verkar jättebra! Kul arbetsuppgifter och bra arbetskamrater. Men tanken är liksom att jag ska bli "navet" i hela organisationen med min specialkompetens... Så jag tror inte att de blir så glada när jag berättar att jag försvinner igen mer eller mindre så fort jag är färdigupplärd Drömmer Men, men. Sånt är livet.

• tm78

Hoppas att ni snart lyckas igen CT, det är ju så tungt när det inte fungerar. Men visst var det så att det var din sambos simmare som hade lite dålig kvalitet och ni lyckades på första inseminationsförsöket förra gången? Då finns det ju stort hopp om att det ska fungerar igen tänker jag...

Vi var på privat UL igår och fick se en liten livs levande människa som sparkade och hade sig. Så otroligt skönt och glädjetårarna rann hela tiden. Jag hoppas att jag kan bli lite lugnare nu och njuta mer av graviditeten.

• tm78
    Tjingeling77 skrev 2014-09-15 23:04:44 följande:

Magiskt. Stort lycka till. Kramar i mängder.

Tack!
    CT11 skrev 2014-09-14 21:39:57 följande:
    Åh så fantastiskt tm!!! HjärtaHjärtaHjärta Hoppas du kan njuta mer nu. Känner du några rörelser än?
    Har kanske, eventuellt känt rörelser en gång (i förrgår) - men det är ju så svårt att avgöra. Det kändes som bubblor, långt ned på högersidan. Annorlunda mot "vanligt" bubbel i magen. Är ju fortfarande väldigt tidigt (14+2 idag), men rent instinktivt så tänkte jag att det var bebisen - men ju längre tid som går desto mer osäker blir jag... Hoppas att jag snart känner något som inte går att ta fel på!
  • tm78
    Draken skrev 2014-09-26 17:59:30 följande:
    Kan berätta om gårdagens antiklimax... Egentligen hör detta kanske inte hemma i "vår tråd" då det knappast är ett "fertilitetsproblem" men, men...  Vi fick göra ett extra TUL igår i vecka 34+2 pga att de skulle kontrollera en sätesbjudning. Jag har tidigare varit noggrann med att säga att vi inte vill veta könet. Nu glömde jag bort det då det var lite rörigt och barnmorskan slängde ur sig:
    "åh där är pungen". 
    Jag svarade:
    "Jaså. Det visste vi inte." 
    Hon:
    "Ojdå! Jag trodde ni visste!"
    Åh, fy vad tråkigt! Vi har inte bestämt än om vi vill veta eller inte. Det spelar ju ingen roll vad det blir så man kan lika gärna vänta till förlossningen med att få veta. Samtidigt så är vi ju sjukt nyfikna på vem det är som bor därinne... Men vi har ungefär en månad till att bestämma oss på, innan det är dags för RUL.

Annars mår jag väldigt bra! Är ganska trött på eftermiddagarna och kvällarna, men tror att det mest (eller lika mycket iaf) beror på nytt jobb och mycket nytt som snurrar i huvudet hela tiden. Hungrig som en varg är jag nästan hela tiden också, och vikten ökar stadigt. Men jag var ju "underviktig" från börjar så det är nog bara bra att jag lägger på mig en del.
  • tm78
    CT11 skrev 2014-10-08 08:48:57 följande:

Draken- men va trist! Åh störigt med de som tar för givet och säger han eller hon...:( Förstår att ni blev sura! Hur mår du? Är det risk för prematur denna gång också? Du har väl redan gått längre denna gången än förra.

TM- hur mår du? Allt väl hoppas jag:)!

Tabbs- länge sedan vi hörde från dig.Hur har du det?

Själv har jag plussat nu, så jag tackar universum/gud/livet/osv och såklart Sophia hemmet för att inseminationen lyckades även denna gång.

Grattis CT! Vad skönt att det gick på första inseminationsförsöket den här gången också!

Själv mår jag strålande, och magen och brösten växer Skrattande Vikten skenar uppåt, men jag vägde ju väldigt lite till att börja med så jag tror att det bara är bra att jag går upp en del. Det ska ju helst finnas lite att ta av när man ska amma...
  • tm78

Hej hej!

Hur går det med alla...?
    Här rullar det på. Fast det känns fortfarande lika overkligt.

Hoppas att alla har det bra i alla fall, och att ni får en fin förjulstid. Kram!

• tm78

Hoppas att det gick bra på KUB CT? Och hoppas att du börjar må bättre nu!

Min BF är 19 mars, så det är ca 3 månader kvar. Tiden går både jättefort och jättelångsamt samtidigt... Vi måste nog börja förbereda lite hemma nu, vi har liksom inte vågat göra det innan. 

Hur går det för dig Draken? Allt väl med den lille?

Jag undrar också hur det går för dig Tabbs, tänker på dig ganska ofta faktiskt. Hoppas så innerligt att det ska bli din/er tur också snart! Hjärta

• tm78

Hej
    Allt är bra med mig och mini i magen. Börjar så smått försöka förbereda mig på förlossning... Känns helt sjukt att vi faktiskt snart är i mål!

Hoppas att ditt illamående är helt borta nu och att du bara njuter av graviditeten CT

• tm78

Hej CT! (det är väl bara vi som (sporadiskt) är kvar i tråden...)

BF är 19 mars, så om 6 dagar. Men för min del kan bebisen gärna komma NU - det börjar bli väldigt tungt och jobbigt
    Jag ska på TUL på tisdag för min barnmorska var idag lite orolig för att det blir ett stort barn. Hade SF-mått 40 idag... Förvånad Hoppas att hon bara mätte fel...

Hur står det till med dig?

• tm78

Hej igen!

Lördagen den 21 mars kom vår tjej ?? Drygt 4 kg och 53 cm och helt perfekt ????

Hoppas att allt är bra med er andra! Kram

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?