• tm78

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Men GRATTIS Tjingeling!! Det är ju ingen tvekan om att det är ett plus! Skrattande Se till att smitta av dig till mig och Tabbs nu då!

Tabbs, hur går det med IVF förresten? Hört något mer om när ni får starta? 

• tm78
    Låter ju skitbra att du har gått ner både i vikt, midjemått och höftmått Tabbs, bra jobbat! Hoppas att du snart hör mer ifrån IVF-kliniken också, det är ju alltid skönt att ha ett datum att förhålla sig till. Då känns det mer konkret och inte lika oöverkomligt tycker jag i alla fall.
    Jag kör också projekt “shape-up” för tillfället - fast min målsättning är att gå upp i vikt istället för ned. Det är ju inte bra för fertiliteten att väga för lite heller, och med mina ynka 48 kg/164 cm så jag ju enligt alla tabeller underviktig, även om jag inte upplever mig själv som det. Vikten är ändå ganska bra nu, jag har i perioder varit nede på så lite som 45-46 kg... Nu ligger jag ganska stabilt på 48.5, men över det verkar nästan omöjligt för mig att komma.
    Och bara så att det är sagt; jag har inga ätstörningar, och har aldrig haft. Jag är “lyckligt lottad” enligt många, för jag kan äta precis vad jag vill, och hur mycket jag vill utan att det syns på vågen - men för mig är det mest jobbigt. Kommentarer som “ta en kaka - du behöver det” har man ju fått höra till leda...

Hur känns det idag då Tjingeling?
  • tm78
    Förstår att du vill ha VUL typ nu  med en gång Tjingeling, jag hade varit likadan! Men som du säger, så är det ju ingen vits än... Och hoppas verkligen att huvudvärken blir bättre, det låter jobbigt!

Jag blev uppringd av sjukhuset idag. Har ju fått besked om 6 månaders väntetid för endometrios-undersökningen, men hux flux ska jag opereras redan den 20. mars! Blev plötsligt supernervös... Men det är ju skönt att slippa vänta till efter sommaren!

Ha en fin helg alla!
  • tm78

Ja, det är titthålsoperation genom magen. Det går säkert bra, de gör ju flera sådana operationer om dagen.
    Men när min syster blev opererad för endo innan jul, så blev det en öppen bukoperation istället, eftersom hon hade så mycket endometrios att de inte kom igenom när de försökte med titthål... Så lite nervös är jag!

• tm78

Hej alla!
    Det var en väldigt lång dag igår, men operationen gick bra. Inga komplikationer alls.
    De hittade endometrios i bäckenbukhinnan, som de har bränt bort. Det var visst inte så mycket, men när det gäller endometrios så är ju inte mängden avgörande för problemen det kan ställa till. Man kan ha massa endometrios utan några som helst besvär och man kan ha pyttelite som ger stora smärtor och problem som till exempel infertilitet. Man kan ju hoppas att vi då har "löst problemet" nu, men det är det ingen som vet än.

De såg också att min ena äggledare var lite tät. Inte helt tät, så det borde inte ha någon betydelse för graviditetschanserna enligt läkaren, men de spolade ändå igenom och försökte öppna upp lite mer. Så nu är det bara att hålla tummarna för att vi åtminstone har ökat chanserna...

Fast denna månaden blir det nog inget, jag är på dag 10 idag och brukar ju ha ägglossning ganska tidigt. Och en dans i sänghalmen är inte direkt det jag längtar mest efter just nu, med ihopsydd mage...

Hoppas att alla får en riktigt fin påsk! (och hoppas att svärföräldrarnas källartoa var det magiska stället Tabbs )

• tm78

Hej alla!
    Jag tog en "påsk-timeout" från Internet. Skönt och välbehövligt!
    Jag mår väldigt bra efter operationen, alla såren är pyttesmå och har läkt ihop jättefint. Det är sjukt egentligen hur de klarar av att operera på det viset! Jag var väldigt svullen i magen i ca en vecka, men utöver det så har jag inte haft några obehag alls. Väldigt skönt!
    Jag hade ju ÄL bara någon dag efter operationen, och vi har av naturliga skäl inte varit så aktiva på den fronten denna månaden, så i början på nästa vecka kommer väl TR och sedan kör vi hårt igen Skrattande

Skönt att du har ordnat med vårdgarantin Tabbs! Hoppas verkligen att ni får ett försök snart! 

Blev det Dalarna i påsk Draken, eller hur gjorde ni? Hoppas att du hittade lite tid och ro att plugga i alla fall!

Tillbaka från semestern Tjingeling? Hoppas att ni har haft det bra!

Och ni andra, CT och Snöuggla, vad har ni hittat på i påsk? Allt väl med livet i övrigt?     

• tm78

Vad skönt Tjingeling! Försök nu slappna av lite och njuta av graviditeten {#emotions_dlg.flower}

• tm78

Vad skönt att ni äntligen får komma igång Tabbs! Hoppas att det bara blir ett försök för er del

CT11 skrev 2013-04-08 15:24:57 följande:

Skönt TM! Det är ju jätte bra att operera bort det där, kanske minskar menssmärtan om inte annat? Toppen att det har läkt så fint. Bra kropp;)
    Jodå, bra kropp när det gäller sårläkning och återhämtning - men inte så bra kropp när det gäller att göra barn Obestämd Jag hoppas också att menssmärtorna ska minska nu, och det verkar som de har gjort det faktiskt. Väntar mens imorgon, men har än så länge inte haft några som helst känningar - och jag brukar ha ryggvärk i en vecka innan det startar...

Lycka till på tentan på fredag Draken!
  • tm78

Idag fick vi en ny inkallelese till Rikshospitalet, där vi bägge ska komma på "församtal" inför IVF. I det brevet står det att vi bara kommer att få ett IVF-försök, istället för tre som är normalt. Det beror på mitt första, låga AMH-värde, som var 2 (ref. intervall 3-60). Det står i brevet att på grund av att jag har så dålig äggreserv så är sannolikheten att lyckas med IVF liten, och därför får vi bara ett försök bekostat av staten. Jag känner mig så jävla värdelös.

Mitt andra AMH-värde, som var 5 (och därmed innanför referensintervallen) har de inte tagit hänsyn till överhuvudtaget. Inte heller det faktum att jag fick ut 7 ägg (som ju är bra - och inte riktigt samsvarar med AMH=2) vid vårat IVF-försök på privatklinik.

Vi får väl bara börja spara pengar till fler privatförsök. Eller bara ge upp och inse att det aldrig blir några barn. Gråter

• tm78

Nejdå, jag ska inte ge upp
    Jag var bara väldigt bedrövad i torsdags när jag fick brevet. Jag fick dessutom mensen den dagen (flera dagar på övertid, så det hade ju tänts ett litet hopp...) och som grädde på moset så tappade jag min iPhone i toaletten (JA, det var klantigt - och ja, det var rent i toan...) och den stendog.
    Men det första jag gjorde på fredagen var att ringa till IVF-kliniken och klaga på beslutet. Jag fick ju bara prata med en sekreterare, som sa att jag måste spara mina frågor till mötet vi ska ha med läkaren. Det blir inte förrän den 3.e juni, så jag har massa tid på mig att öva in mina argument. Det minsta de kan ge mig är i alla fall ett tredje AMH-prov, det tänker jag kräva.
    Och telefonen vaknade till liv igen idag, efter att ha legat i karantän i en skål med ris hela helgen. Det är kanske ett gott tecken...? Jag väljer att tolka det så i alla fall

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?