• tm78

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Nej, gud vad tråkigt att det inte blev någon till frysen Tabbs! Förstår att ni då tar en paus om det skulle bli negativt resultat denna gången också, det tar så otroligt mycket på kropp och psyke. MEN - det blir det ju inte :) Jag håller verkligen tummarna för att det ska gå vägen denna gången!

Mensen kom igång och har passerat, så nu satsar vi på att jag får ägglossning denna månaden...

• tm78

Nej, fan vad tråkigt att det inte blev något den här gången heller Tabbs! Men skönt att du ändå verkar så positiv!
    Mexico-resa låter helt underbart, och så himla skönt att ha något positivt att se fram emot. När åker ni, och hur länge ska ni vara borta?
    Är nyfiken på kontakten med kliniken i England också - håll oss gärna uppdaterade på det!

Jag hoppas att jag får ägglossning denna månaden, men det är fortfarande för tidigt att veta. Brukar få äggvite-flytningar på dag 9-10, och tempökning på dag 12-13. Är på dag 8 idag tror jag.

Väntar i spänning på nyheter från dig Tjingeling...

• tm78

Åh vad härligt Tjingeling! Grattis! Förstår att ni lever i ett lyckorus :)

Men skönt ändå att vara igång med undersökning Tabbs? Hoppas verkligen att det ger något!

Jag verkar inte få ägglossning den här månaden heller... Vet inte vad jag ska tro om det. Är jag slut som kvinna nu liksom? Man känner sig ju inte direkt på topp.

• tm78

Så fin Tjingeling :) Hoppas att allt är bra med er.

Jag har inte haft ÄL denna månaden heller, och nästa tänker jag inte tempa. Jag äter stora doser D-vitamin och Q10 redan. Dhea blir kanske nästa steg - om jag får tag i det. Beställer man det till Norge så kan man ju riskera fängelse...

• tm78

Hej alla, ville bara önska god jul.
    Jag har haft så sjukt mycket att göra på jobbet sista tiden så jag har varken hunnit eller orkat gå in här och läsa.

Hur går det Tabbs? Har ni varit i London än?

Jag väntar fortfarande på denna månadens mens, den är 10 dagar försenad nu. Men enligt FF så fick jag ägglossning till slut, 11 dagar senare än normalt (fast jag märkte inget alls, som jag brukar göra), så då kommer väl mensen motsvarande sent. Typ imorgon med andra ord.

I alla fall; god jul och gott nytt år till er allihopa!

• tm78

Gott nytt år alla, hoppas att ni har haft det bra. Själv har jag varit ledig i 2,5 veckor och det har varit vääääldigt skönt. Vi startar nytt försök imorgon (börjar spraya då), två veckor senare än planlagt eftersom mensen blev över två veckor försenad innan jul.

Hur går det med London osv. Tabbs?
    Och hur går det för er andra med de små?

PS. Det är vårt år i år Tabbs. Nu. Nu händer det! Solig

">

• tm78

Hej!
    Jag har heller inte haft så mycket tid att läsa och skriva härinne den sista tiden. Dessutom så har jag försökt så gott det går att fokusera på allt annat än bebisverkstad under detta försöket, och det har bland annat inneburit en bortprioritering av familjeliv.

Skönt att första LIT-behandlingen har gått bra Tabbs! Hur många behandlingar ska ni göra totalt? Och vad händer sen? Är det IVF-försök som gäller då, eller något annat? Och vad händer nu under tiden ni väntar på nästa behandling? Ska ni försöka på egen hand då, eller bör ni låta bli tills behandlingarna är fullförda? Det blev visst många frågor Glad

Detta försöket har gått helt fantastiskt bra för vår del! Vi fick ut 13 ägg den här gången, jämfört med ett enda förra gången. 10 blev befruktade och 6 utvecklades vidare till helt perfekta 4-celliga embryon. Känns helt sjukt att det kan vara så stor skillnad!
    Så idag har vi varit på sjukhuset och fått tillbakasatt två stycken, plus att vi då har 4 i frysen. Nu är det bara den sjukt jobbiga väntetiden kvar...  Jag lovar att uppdatera er när jag har svaret, men jag kan inte lova att jag läser eller skriver här innan dess. Ska försöka så gott jag kan att "glömma" att jag ruvar. Haha.

• tm78

Det går nog inte denna gången heller. Har börjat få spottings och mensvärk, så jag har inte så mycket hopp kvar Gråter Får hoppas på de vi har i frysen istället.

Ja, vad gjorde vi annorlunda denna gången? Vi har bägge uteslutit gluten ur kosten, 100% sedan början av oktober. Plus uteslutit mjölkprodukter till ca 95%. Och så har jag druckit väldigt lite alkohol sedan oktober och fram till nu - blev bara lite kring jul och nyår annars har det i stort sett inte varit något alls. Är ju väldigt svårt att säga vad (om något) som har haft effekt, men personligen har jag mest tro på gluten efter att ha läst väldigt mycket om det. Det kan ju också vara så att det bara är omständigheterna, man har ju bra och dåliga månader naturligt - men två läkare har sagt till mig den här gången att de aldrig har sett SÅ stor skillnad hos någon tidigare.

Jag har också börjat tänka lite på adoption, men jag känner att jag inte kan ge upp hoppet om ett biologiskt barn än - och i Norge är det förbjudet att stå i adoptionskö när man håller på med IVF. Jag tror att om vi inte lyckas med IVF så blir det helt enkelt inga barn för oss.

Lycka till med nästa behandlig Tabbs, den är nu snart? Håll mig informerad om vad som sker Glad

• tm78

Hej alla! Och välkommen tillbaka Draken Glad

Hur går det Tabbs??

Ledsen för min frånvaro, men ibland orkar jag verkligen inte. Vi hade ett frysförsök nu i mars, men var tvungna att avbryta på grund av att jag har en stor cysta som måste försvinna först. Alltid är det något Skrikandes

Jag försöker att fokusera på allt möjligt annat, men just nu är allt tungt. Jag har blivit av med jobbet också, på grund av nedbemanning och principen "sist in, först ut". Men det är ju i alla fall vår, så jag satsar på att jag går ljusare tider till mötes - på alla fronter Glad

Kram på er!

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?