• liitenblomma

Min pojkvän sitter i fängelse....

Min pojkvän/sambo sitter anhållen och kommer bli häktad och få fängelse. Jag undrar om någon sitter i samma sits som jag gör nu. Om det finns någon tjej där ute som just nu sitter ensam med sina egna frustrerande tankar och inte vet vad hon ska ta sig till? Saknade börjar bli jobbig, och framtiden ser inte ljus ut. Finns här någon som jag kan bolla mina tankar med? Hade kännts bra att få prata med någon.. Känner mig helt ensam i detta. Gråter

• Svar på tråden Min pojkvän sitter i fängelse....
  • liitenblomma
    Anonym (förstår dig) skrev 2011-05-10 08:20:23 följande:
    det kan ju vara så att han blir dömd för grov misshandel istället för mordförsök. Vänta du och se vad som händer så får du ta ställning då om du klarar av att vänta på honom.
    jag har försökt att ta reda på så mycket som möjligt nu innan för att vara beredd på vad som komma skall , och eftersom huggen var över midjan så är det tydligen mordförsök utan tvekan. jag vet att jag måste vänta och se, men det gör mig knäpp i huvet. :(
  • liitenblomma
    Anonym skrev 2011-05-10 10:26:28 följande:

Planerar ni barn eller vaför är du i detta forum?
    Du skapa din sida igår och kunde med en gång hur man hanterar sidan och startar trådar!

får man bara skriva i detta forumet om man har/planerar barn? för så har jag inte uppfattat det som. verkar finnas många här som skriver om allt mellan himmel och jord. jag trodde denna sidan handlade just om "familjeliv" och en familj kan man ju ha även om inte barn är med i bilden? haha ja vadå då? hur svårt är det att skapa en tråd? snälla..
  • Anonym

Varför har du tagit bort din facebook?

• liitenblomma
    Anonym skrev 2011-05-12 19:47:47 följande:
    Varför har du tagit bort din facebook?
    jag har aldrig ens haft en facebook 
  • Anette91

Hej förlåt att jag snor tråden lite men så att jag har en "pojkvän" i fängelse, en E-anstalt = Öppen? :/
    Vi har inte varit tillsammans mer än sådär 3 veckor men känt varandra i flera år och jag visste att han skulle åka in över 1år men nu saknar jag honom så sjukt mycket att de gör ont & han har inte fått min direkta adress och undrar om jag kan utan att han ansökt om de tidigare kan skicka brev till han ? :/ Det är snart 2v sen han åkte in.
    Och är de då adressen på kriminalvårdens hemsida ? :/
    Kommer han få breven (dock genomlästa har jag förstått) även fast inte han ansökt om de tidigare ?? :/

En fråga till, hur länge tror ni att han kommer sitta när han fått 1 1/2 år för medhjälp vid grovt rån?
    Har läst att man kan få permiss inom 3/4 av straffet alltså ca halvår?
    Kan han få komma ut helt innan straffet är slut ?
    Hur strikta är de med straff och att få flytta närmare kommunen?

Tacksam för svar, inboxa gärna mig om ni vill ..

• LoboSonora
    Anette91 skrev 2011-05-19 12:26:25 följande:
    Hej förlåt att jag snor tråden lite men så att jag har en "pojkvän" i fängelse, en E-anstalt = Öppen? :/
    Vi har inte varit tillsammans mer än sådär 3 veckor men känt varandra i flera år och jag visste att han skulle åka in över 1år men nu saknar jag honom så sjukt mycket att de gör ont & han har inte fått min direkta adress och undrar om jag kan utan att han ansökt om de tidigare kan skicka brev till han ? :/ Det är snart 2v sen han åkte in.
    Och är de då adressen på kriminalvårdens hemsida ? :/
    Kommer han få breven (dock genomlästa har jag förstått) även fast inte han ansökt om de tidigare ?? :/

En fråga till, hur länge tror ni att han kommer sitta när han fått 1 1/2 år för medhjälp vid grovt rån?
    Har läst att man kan få permiss inom 3/4 av straffet alltså ca halvår?
    Kan han få komma ut helt innan straffet är slut ?
    Hur strikta är de med straff och att få flytta närmare kommunen?

Tacksam för svar, inboxa gärna mig om ni vill ..
    Jag kan försöka svara lite på dina frågor :)

Du får alltid skicka brev till honom, det behövs inget tillstånd för det. Det enda han behöver tillstånd för är om ni ska ha telefonkontakt eller besök, men eftersom du skriver att han sitte rpå en öppen anstalt behövs ibland inget tillstånd, du kan ju ringa anstalten och fråga.
    Adressen till anstalten finns på kv´s hemsida, ofast under "våra häkten".
    Vanligast är att man sitter tre fjärdedelar av straffet, men oftast så brukar man få komma ut på antingen vårdvistelse (om han har alkohol eller drog problem) eller fotboja och för att få något av detta måste han ha suttit minst 6 månader i fängelse.
  • Anette91

Tack för ditt svar.
    Trodde de vart tvunget att få tillstånd o massa för brev oxå för de sa han, att de var så när han var på häktet ..
    jaa, det är en öppen anstalt. Jag ska se om jag ska ringa eller skriva till dem, känns skumt oxå.
    Han har inga alkohol/drogproblem "/ Men hoppades att få en fotboja eller åtminstone komma till den öppna här i stan istället för långt hemifrån.. men de är alltså minst 6mån, men då vet jag iaf att jag kommer få träffa han snart iaf (:
    Ännu en fråga är om de räknar bort häktestiden (40dagar på dem här 18mån)
    har ju hört att de varit så på långa straff ? "/
    Kan man då räkna med att de "bara blir 17mån" .
    Tack på förhand =)

• LoboSonora
    Anette91 skrev 2011-05-20 22:07:48 följande:
    Tack för ditt svar.
    Trodde de vart tvunget att få tillstånd o massa för brev oxå för de sa han, att de var så när han var på häktet ..
    jaa, det är en öppen anstalt. Jag ska se om jag ska ringa eller skriva till dem, känns skumt oxå.
    Han har inga alkohol/drogproblem "/ Men hoppades att få en fotboja eller åtminstone komma till den öppna här i stan istället för långt hemifrån.. men de är alltså minst 6mån, men då vet jag iaf att jag kommer få träffa han snart iaf (:
    Ännu en fråga är om de räknar bort häktestiden (40dagar på dem här 18mån)
    har ju hört att de varit så på långa straff ? "/
    Kan man då räkna med att de "bara blir 17mån" .
    Tack på förhand =)
    Inga problem =)
    Jaha nä du det har jag aldrig hört talas om, tror faktist inte det e så. Men plitarna läser ju igenom breven innan de lämnas vidare till din kille.
    Vilken anstalt e han på ? De e bara att skriva typ såhär " Anders Andersson Anstalten Kumla box 123 81457 Kumla" det var ett exempel haha :D 
    Nähä va bra att han inte har nå drog problem :) ja han kommer förmodligen få fotboja, de e jag ganska säker på :) förutsatt att han sköter sig och inte har nåra anmärkningar då. Jag e inte helt säker men jag tror att det är så att man ska ha suttit en viss del av straffet innan man kan anöska om fotboja och jag skulle tro att det i hans fall blir ca 6 månader.
    Ja man räknar bort dagarna han gjort på häktet.
     :) hoppas de går bra för honom
Svar på tråden Min pojkvän sitter i fängelse....