Inlägg från: LoboSonora |Visa alla inlägg
  • LoboSonora

Min pojkvän sitter i fängelse....

Min pojkvän har suttit i fängelset och har precis kommit ut från ett 3år och 3månader långt straff. Vi har en son tillsammans som är 15månader gammal:) Jag vet precis hur du känner, du får inboxa mig om du vill prata !

Kram

• LoboSonora
    liitenblomma skrev 2011-05-09 21:41:32 följande:
    jag hade gärna velat prata med dig, men kan inte skicka till din inbox jag kan inte gå in på din sida... 
    Jaha hoppsan jag ska fixa de, testa om nån minut =)
  • LoboSonora
    fru edinge skrev 2011-05-09 21:48:24 följande:
    Är ej i din sits, och har aldrig varit.. Men jag bara undrar lite om man verkligen kan börja om som ett par, efter en fängelsevostelse.. Tänker att man under denna tiden utvecklas åt olika håll, nya bekanta olika syn på livet osv.. Önskar dig all lycka!!
    Självklart kan man det. Min sambo satt inne över 2år och jag väntade på honom :) Vi fortsatte som vanligt när han kom ut, dock med nya erfarenheter och ett djupare förhållande :) Jag tycker inte omdet han gjorde, men det var inget personligt mot någon så det känns bra iallafall..
  • LoboSonora
    Anette91 skrev 2011-05-19 12:26:25 följande:
    Hej förlåt att jag snor tråden lite men så att jag har en "pojkvän" i fängelse, en E-anstalt = Öppen? :/
    Vi har inte varit tillsammans mer än sådär 3 veckor men känt varandra i flera år och jag visste att han skulle åka in över 1år men nu saknar jag honom så sjukt mycket att de gör ont & han har inte fått min direkta adress och undrar om jag kan utan att han ansökt om de tidigare kan skicka brev till han ? :/ Det är snart 2v sen han åkte in.
    Och är de då adressen på kriminalvårdens hemsida ? :/
    Kommer han få breven (dock genomlästa har jag förstått) även fast inte han ansökt om de tidigare ?? :/

En fråga till, hur länge tror ni att han kommer sitta när han fått 1 1/2 år för medhjälp vid grovt rån?
    Har läst att man kan få permiss inom 3/4 av straffet alltså ca halvår?
    Kan han få komma ut helt innan straffet är slut ?
    Hur strikta är de med straff och att få flytta närmare kommunen?

Tacksam för svar, inboxa gärna mig om ni vill ..
    Jag kan försöka svara lite på dina frågor :)

Du får alltid skicka brev till honom, det behövs inget tillstånd för det. Det enda han behöver tillstånd för är om ni ska ha telefonkontakt eller besök, men eftersom du skriver att han sitte rpå en öppen anstalt behövs ibland inget tillstånd, du kan ju ringa anstalten och fråga.
    Adressen till anstalten finns på kv´s hemsida, ofast under "våra häkten".
    Vanligast är att man sitter tre fjärdedelar av straffet, men oftast så brukar man få komma ut på antingen vårdvistelse (om han har alkohol eller drog problem) eller fotboja och för att få något av detta måste han ha suttit minst 6 månader i fängelse.
  • LoboSonora
    Anette91 skrev 2011-05-20 22:07:48 följande:
    Tack för ditt svar.
    Trodde de vart tvunget att få tillstånd o massa för brev oxå för de sa han, att de var så när han var på häktet ..
    jaa, det är en öppen anstalt. Jag ska se om jag ska ringa eller skriva till dem, känns skumt oxå.
    Han har inga alkohol/drogproblem "/ Men hoppades att få en fotboja eller åtminstone komma till den öppna här i stan istället för långt hemifrån.. men de är alltså minst 6mån, men då vet jag iaf att jag kommer få träffa han snart iaf (:
    Ännu en fråga är om de räknar bort häktestiden (40dagar på dem här 18mån)
    har ju hört att de varit så på långa straff ? "/
    Kan man då räkna med att de "bara blir 17mån" .
    Tack på förhand =)
    Inga problem =)
    Jaha nä du det har jag aldrig hört talas om, tror faktist inte det e så. Men plitarna läser ju igenom breven innan de lämnas vidare till din kille.
    Vilken anstalt e han på ? De e bara att skriva typ såhär " Anders Andersson Anstalten Kumla box 123 81457 Kumla" det var ett exempel haha :D 
    Nähä va bra att han inte har nå drog problem :) ja han kommer förmodligen få fotboja, de e jag ganska säker på :) förutsatt att han sköter sig och inte har nåra anmärkningar då. Jag e inte helt säker men jag tror att det är så att man ska ha suttit en viss del av straffet innan man kan anöska om fotboja och jag skulle tro att det i hans fall blir ca 6 månader.
    Ja man räknar bort dagarna han gjort på häktet.
     :) hoppas de går bra för honom
  • LoboSonora
    Anette91 skrev 2011-05-21 16:25:11 följande:
    Okaay men då kanske han babblade om nåt annat tillstånd >______<
    Han e i mariestad, nånstans >_<
    Men då vet jag hur jag ska skriva, jobbigt att formulera sig rätt till honom bara "/
    Man kan ju hoppas på fotboja, han ska inte göra nåt dumt har han iaf sagt "/ =)
    Okaay men då kan jag räkna med 17månader =) dock snart 16 ;) Månaden har bara sprungit iväg..

Hur har du gjort? Har du stannat hos din pojkvän eller gått vidare?

Skulle du lita på nån som sa " jag älskar dig" första gången, dagen innan han åker i fängelse på bestämt datum
    o på 18mån straff ?? "/
    Eller tror du att han bara vill visa kärlek den "sista tiden tillsammans på länge" ...
    Ja förmodligen :) Okejokej hehe ja inte så lätt att veta..
    Skönt att de gått fort =). Jag stannade hos honom och nu har vi en son på 15 månader och nummer 2 påväg :) allt har funkat jättebra faktist.
    Jag vet inte riktigt dfet beror väl på hur väl jag känner honom lixom, du får känna själv hur de känns för dej och gör det som känns rätt ! Nu när han sitter inne kan eran relation bli stark och fördjupas men det kan lika väl gå åt andra håller att ni växer ifrån varandra, men om ni e säkra på att ni vill vara med varandra så go for it :)
  • LoboSonora
    Anette91 skrev 2011-05-25 22:37:45 följande:
    Fick samtal ifrån min pojkvän ikväll sa att jag kunde skicka pengar till telefonkort, vad kan sånt kosta? "/
    hehe aa vänj dig vid det, det och cigg/snus är typ enda utgifterna men fan så dyrt. det beror på mkt många markeringar han ska ha. men ett hundra kort kostar 100 kr, sen finns de 200 markeringar osv, skicka typ 300 då kan han köpa 300 markeringar =) de lär räcka ett tag iaf
  • LoboSonora
    Anette91 skrev 2011-05-26 10:45:15 följande:
    Lite mer frågor kring samtalskort : Markeringar? 100min eller vad? För han sa nåt om att de går /minut
    Aa får hoppas att de kan funka med att jag skickar lite pengar ^^ Bättre än inget alls =)
    okej okej ja klart du inte ska skicka mer än du kan :) ja alltså dom får köpa telefonkort och det finns med olika markeringar. Tillexempel så finns det "hundrakort" det betyder att det är 100 markeringar på kortet och han kan alltså ringa i 100 minuter. Detta gäller bara hemtelefoner, om han ringer mobil så går det mera. Ett hundrakort kostar 100 kr. Tror det finns med 50 markeringar oxå. Annars så får han pengar från anstalten varje/varannan vecka ändå så. =)
  • LoboSonora
    Lh skrev 2012-01-19 20:05:01 följande:
    Hej!
    Jag har en fråga , min sambo har suttit häktat i 3 månader snart och han fick 2 års fängelse, hovrätten fastställde domen vilket innebär att de inte sänkte! .. Så jag undrar hur länge kommer han sitta inne och när få han komma ut på permission?

Finns det någon chans att han kan söka till fotboja de sista 6 månader?

Han sitter för narkotikabrott 2 rån och försök till bedrägeri fast de har inge bevis och han gjorde inte försöket så igentligen är det för narkotika och 2 rån.

Jag önskar inte detta t någon , det fuck up och gå igenom sånt här. 
    Hej ! Han komemr att sitta 2/3 delar av straffet, sen kan du räkna bort 3 månader i häktet oxå. Oftast måste man sitta en viss del av straffet innan man får permission.  Ja han kan nog få fotboja om han inte har haft det förut och misskött det :)

jag har gfått igenom samma, vet att de är jobbigt.. försök tänka på dig själv först !
Svar på tråden Min pojkvän sitter i fängelse....