• liitenblomma

Min pojkvän sitter i fängelse....

Min pojkvän/sambo sitter anhållen och kommer bli häktad och få fängelse. Jag undrar om någon sitter i samma sits som jag gör nu. Om det finns någon tjej där ute som just nu sitter ensam med sina egna frustrerande tankar och inte vet vad hon ska ta sig till? Saknade börjar bli jobbig, och framtiden ser inte ljus ut. Finns här någon som jag kan bolla mina tankar med? Hade kännts bra att få prata med någon.. Känner mig helt ensam i detta. Gråter

• Svar på tråden Min pojkvän sitter i fängelse....
  • Anonym
    liitenblomma skrev 2011-05-09 21:36:43 följande:
    Tack för alla svar! Känns skönt att veta att man inte är helt ensam om detta. Det har bara gått några dagar sedan han blev anhållen, men jag "vet" att han inte kommer att komma ut på väldigt länge (minst 4 max 7 år typ). Frågan är hur jag ska förbereda mig på detta. Ska man vänta på honom så länge? Eller ska man gå vidare? Är man beredd på att leva med ngn som har en sådan allvarlig dom på sig? Frågorna är många... 

Någon som kanske vill dela med sig om vad deras pojkvän gjort och hur många år han fick? Väntade ni på er älskade? Eller gick ni vidare? Hur ska man göra?  
    jag hade stannat för sonens skull
  • LoboSonora
    liitenblomma skrev 2011-05-09 21:41:32 följande:
    jag hade gärna velat prata med dig, men kan inte skicka till din inbox jag kan inte gå in på din sida... 
    Jaha hoppsan jag ska fixa de, testa om nån minut =)
  • liitenblomma
    Anonym skrev 2011-05-09 21:41:19 följande:
    Om han nyss blev anhållen, hur vet du att han ska sitta minst 4 till 7 år?
    Jag hade väntat.. Var det våldsbrott han blev tagen för eller mer, utpressning osv?
    det är typ straffet för det han har gjort... det är ett våldsbrott
  • Anonym (förstår dig)

straffet dom säger nu är oftast mycket högre än vad som blir. Sen sitter man inte hela tiden ut heller.
    Mycket beror på om han tidigare är straffad osv. har du pratat med han advokat? han/hon borde kunna ge dig mer klar information hur långt straffet troligen kommer bli.

vad är det för brott han är anklaggad för? Det är lättare att hjälpa dig om man vet.
    Har ni barn?

• Anonym
    liitenblomma skrev 2011-05-09 21:44:22 följande:
    det hade vart en sak om du vart med på någon form av förhandling eller rättegång halva dagen och fått veta detta. Men du vet inte, han kanske går fri?
  • Anonym (förstår dig)
    liitenblomma skrev 2011-05-09 21:44:22 följande:
    grov misshandel gissar jag då? min sambo var dömd för det. första gången var han 18 och fick samhällstjänst andra gången fick kan 6 månader
  • Anonym
    liitenblomma skrev 2011-05-09 21:45:03 följande:
    vi har inga barn
    :S
  • fru edinge

Är ej i din sits, och har aldrig varit.. Men jag bara undrar lite om man verkligen kan börja om som ett par, efter en fängelsevostelse.. Tänker att man under denna tiden utvecklas åt olika håll, nya bekanta olika syn på livet osv.. Önskar dig all lycka!!

• Anonym (förstår dig)
    fru edinge skrev 2011-05-09 21:48:24 följande:
    Är ej i din sits, och har aldrig varit.. Men jag bara undrar lite om man verkligen kan börja om som ett par, efter en fängelsevostelse.. Tänker att man under denna tiden utvecklas åt olika håll, nya bekanta olika syn på livet osv.. Önskar dig all lycka!!
    klart man kan men man får vara bered på att han kan må dåligt när han väl kommer ut. Min sambo var deprimerad lång tid efter han kom ut och det året var tuffare än när han satt inne.
    Nu hälsade ju jag på honom varje helg och pratade ofta och skickade långa brev.

Får man relativt kort straff och man sköter sig så kan man få bli förflyttad till öppen anstlt och redan där blir besök och allt mycket lättare
Svar på tråden Min pojkvän sitter i fängelse....