• liitenblomma

Min pojkvän sitter i fängelse....

Min pojkvän/sambo sitter anhållen och kommer bli häktad och få fängelse. Jag undrar om någon sitter i samma sits som jag gör nu. Om det finns någon tjej där ute som just nu sitter ensam med sina egna frustrerande tankar och inte vet vad hon ska ta sig till? Saknade börjar bli jobbig, och framtiden ser inte ljus ut. Finns här någon som jag kan bolla mina tankar med? Hade kännts bra att få prata med någon.. Känner mig helt ensam i detta. Gråter

• Svar på tråden Min pojkvän sitter i fängelse....
  • LoboSonora
    fru edinge skrev 2011-05-09 21:48:24 följande:
    Är ej i din sits, och har aldrig varit.. Men jag bara undrar lite om man verkligen kan börja om som ett par, efter en fängelsevostelse.. Tänker att man under denna tiden utvecklas åt olika håll, nya bekanta olika syn på livet osv.. Önskar dig all lycka!!
    Självklart kan man det. Min sambo satt inne över 2år och jag väntade på honom :) Vi fortsatte som vanligt när han kom ut, dock med nya erfarenheter och ett djupare förhållande :) Jag tycker inte omdet han gjorde, men det var inget personligt mot någon så det känns bra iallafall..
  • Anonym (hårt)

Det är hårt, men jag hade gått vidare. Försök att bygga upp ett så bra liv som du kan för dig. Det är lång tid vi pratar om. Han har inget att erbjuda dig under de åren. Den dag han kommer ut kan ni ju se hur det ser ut då.

• Anonym (hårt)
    Anonym (förstår dig) skrev 2011-05-09 21:46:49 följande:
    grov misshandel gissar jag då? min sambo var dömd för det. första gången var han 18 och fick samhällstjänst andra gången fick kan 6 månader
    Säger hon att han ska sitta 4 till 7 år skulle jag gissa på dråp. Där är straffskalan från 6 till 10 år om jag inte minns fel och man sitter 2/3 av den utdömda tiden innan man kan bli villkorligt frigiven.
  • Anonym
    Anonym (hårt) skrev 2011-05-09 21:58:43 följande:
    Säger hon att han ska sitta 4 till 7 år skulle jag gissa på dråp. Där är straffskalan från 6 till 10 år om jag inte minns fel och man sitter 2/3 av den utdömda tiden innan man kan bli villkorligt frigiven.
    nej det handlar om flera brott kombinerat.. kanske?
  • JAG är BÄST
    LoboSonora skrev 2011-05-09 21:30:11 följande:
    Min pojkvän har suttit i fängelset och har precis kommit ut från ett 3år och 3månader långt straff. Vi har en son tillsammans som är 15månader gammal:) Jag vet precis hur du känner, du får inboxa mig om du vill prata !

Kram
    Oh holy shit. Det kallar jag KÄRLEKHjärta
  • Anonym (förstår dig)
    Anonym (hårt) skrev 2011-05-09 21:58:43 följande:
    min sambo var anklagad men friad för grov misshandel och skulle då hamnat på den skalan pga hans ålder och att han tidigare varit straffad. det finns många faktorer som spelar in och dom säger alltid högre än vad som oftast blir. När han var 18 och fick samhällstjänst sa dom även då att det skulle bli fängelse.
  • liitenblomma

det är kanske lättare för er att svara mig om ni vet vad han är anhållen för och kommer bli åtalad för. det är mordförsök. det var inget planerat eller så, utan en fest som spårade ur och han blev själv misshandlad både innan och efter av killen som nu är "offret". 

• liitenblomma
    Anonym skrev 2011-05-09 21:46:40 följande:
    det hade vart en sak om du vart med på någon form av förhandling eller rättegång halva dagen och fått veta detta. Men du vet inte, han kanske går fri?
    efter dom bevisen som dom har redan nu och så många vittne som det finns till händelsen så är jag säker på att han kommer bli dömd. jag kanske drar för hastiga slutsatser, men jag förbereder mig på det värsta  :(
  • Anonym (förstår dig)
    liitenblomma skrev 2011-05-09 22:44:37 följande:
    det är kanske lättare för er att svara mig om ni vet vad han är anhållen för och kommer bli åtalad för. det är mordförsök. det var inget planerat eller så, utan en fest som spårade ur och han blev själv misshandlad både innan och efter av killen som nu är "offret". 

det kan ju vara så att han blir dömd för grov misshandel istället för mordförsök. Vänta du och se vad som händer så får du ta ställning då om du klarar av att vänta på honom.
  • Anonym

Planerar ni barn eller vaför är du i detta forum?
    Du skapa din sida igår och kunde med en gång hur man hanterar sidan och startar trådar!

Svar på tråden Min pojkvän sitter i fängelse....