Inlägg från: liitenblomma |Visa alla inlägg
  • liitenblomma

Min pojkvän sitter i fängelse....

Min pojkvän/sambo sitter anhållen och kommer bli häktad och få fängelse. Jag undrar om någon sitter i samma sits som jag gör nu. Om det finns någon tjej där ute som just nu sitter ensam med sina egna frustrerande tankar och inte vet vad hon ska ta sig till? Saknade börjar bli jobbig, och framtiden ser inte ljus ut. Finns här någon som jag kan bolla mina tankar med? Hade kännts bra att få prata med någon.. Känner mig helt ensam i detta. Gråter

• Svar på tråden Min pojkvän sitter i fängelse....
  • liitenblomma

Tack för alla svar! Känns skönt att veta att man inte är helt ensam om detta. Det har bara gått några dagar sedan han blev anhållen, men jag "vet" att han inte kommer att komma ut på väldigt länge (minst 4 max 7 år typ). Frågan är hur jag ska förbereda mig på detta. Ska man vänta på honom så länge? Eller ska man gå vidare? Är man beredd på att leva med ngn som har en sådan allvarlig dom på sig? Frågorna är många... 

Någon som kanske vill dela med sig om vad deras pojkvän gjort och hur många år han fick? Väntade ni på er älskade? Eller gick ni vidare? Hur ska man göra?  

• liitenblomma
    LoboSonora skrev 2011-05-09 21:30:11 följande:
    Min pojkvän har suttit i fängelset och har precis kommit ut från ett 3år och 3månader långt straff. Vi har en son tillsammans som är 15månader gammal:) Jag vet precis hur du känner, du får inboxa mig om du vill prata !

Kram
    jag hade gärna velat prata med dig, men kan inte skicka till din inbox jag kan inte gå in på din sida... 
  • liitenblomma
    Anonym skrev 2011-05-09 21:41:19 följande:
    Om han nyss blev anhållen, hur vet du att han ska sitta minst 4 till 7 år?
    Jag hade väntat.. Var det våldsbrott han blev tagen för eller mer, utpressning osv?
    det är typ straffet för det han har gjort... det är ett våldsbrott
  • liitenblomma

det är kanske lättare för er att svara mig om ni vet vad han är anhållen för och kommer bli åtalad för. det är mordförsök. det var inget planerat eller så, utan en fest som spårade ur och han blev själv misshandlad både innan och efter av killen som nu är "offret". 

• liitenblomma
    Anonym skrev 2011-05-09 21:46:40 följande:
    det hade vart en sak om du vart med på någon form av förhandling eller rättegång halva dagen och fått veta detta. Men du vet inte, han kanske går fri?
    efter dom bevisen som dom har redan nu och så många vittne som det finns till händelsen så är jag säker på att han kommer bli dömd. jag kanske drar för hastiga slutsatser, men jag förbereder mig på det värsta  :(
  • liitenblomma
    Anonym (förstår dig) skrev 2011-05-10 08:20:23 följande:
    det kan ju vara så att han blir dömd för grov misshandel istället för mordförsök. Vänta du och se vad som händer så får du ta ställning då om du klarar av att vänta på honom.
    jag har försökt att ta reda på så mycket som möjligt nu innan för att vara beredd på vad som komma skall , och eftersom huggen var över midjan så är det tydligen mordförsök utan tvekan. jag vet att jag måste vänta och se, men det gör mig knäpp i huvet. :(
  • liitenblomma
    Anonym skrev 2011-05-10 10:26:28 följande:

Planerar ni barn eller vaför är du i detta forum?
    Du skapa din sida igår och kunde med en gång hur man hanterar sidan och startar trådar!

får man bara skriva i detta forumet om man har/planerar barn? för så har jag inte uppfattat det som. verkar finnas många här som skriver om allt mellan himmel och jord. jag trodde denna sidan handlade just om "familjeliv" och en familj kan man ju ha även om inte barn är med i bilden? haha ja vadå då? hur svårt är det att skapa en tråd? snälla..
  • liitenblomma
    Anonym skrev 2011-05-12 19:47:47 följande:
    Varför har du tagit bort din facebook?
    jag har aldrig ens haft en facebook 
Svar på tråden Min pojkvän sitter i fängelse....