• Pssst

Saft/läsk i nappflaska?

Jag förstår inte hur föräldrar tänker när de ger sitt barn saft i nappflaska. För mig känns det idiotiskt att ge ett barn som är så litet saft alls. Så, hur tänker ni andra? Alla åsikter välkomnas.

Motivera gärna era svar.

Vårt Pyre 5/7 - 08 och vår Böna 15/8 -09
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-20 15:31
    Jag måste nog förtydliga mig lite:

När jag tänker på barn som dricker ur nappflaska så tänker jag på väldigt små barn då båda mina barn drack ur glas/kopp före 1,5 års ålder.

Vid fika/fest dricker båda numera saft om det bjuds, annars mjölk eller vatten - ur kopp eller glas, f.ö.

Jag skrev detta inlägg efter att ha sett ett litet barn på ca 1,5 år ute på stan med nappflaskan full av coca-cola (ja, jag såg kolsyran och färgen). Totalt onödvändugt, enligt mig och rent av fel.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Saft/läsk i nappflaska?
  • En Åsa
    Pssst skrev 2011-04-19 20:15:14 följande:
    Varför inte vatten?
    För att ska hon ta emot vätseersättningen krävs det att den är blandad med saft eller jos.
  • Pssst

Liten och ynklig kan man vara när man sitter hos mamma/pappa också...men det är OT...

• sofiaolivia
    Hanniz84 skrev 2011-04-19 20:22:17 följande:
    vi ger saft i flaska när hon är sjuk o behöver få i sej vätska o inte vill dricka vatten..
    hon kan dricka ur glas, men det är smidigare med flaska när man är liten o ynklig o bara vill ligga ner..
    Varför inte ur pipmugg?
  • Pssst
    En Åsa skrev 2011-04-19 20:23:22 följande:
    För att ska hon ta emot vätseersättningen krävs det att den är blandad med saft eller jos.
    Ok.
  • Hanniz84
    sofiaolivia skrev 2011-04-19 20:25:32 följande:
    Varför inte ur pipmugg?
    jo, hon kan dricka ur pipmugg oxå..
    ISA 1/8-2009 <3 LEO 23/3-2011 <3
  • Thursday
    Kimona skrev 2011-04-19 20:18:11 följande:
    Har sett alldeles för många barn med saft eller cola i napplaskorna.... fattar inte varför??? Förstår inte heller alla dessa jävla mariekex som de ska knapra på. Varför allt dessa socker???
    Nu kommenterar jag bara mariekexen. Därför att det man vill åstadkomma är ofta en liten blodsockerboost på en trött och gnällig unge. Då är det lämpligt med något annat än t.ex. smörgåsrån som består av vatten, luft och gammelt bôs och därför gör väldigt lite för blodsockret.
  • Jopja

Min son är på tok för liten för att dricka både saft och läsk (13 månader).
    I nappflaskan erbjuds vatten eller välling, inget annat!
    Man ska vara rädd om tänderna och hälsan hos dom små. Glad

• Sweetheart1986

Tycker aboslut INTE att detta är okej! Min son har inte börjat med söta drycker än... förutom osötade fruktdrycker. Vi försöker få i honom vatten, men det går inte! Så vi späder ut fruktdryckerna med vatten, mer för vaje gång så tillslut kommer han nog tycka om vatten ändå =) Vi hoppas på det iaf! =P

Det är ju inte alls bra för tänderna att dricka saft el läsk ur nappflaskan, det är eg samma sak som att dricka ur sugrör. Blir nästan arg när jag ser föräldrar ge sina barn, spec läsk, ur nappflaska! Varför liksom? Tycker de barnen är alldeles för små över huvud taget att dricka sånt!

Nu har jag bara ett barn, 6 månader, och kommer säkert göra saker som jag säger nu att jag absolut INTE kommer göra. Men det får jag ta då, det går inte att säga att man ALDRIG kommer göra si eller så... nån enstaka gång kanske är ok, men gång på gång? Nej, absolut inte! PUNKT!

~*~Vincent 101010~*~
Svar på tråden Saft/läsk i nappflaska?