• En Åsa

Saft/läsk i nappflaska?

När hon är magsjuk, ja. Annars, nej.

• En Åsa
    Pssst skrev 2011-04-19 20:15:14 följande:
    Varför inte vatten?
    För att ska hon ta emot vätseersättningen krävs det att den är blandad med saft eller jos.
  • En Åsa
    Sweetheart1986 skrev 2011-04-19 20:42:33 följande:
    Tycker aboslut INTE att detta är okej! Min son har inte börjat med söta drycker än... förutom osötade fruktdrycker. Vi försöker få i honom vatten, men det går inte! Så vi späder ut fruktdryckerna med vatten, mer för vaje gång så tillslut kommer han nog tycka om vatten ändå =) Vi hoppas på det iaf! =P

Det är ju inte alls bra för tänderna att dricka saft el läsk ur nappflaskan, det är eg samma sak som att dricka ur sugrör. Blir nästan arg när jag ser föräldrar ge sina barn, spec läsk, ur nappflaska! Varför liksom? Tycker de barnen är alldeles för små över huvud taget att dricka sånt!

Nu har jag bara ett barn, 6 månader, och kommer säkert göra saker som jag säger nu att jag absolut INTE kommer göra. Men det får jag ta då, det går inte att säga att man ALDRIG kommer göra si eller så... nån enstaka gång kanske är ok, men gång på gång? Nej, absolut inte! PUNKT!
    Men vänta lite nu. Du ger din sexmånaders fruktdryck och sitter och dömer andra? Det går faktiskt inte riktigt ihop..
Svar på tråden Saft/läsk i nappflaska?