ÄrR det verkligen så ovanligt?
Såg "En unge i minuten" igår och barnmorskan säger om Rut som föder utan smärtlindring att det är väldigt ovanligt att kvinnor gör det. ÄR det verkligen SÅ ovanligt som hon fick det att låta? Hur föddes dina barn?
Såg "En unge i minuten" igår och barnmorskan säger om Rut som föder utan smärtlindring att det är väldigt ovanligt att kvinnor gör det. ÄR det verkligen SÅ ovanligt som hon fick det att låta? Hur föddes dina barn?
Lustgas, något annat hann jag inte med då jag var helt öppen när jag kom in. Jag hade turen att vara en av dem som klarar smärtan vid öppningsskedet utan att behöva åka in på förlossningen.
Fick krystvärkar hemma, så när ambulansen kom fick jag lustgas.
Mycket för att lugna mig också tror jag..
Bad och värmekudde räknas ju som smärtlindring, så ska man vara en riktigt duktig mamma (enligt den där bm) får man väl skita i det också nästa gång jag ska föda. Vem tackar mig efteråt om jag fött helt utan smärtlindring? Bara barnet mår bra, det är det viktigaste.
Ville egentligen inte ha epidural men efter mer än ett dygn på förlossningen och en väldigt långsam öppningsfas så accepterade jag slutligen.
Både epidural och lusgast hade en fantastisk effekt på mig och jag kan inte förstå varför man är bättre på att föda för att man gör det med eller utan smärtlindring.
Alla kvinnor är designade olika och även en kvinnas alla förlossningar är olika. Huvudsaken som andra sagt i tråden är ju att barnet och kvinnan mår bra, oavsett hur barnet kommer ut.
Första med lustgas och epidural, andra med lustgas, tredje utan något alls - det fanns inte tid för något, inte ens lustgas. Ser ingen poäng med att välja bort smärtlindring om tiden finns och man känner att det behövs.
Jag har fött båda mina barn utan smärtlindring. Jag var påläst och öppen för alla möjligheter när det gällde smärtlindring. Men så gick förlossningen så snabbt och lätt att jag inte tyckte det behövdes. Visst gjorde det ont men inte så att jag inte klarade av det och efter att barnet var ute var alla minnen om smärtan som bortblåsta.
När andra barnet föddes gick det så snabbt så det var ingen som hann fundera över smärtlindring.
Hade jag haft långdragna och svårare förlossningar hade jag helt klart valt någon form av smärtlindring.
lustgas alla 3.. hann dock bara ha den de 5 sista minutrarna med 3:an, fanns inget förlossningsrum ledigt innan..
Trean kom ut utan någon smärtlindring alls, inte ens lustgas.
första badade jag varmt med.
andra hade jag ingen smärtlindring med