ÄrR det verkligen så ovanligt?
Såg "En unge i minuten" igår och barnmorskan säger om Rut som föder utan smärtlindring att det är väldigt ovanligt att kvinnor gör det. ÄR det verkligen SÅ ovanligt som hon fick det att låta? Hur föddes dina barn?
Såg "En unge i minuten" igår och barnmorskan säger om Rut som föder utan smärtlindring att det är väldigt ovanligt att kvinnor gör det. ÄR det verkligen SÅ ovanligt som hon fick det att låta? Hur föddes dina barn?
första med
andra utan
Hade bara eda som inte fungerade de första 2 gångerna de la den, 3e gången funkade den men då var det dags att börja krysta.
akupunktur, EDA, lustgas, värme , och någon annan rolig spruta som jag idag inte har en aning om vad det var......
Har fött alla mina 6 med smärtlindring - lustgas.
Jag födde utan bedövning. Dels så gick allt så fort, så hann inte med något. Testade lustgasen, men den gillade jag absolut inte. Jag tycker det gick kanon bra utan bedövning. Sen att allt annat var kaos, men det är ju en annan sak
Fött med profylax, massage, bad och dusch och till sist EDA. jag gav upp vid 6 cm. Jag var nog hemskt "oduktig"
regareade också på det med "duktig mamma". Alla som föder barn gör ju en riktigt maratonpärs.
Första barnet: Använde mig av TENS.
Andra barnet: Använde mig av TENS. Men denna gången hjälpte den inte alls. Enligt min barnmorska som jag hade under graviditeten fick jag inte använda den på magen, men ryggen och sidorna gick bra. Men när jag väl fick värkar så fick jag dem givetvis i magen... När det snart var dags att krysta så frågar BM på förlossningen om jag provat TENS på magen. Snacka om att jag blev förvirrad. Men tydligen var det okej att ha den på magen. Tänk om jag hade vetat det två, tre timmar tidigare...
med lustgas, hann inte med ngt annat...men hade gärna tagit vad som helst.