• hönamor

ÄrR det verkligen så ovanligt?

Såg "En unge i minuten" igår och barnmorskan säger om Rut som föder utan smärtlindring att det är väldigt ovanligt att kvinnor gör det. ÄR det verkligen SÅ ovanligt som hon fick det att låta? Hur föddes dina barn?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden ÄrR det verkligen så ovanligt?
  • Erik

Den första med smärtlindring (Epidural) och den andra helt utan smärtlindring :)

Erik -04, Elias -07
  • knäppisen

Den första fick jag lite lustgas med den andra ingenting.
    Hade velat ha EDA andra gången, men det hann jag inte med. 

• Lalatii

4 av barnen är födda utan medicinsk smärtlindring, vetekudde hade jag när trean föddes. När femman och sexan föddes hade jag lustgas. 

• Thalis

Äldsta sonen födde jag utan smärtlindring, andra sonen var jag tvungen till det eftersom det var akutsnitt.

Sen så måste jag passa på och säga att jag vill ge den barnmorskan en fet stor smäll!
    Hon sa att Rut var så duktig för att hon inte använde smärtlindring,hade hon sagt samma sak om Rutan skrikit efter EDA?

Mamma till A, A, A och V.
  • Spexig
    Thalis skrev 2011-04-06 08:45:50 följande:
    Sen så måste jag passa på och säga att jag vill ge den barnmorskan en fet stor smäll!
    Hon sa att Rut var så duktig för att hon inte använde smärtlindring,hade hon sagt samma sak om Rutan skrikit efter EDA?
    Man kan ju hoppas att hon anpassar sitt språk o sina kommentarer för att passa o stötta varje kvinna, oavsett hur hon väljer att föda. Men gör hon inte det håller jag med dig till 100%!
  • kilimanjaro

Först med smärtlindring (kejsarsnitt så)
    Andra utan smärtlindring, badade och duschade en del.

• LuckyLips

Födde utan smärtlindring(hade bara tagit en värktablett innan jag åkte in). Valde en avdelning där det ska ske så naturligt som möjligt. Hade möjligheten att bada badkar och få akupunktur men det hann jag inte med..

• Babiedoll

Jag har fött två barn utan smärtlindring *stolt*
    Efter att första dottern fötts så sa barnmorskan till mig att det var första gången hon kunde kryssa i "ingen smärtlindring överhuvudtaget" på en förstföderska i journalen, så lite ovanligt är det nog. 

• Louvre

Utan med båda, det gick jättebra Det är nog faktiskt inte så vanligt. Känner knappt några fler som valt att göra så.

Prinsessmor <3
  • CaCC

Första med EDA och lustgas. Andra helt utan smärtlindring på grund av att det gick så fort.

• Oreos

Jag har inte svarat för jag vet inte vad du anser är utan eller med smärtlindring?
    Jag fick lustgas just precis innan krystvärkarna. Nu i efterhand hade jag helst velat vara utan,
    jag blev så borta av lustgasen..

• Nicke Nyfiken

Helt utan med båda barnen, inte för att vara duktig utan för att det inte gjorde så ont att jag behövde det. Dessutom har det gått fort, har inte hunnit bli inskriven vid någon av förlossningarna.

Svar på tråden ÄrR det verkligen så ovanligt?