• hönamor

ÄrR det verkligen så ovanligt?

Såg "En unge i minuten" igår och barnmorskan säger om Rut som föder utan smärtlindring att det är väldigt ovanligt att kvinnor gör det. ÄR det verkligen SÅ ovanligt som hon fick det att låta? Hur föddes dina barn?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden ÄrR det verkligen så ovanligt?
  • 071001

Med, lustgas och en felskjuten bäckenbottenbedövning.

• Kazeer

När mitt första barn föddes, prövade jag akupunktur (dess verkan ställer jag mig frågande till) och lustgas (ljuvligt).

Mitt andra barn kom till världen genom ett kejsarsnitt och då var jag definitivt bedövad.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Cloudy

Födde med eda och lustgas första gången, med lustgas andra gången och kommer välja lustgas även tredje gången för jag får så sinnessjukt ont mellan 5-10 cm.

Så alla tre kommer vara födda med smärtlindring.

• fröken argbigga

reagerade också på det, jag har själv fött två barn utan någon smärtlindring så jag måste vara extra speciell då

• Skottan

Jag föde med EDA och lustgas.
    Ingen i min omgivning som jag pratat med har fött helt utan smärtlindring, men nu är inte jag så jätte gammal heller så de jag pratat förlossning med är i 20 års åldern. Men många har fött med lustgas som enda smärtlindring.
    .

• The Luckiest

Första barnet med lustgas o akunpunktur och andra barnet helt utan bedövning-hanns helt enkelt inte med

• Rockan

Jag födde första med lustgas, vad det blir nästa gång återstår att se.

Enligt en bok jag läser nu (Att möta förlossningssmärtan av Gudrun Abscal) används smärtlinding av något slag vid över 90% av alla förlossningar i Sverige, så nog är det vanligt.

• Diablo

Första och andra födde jag utan smärtlindring.
    Första för att det inte fungerade, andra för att jag låg med opperationsberedskap. Denna gången var det mindre kul.
    Tredje fick jag lustgas han inte med något annat!

Har man tur behöver man inget vett!
  • puzzlet
    hönamor skrev 2011-03-29 13:31:18 följande:
    Såg "En unge i minuten" igår och barnmorskan säger om Rut som föder utan smärtlindring att det är väldigt ovanligt att kvinnor gör det. ÄR det verkligen SÅ ovanligt som hon fick det att låta? Hur föddes dina barn?
    Hon sa också att hon var "en duktigt" Mamma!!!
    Jag är väl en dålig mamma då, som födde med EDA och lite annat smått o gott!!
Svar på tråden ÄrR det verkligen så ovanligt?