• moimama

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Jag har bestämt mig!

Jag tänker inte vänta på Mister Right längre, jag tänker bli gravid på egen hand med hjälp av insemination i Danmark. Jag har efter att ha tittat länge på olika kliniker valt Storkkliniken i Danmark och det känns jättebra. Beslutet att äntligen göra det jag vill känns till hundra procent rätt och det känns jättespännande.
    Är du i samma situation..? Det vore roligt att följas åt, stötta, hurra på, peppa och dela erfarenheter på vägen.

Nästa vecka har jag mitt journalsamtal, därmed börjar resan.

Hjärta

• Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!
  • MSJ

Wow vilka fantastiska kvinnor ni är! Beundrar erat mod och vilja! Verkligen wow!

• Mia therese

jo, jag har läst det. men tack ändå =) ska skriva ut det på jobb nån dag när chefen inte är inne ;)

• nynet

Hej!
    Vill också vara med här, även om jag är i en lite annorlunda situation.
    Jag har en sambo som snart ska bestämma sig om han vill ha fler barn (han har ett sedan tidigare), men jag misstänker att han inte vill de och kommer ge som förslag att jag skaffar ett själv för jag vill dela mitt liv tillsammans med honom.
    Jag är strax över 30.

• Katt123

Är också gärna med här! Tog mina hormonprover och gjorde ultraljud i höstas här i Stockholm.
    Bokade in mitt journalsamtal hos Storkkliniken igår och ska ha det i slutet av augusti. Sen hoppas jag kunna börja i höst.
    Blir 35 år i år.

• Annaloo

Hejsan!

Jag hoppar också in här
    Jag och min sambo är på väg att separera, och en anledning är att jag vill ha fler barn (vi har ett) men det vill inte han. Jag hade mitt journalsamtal med Storkklinik i november men har inte kommit iväg än då separationsbeslutet dröjer och jag ett tag trodde att det fanns en chans att han skulle ångra sig

Jag fyller 41 i november och har därför väldigt ont om tid, men ett AMH-test för en månad sen visade på 2,3 så jag har iaf lite hopp

• Mia therese
    nynet skrev 2011-07-03 17:41:53 följande:
    Hej!
    Vill också vara med här, även om jag är i en lite annorlunda situation.
    Jag har en sambo som snart ska bestämma sig om han vill ha fler barn (han har ett sedan tidigare), men jag misstänker att han inte vill de och kommer ge som förslag att jag skaffar ett själv för jag vill dela mitt liv tillsammans med honom.
    Jag är strax över 30.
    jag förstår inte riktigt...om du skaffar barn själv och sen ändå delar ditt liv med honom så blir det ju ändå som om att han får ett extra barn bara att han inte är biologiska pappan....låter kontistigt tycker jag....men jag kanske missförstår inlägget...
  • Mmmbop
    Annaloo skrev 2011-07-06 12:53:40 följande:
    Hejsan!

Jag hoppar också in här
    Jag och min sambo är på väg att separera, och en anledning är att jag vill ha fler barn (vi har ett) men det vill inte han. Jag hade mitt journalsamtal med Storkklinik i november men har inte kommit iväg än då separationsbeslutet dröjer och jag ett tag trodde att det fanns en chans att han skulle ångra sig

Jag fyller 41 i november och har därför väldigt ont om tid, men ett AMH-test för en månad sen visade på 2,3 så jag har iaf lite hopp
    Det är väl ett hyfsat bra AMH för en 41:åring =) Ska nog gå vägen det här!
  • Fröken Smilla

Hej!

Hoppas det går bra att jag hoppar in här!
    Är 30 och har nyligen bestämt mig för att försöka bli gravid. Är ännu i startgroparna och har börjat titta på insemination såväl som privat donation.

Fick nyligen reda på en klinik som ligger i Helsingör och det passar mig som bor i NV-Skåne väldigt väl. Men jag har mycket att läsa på än... Har haft barnlängtan i flera år nu men har i dagsläget bättre ställt ekonomiskt (även om jag inte tjänar multi så går det lätt runt) och har kommit till det stadiet då jag inte behöver resa och festa mer.

Kul att se folk som plussar också!!

/Miss Smilla

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!