• Fröken Smilla

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Hej!

Hoppas det går bra att jag hoppar in här!
    Är 30 och har nyligen bestämt mig för att försöka bli gravid. Är ännu i startgroparna och har börjat titta på insemination såväl som privat donation.

Fick nyligen reda på en klinik som ligger i Helsingör och det passar mig som bor i NV-Skåne väldigt väl. Men jag har mycket att läsa på än... Har haft barnlängtan i flera år nu men har i dagsläget bättre ställt ekonomiskt (även om jag inte tjänar multi så går det lätt runt) och har kommit till det stadiet då jag inte behöver resa och festa mer.

Kul att se folk som plussar också!!

/Miss Smilla

• Fröken Smilla

Är det någon som vet vad brugerbetaling betyder? Står på ett ställe att kliniken ska ha 1200 kr i brugerbetaling och när man googlar det ser det ut som att det är något generellt vid insemination... Men jag har lite svårt för att förstå vad det betyder. Handpenning?

• Fröken Smilla
    Mmmbop skrev 2011-07-12 08:55:00 följande:
    Ingen aning? Har du testat google translate?
    Ja det ger bara en översättning inte betydelsen... Får prata med mina danska vänner om det! Många kliniker skriver om det på sina hemsidor.
  • Fröken Smilla
    Mmmbop skrev 2011-07-12 21:22:37 följande:
    Tur att du har danska kompisar =)
    Ja jag har tur rent generellt som bor nära Danmark. Är själv flytande i konversationell danska så det känns tryggt nu när jag ska kontakta klinikerna. Jag antar dock att flera av dem är vana vid svenskar så de är väl rätt bra på att göra sig förstådda även för icke-dansktalande?
  • Fröken Smilla
    Mia therese skrev 2011-08-09 23:20:55 följande:
    slutade med p-piller för ett tag sedan. har märkt att jag fått betydligt mer småfinnar i ansikte o övre delen av ryggen...nån andra som märkt skillnader sen de slutade med p-pillrena?

semestern kom ivägen för mätning av ägglossning men nu är det på det igen =)
    Ja så fick jag förra gången jag slutade med p-piller. Hoppas att det inte blir så denna gången
  • Fröken Smilla

Lycka till allihop!

Själv kom min mens igång perfekt efter p-pillerstopp så det blir insemination i början av september. Är så spänd!!

• Fröken Smilla

Förresten, funderade på en sak...

När ägglossningstestet visar positivt så är det ju 24-48 timmar innan ägget släpper... När ska man åka iväg egentligen?

• Fröken Smilla

det låter bra, jag kör på samma!

• Fröken Smilla

Hej Chockgravid! Tack för att vi fick ta del av din historia!

Jag beklagar förlusten av din lille son.

Man får nog vara väldigt realistisk om det som händer vid en insemination i Danmark. Det är ju mer eller mindre ett kliniskt ingrepp som dessa personer gör dag efter dag. Det är ju väldigt speciellt och vackert för den som går igenom det men man kan nog inte förvänta sig att det blir hanterat på samma sätt från barnmorska/läkare.
    Jag ska själv gå på en läkarklinik som inte har mysrum mm. Jag har pratat med en som gjort sin insemination där och det känns skönt att veta hur det kommer gå till på plats. Jag tänkte själv göra det speciellt, promenera runt och äta nåt gott. Köpa en liten present till mig själv som minne

Hoppas du hittar en väg som passar dig! På RFSUs hemsida kan man hitta homosexuella killar som önskar bli pappa

Lycka till!

• Fröken Smilla

Chockgravid: Jag var nog lite förvirrad Har snackat graviditetstester (som ju RFSU har) för mycket. Det var ju RFSL jag menade!! Här är länken iaf: www2.rfsl.se/kontakt/
    Välj föräldrarskap under Typ av annonser.

Självklart har jag haft samma tankar som du! I en perfekt värld hade jag haft en partner och vi skulle leva lyckliga i alla våra dagar. MEN livet är inte en saga och jag har fått inse att om jag vill ha nåt så får jag skaffa det själv. Jag har alltid varit självständig och rest runt i världen på egen hand. Jag är van vid det tänket och kan tom tycka att det känns jobbigt med tanken på att inte få bestämma helt själv

Jag är fortfarande imponerad av min kropp som lyckades komma igång som en klocka en månad efter p-pillerstopp! Mensen kom inte en sekund för sent

Jag och andra finns här om du vill snacka av dig!! Jag har egentligen ett annat nick här på FL som jag kommer avslöja om/när jag är gravid. Tills dess kan du nå mig på detta nicket

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!