-
-
härligt!!Nyårsmamma skrev 2011-10-10 22:34:46 följande:Har ar en som lyckats med insemination och numera ar mor. Haller tummarna for er allesammans!!
-
Nej jag har inte riktigt kommit så långt än utan försöker än utan hormoninverkan. Hur många gånger har du försökt innan?Vivann skrev 2011-10-11 17:02:20 följande:Vad roligt med listan. Hoppas att jag också kan skriva upp mig där snart Jag ska till Köpenhamn i början av november och denna gång ska jag åka dit cykeldag 12 för att göra ett vul och få en ägglossningsspruta som jag ska ta här hemma sen. Har någon av er andra tagit en ägglossningsspruta ?
-
Hmm ja. Det är ju verkligen fördelen med läkarklinikerna, jag får ett VUL varje gång innan insem för att se att det är på gång. Antar dock att det finns vissa barnmorskekliniker som också kan erbjuda det?Vivann skrev 2011-10-11 20:44:27 följande:Med min dotter som är 1 år var jag på 7 inseminationer sen gjorde jag en dubbel och då tog det direkt. Därför tycker de att jag ska prova med sprutan för då vet man exakt när ägglossningen är.
-
Annaloo - jag fick önska men inte välja. Har inte heller hört talas om listor men jag går inte på stork.
-
Nej jag gav honom mina önskningar och sen matchade han med de som var mest lika mina önskningar. Funkade bra, har fått långa mörkhåriga killar med blå ögon båda gångernaCarrella skrev 2011-10-12 17:57:49 följande:Beror kanske på om man har öppen eller anonym donator om hur mkt info man får om donatorn,,,jag fick en lista att välja ifrån men valen var; ögonfärg, hårfärg, längd och blodgrupp kommer inte ihåg om vikten också fanns med. Miss Smilla fick inte du en lista att välja ifrån?
-
Välkommen!! Självklart är det helt okej att ställa alla frågor du harDreamarmalin skrev 2011-10-12 21:09:50 följande:Hej!
Vilken underbar tråd... jag är i startgroparna, börjat titta på kliniker och funderar när...
Men en sak är säkert.. Jag vill skaffa barn!
Nu är det bara skolan som skall bli klar och få ett jobb.
Men känns bra att hitta människor man kan prata och fråga saker om (eller det hoppas jag?) hehe...
//Malin -
Här blir menskänningarna bara mer och mer tydliga. Just nu har jag massa mensvärk, det fick jag förra gången också. Nästan som mindre värkar när mensen väl satte igång, så jag hoppas antingen det kommer inatt eller imorgon efter kl 16 så jag slipper det på jobbet. Sen kan jag tjura i helgen Fast jag ska till min goda vän som fick en son för en vecka sen. Han kanske kan sätta igång lite barnhormoner i kroppen
-
Jag såg precis senaste delen av Barn till varje pris, och jag går på samma linje som singeltjejen där, som valt anonym donator. Det är endast den genetiska biten som donatorn kommer ge barnet, inget annat. Och barnet går i 18 år och målar upp en bild av PAPPA som kommer ta emot honom/henne med öppna armar. Mamman kommer kunna säga "när du är 18 får du tillgång till donatorns information" och tills dess kommer förväntningar mm byggas upp. Det är ganska oundvikligt, hur man än lägger fram det för barnet. Och när barnet kommer till donatorn blir han/hon med största sannolikhet ratat istället för bara önskat. Hade donatorn velat ha barnet hade han inte ställt upp som donator utan skaffat det "själv". Sen kanske det finns undantag, men det känner jag inte att jag vill riskera.
Samtidigt kan jag förstå att man väljer en öppen donator för att barnet ska kunna ha ett val. Jag gör ett val åt barnet som kan kännas orättvist. Men jag gör ju ett val åt barnet redan i det att jag blir ensamstående mamma, även det är rätt speciellt.
Carrebarre, jag hoppas att du blivit gravid redan nu, även om jag vill att du åker till Hbg igen Men i annat fall tycker jag att du kommer ner hit ändå och så gör vi Helsingör så att du verkligen får se var bebisen blev till.
Själv har jag BIM imorgon, och för en gångs skull så har mensen faktiskt inte kommit än så jag får vara med om en BIM-dag (kände mig berövad av den förra månaden). Dock är jag helt säker på att mensen kommer, så det är jag fullt förberedd på. Nästa fråga är: november eller januari?? -
Hmm kanske kanske är det ett svagt plus jag ser på testet...!