AnnaKatarina skrev 2011-03-09 20:19:38 följande:
Vilken dröm att lyckas på första försöket och dessutom båda gångerna. Jag försöker intala mig att det kommer att ta 4 gånger men innerst inne hoppas jag förstås på första försöket. Det jobbigaste är ju resan till och från Köpenhamn varje månad. Har ingen lust att vara borta från jobbet heller.
Jadu, första gången var jag helt inställd på att åka dit för att rekognisera
Jag hade tagit lite extra ledigt och åkte en weekend ner dit för att bekanta mig med omgivningarna, kolla vart kliniken låg och räkna ut hur lång tid man behövde för att ta sig fram o tillbaka till stockholm, de andra gångerna...... Trodde ALDRIG att det bara skulle behövas bara EN gång.
Nästa gång skulle jag åka över dan, tog morgontåget. Hade varit sjuk i influensa o feber innan. Väl där så skulle jag hem men alla tåg var fullbokade, det fanns någon svindyr flygbiljett som jag inte hade råd med. De var lördagkväll och jag gick från hotell till hotell och allt var fullbokat....Paniken kom krypande och tillslut fick jag tag på en kvinna som kunde hyra ut ett rum. Stannade över natten och tog första tåget hem. Batteriet till mobilen dog på vägen hem (hade ingen laddare med) dottern som var med mormor var sjuk i hög feber, en motor på tåget pajade och vi blev stående i ingemansland i flera timmar. JAg var superstressad och ville bara hem till min lilla sjuka tjej. Väl hemma efter många långa timmar lovade jag mig själv att aldrig utsätta mig för detta igen! Med all den stress trodde jag aldrig att jag skulle bli gravid, men det blev jag
Jag känner mig enormt tacksam över att det varit så lätt att bli gravid, absolut!