• moimama

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Jag har bestämt mig!

Jag tänker inte vänta på Mister Right längre, jag tänker bli gravid på egen hand med hjälp av insemination i Danmark. Jag har efter att ha tittat länge på olika kliniker valt Storkkliniken i Danmark och det känns jättebra. Beslutet att äntligen göra det jag vill känns till hundra procent rätt och det känns jättespännande.
    Är du i samma situation..? Det vore roligt att följas åt, stötta, hurra på, peppa och dela erfarenheter på vägen.

Nästa vecka har jag mitt journalsamtal, därmed börjar resan.

Hjärta

• Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!
  • Avva

Hej, här är en till som i alla fall funderar på insemination. Hur har ni gjort med gynundersökning? Vart? Jag tänkte åka till MamaMia men det var fyra månaders väntetid! Men jag vill gärna vara hos någon som bemöter en bra - har väldigt oregelbunden mens så en undersökning innan känns ju nödvändig för att se vilja chanser jag har att bli gravid.

Just nu känns det som det är så mycket som händer - dessutom är jag orolig för omgivningen - arbetar inom en ganska konservativ miljö. Men ska jag leva för jobbet eller för det barn jag längtar efter, liksom.

• Mmmbop

Försök hitta en privat gyn, kan vara lite klurigt men det är guld värt om man hittar en bra!

Du behöver ju inte berätta än på länge =) Den dagen, den "sorgen". De flesta jag pratat med har tagit det jättebra och varit väldigt stöttande. Annars får man ju mycket pepp här inne!

Är på väg till Köpenhamn idag! Önska mig lycka till!

• Avva

Lycka till Mmmbop!!!

Någon som känner till någon bra gyn i Värmland?

• AnnaKatarina

Lycka till Mmmbop! Jag ska också åka den här veckan för första gången. Troligtvis i morgon eller på torsdag.

Jag gick till mama Mia, Avva. Fick också vänta 3 månader. De är så förstående där så det var skönt.

• Mia therese

händer inte så mycket här i tråden. Hur går det för alla? Jag har pratat med några av mina kompisar om det här med att skaffa barn själv och de är mkt positiva. var dock på middag med några arbetskamrater för ngn vecka sen då en av dem som precis fått barn säger "jag förstår verkligen varför insemination för singlar är förbjudet, skulle aldrig klara det själv. ( inget exakt quote men något liknande) jag kommenterade inte det. har inte pratat med mina kollegor om att jag vill skaffa barn. 

ngt jag funderat mkt på är hur man pratar med barnet sen när det blir äldre om varför det inte finns någon pappa...några tankar om det?

• Mmmbop

Jag vet inte riktigt vad man ska säga. Jag tänker nog köra på att "jag längtade så oerhört mycket efter dig, men träffade ingen pappa, så jag kunde inte vänta längre, för risken var ju att jag aldrig skulle fått dig. Därför åkte jag till en doktor i Danmark som hjälpte mig med att få dig.... Typ...

Min senaste resa resulterade i ett minus idag och nu väntar jag på att mensen ska komma igång så jag kan börja räkna ner till nästa resa!

Ni andra då?

• AnnaKatarina

Jag fick min mens idag så det blev negativt även för mig. Jag kan inte åka i juni så nästa resa för mig blir i juli. Är inte så jättebesviken utan det här var mer som en "testresa" kändes det som men nästa gång ser jag gärna ett plus.

Jag kommer nog också säga något liknande som Mmmbop om saknandet av en pappa. Jag tror dock att omgivningen är mer positiv till barnet när det redan finns än de är när man bara pratar om att åka till Danmark och göra en insemination.

• mamsett

Vilken spännande tråd :) har som plan att göra detta om 1-2 år. Vad kostar det för er att genomföra era inseminationer.

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!