• Mmmbop

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Hej jag joinar gärna er!

Är 30, gjorde min första insemination på stork i Oktober. Tyvärr slutade det i ett utomkveds och jag väntar fortfarande på diverse undersökningar innan jag får åka igen. Förhoppningsvis blir det i slutet på April igen om allt går väl.

Jag har en blogg också. Den är rätt anonym, men kan eventuellt vara intressant läsning för er som är i början av "resan".
    hurdetkanbli.blogspot.com/   (mitt inlägg just idag är inte så positivt, men det är mest för att det varit en "sån" dag. Jag är för det mesta nöjd med livet som det är =))

Jag läängtar så efter ett barn. Hoppas verkligen det tar sig nästa gång, men jag har lagt undan för fyra försök.

• Mmmbop

Håller med föregående talare. Men vi är ju lite partiska också =) Skulle du fråga allmänt på forumet skulle du troligen få lite andra svar.

• Mmmbop

Oj, svårt att säga. Vissa får ju igång ägglossning på en gång, för andra tar det ett år. Men jag gissar att de flesta kommer igång efter några månader. Det kan ha "ställt" in sig sedan du var 18 också. För mig har det iaf blivit bättre.

Jag kollar ju mina ägglossningar med stickor varje månad (finns billiga på testlagret.se tex) då vet man när man får mensen. För det mesta är nämligen tiden mellan ägglossning och mens samma även om tiden mellan mens och nästa ägglossning kan variera kraftigt. Så kollar du ÄL kommer du ha koll på när du har mens iaf ca två veckor innan.

• Mmmbop

Mia Therese: Min mamma behövde smälta det lite, men nu är hon supertaggad och letar tom ny tjänst som är lite lugnare för att kunna hjälpa mig om/när jag blir gravid.

Mina kompisar har bara varit postiva och tycker jag är modig. Men så har de också följt mina misserabla försök till förhållanden i massor av år =)

• Mmmbop

Försök hitta en privat gyn, kan vara lite klurigt men det är guld värt om man hittar en bra!

Du behöver ju inte berätta än på länge =) Den dagen, den "sorgen". De flesta jag pratat med har tagit det jättebra och varit väldigt stöttande. Annars får man ju mycket pepp här inne!

Är på väg till Köpenhamn idag! Önska mig lycka till!

• Mmmbop

Jag vet inte riktigt vad man ska säga. Jag tänker nog köra på att "jag längtade så oerhört mycket efter dig, men träffade ingen pappa, så jag kunde inte vänta längre, för risken var ju att jag aldrig skulle fått dig. Därför åkte jag till en doktor i Danmark som hjälpte mig med att få dig.... Typ...

Min senaste resa resulterade i ett minus idag och nu väntar jag på att mensen ska komma igång så jag kan börja räkna ner till nästa resa!

Ni andra då?

• Mmmbop

Jag har plussat!!! Så lycklig! Och så orolig, har ju tidigare haft ett utomkveds. Men det funkar!!

Åkte till Stork, trivs bra där.

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!