• Mmmbop

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

dendäranna skrev 2011-08-27 22:47:29 följande:
    Härligt med ett gäng singelflator! Och härligt med alla ni andra också förstås :)

Idag testade jag positivt..! Är både glad, chockad, nervös, förväntansfull och allt däremellan. Hade aldrig trott att något skulle kunna överleva den livmodersinfkammation jag ådrog mig dagen efter inseminationen. Men det verkar det ha gjort i alla fall. Nu ska jag ringa Storken och MVC på måndag och be om de tidigaste testerna som finns att göra (kanske i v 7?), för att så gott det går säkerställa att bäbisen inte tagit skada av att jag varit sjuk.

Men. JAG ÄR GRAVID! Min Lilleman ska förhoppningsvis bli storebror!
    Grattis, grattis, grattis!!! Som sagt ser man ju bara om hjärtat slår eller inte i vecka 7, egentligen inget annat. Men jag tror verkligen inte infektionen påverkade, den hade du ju innan ägget ens fäst så det verkar helt osannolikt att det skulle påverkat någonting alls.
  • Mmmbop
    Fröken Smilla skrev 2011-08-31 14:28:00 följande:
    Mitt ägglossningstest slog om nu så jag har precis ringt och bokat tid till insemination imorgon
    Lycka till!!!
  • Mmmbop
    Fröken Smilla skrev 2011-09-01 21:07:18 följande:
    hihi ja jag vet ju inte ens vems de är... förutom att de tillhör vit man, brunt hår, 190 cm, 91 kg hahaha
    Min donator hade ljusbrunt hår, blå ögon, är 185 cm lång och psykolog(? tror jag, det var på danska)... Hoppas han har finfina gener till pyret som ligger därinne och gror!

Går in i vecka 15 imorgon!
  • Mmmbop
    chockgravid skrev 2011-09-02 14:06:29 följande:
    Hallå hej!

I dag har jag enormt mycket pirr i magen,
    Jag tror faktisk att jag har hittat den perfekta (ni nya kan läsa min blogg varför jag vill ha en pappa)
     pappan till mitt barn!
    Vi har mailat fram och tillbaka i snart 3 veckor - meddelandena blir bara längre o längre och men ingående!
    Han har längtat efter barn i över 10 år. Han är då självklart gay och de är så mysigt med han är att han
    är den som söker upp alla kurser vi kan gå på innan vi ens sätter i gång! 
    Tycker allt med anknytning är jätte viktigt och skulle vilja att vi bodde med vrandra de första tiden 
    när hans 10 dagar r över!
    Han har varit och testat sin sperma och dom "små liven" mår bra.

Så i kväll ska vi gå ut och äta middag o lära känna varandra ännu mer!

p.s välkommen hit alla nys d.s

Oj, vilken grej! Lycka till ikväll!!
  • Mmmbop

Jag valde öppen donator och det är dyrare (alltså att barnet kan få reda på vem donatorn är när det fyller 18 och donatorn har även skrivit på papper om att han går med på att träffa barnet om det önskar i framtiden), man kan bara få öppna donatorer på barnmorskekliniker, inte på läkarkliniker.

Jag valde Stork för att det ligger centralt i köpenhamn och jag kan promenera dit från tågstationen. Eftersom jag åker ner från Stockholm var det absolut mest smidigt.

Jag lade ungefär 10 000:- per resa inklusvie allt, mat, resa, insemination osv. Jag åkte tre gånger innan det satte sig rätt och jag är nu gravid i vecka 15.

Lycka till!

• Mmmbop

Det finns ju institut i USA där man kan få genprofiler framtagna. Det kostar säkert ett gäng tusenlappar att göra men då får man ju alla svar.

Annars får ni diskutera familjehistoria helt enkelt. Finns genetiska sjukdomar i någon av era släkter, diabetes, autoimmunitet, hjärt- och kärlsjukdomar, cancer, alzheimers osv...

• Mmmbop

jag testade akupunktur den cykel jag blev gravid, gjorde att ägglossningen kom tidigare.

• Mmmbop
    Carrella skrev 2011-09-14 13:34:47 följande:
    Hej =) Jag blev medlem här på familjeliv igår...jag har också bestämt mig för att skaffa barn på egen hand då jag inte träffat 'den rätta' än...Jag har varit i kontakt med Sellmar kliniken i Köpenhamn och de tar 4000 (danska) kr per försök med anonym donator vilket jag också vill ha. Med resa och boende räknar jag med att få ge 8-9 tusen för det första försöket då journalsamtalet också kostar en slant. 

Vad jag tycker är det absolut jobbigaste just nu är att ta kontakt med gyneklog/barnmorska för att ta de tester som behövs, är livrädd att jag ska mötas med förakt...då jag har läst en del skräckhistorier om det. =/

Jag har berättat för min mamma och min syster och de stöttar mig så det känns skönt. Men hur berättar man det för sina vänner?  

Och vill passa på att önska alla lycka till!!  
    Hittills har jag faktiskt nästan enbart mötts med respekt inom vården. Men försök hitta en privat gyn som kan hjälpa dig. Det underlättar mycket. De hjälper med VUL, undersökningar, remisser, provtagning och mycket mera. Förhoppningsvis ska du inte behöva så mycket sånt. Men händer det nåt (som för mig) är det guld värt.

Av mina vänner är det faktiskt inte en enda som reagerat negativt. Alla har varit väldigt positiva och engagerade. Jag har en blogg på www.hurdetkanbli.blogspot.com

Går gärna in och läs om min resa. Jag är äntligen gravid och är i vecka 16 idag.

Välkommen till forumet!
Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!