Carrella skrev 2011-09-14 13:34:47 följande:
Hej =) Jag blev medlem här på familjeliv igår...jag har också bestämt mig för att skaffa barn på egen hand då jag inte träffat 'den rätta' än...Jag har varit i kontakt med Sellmar kliniken i Köpenhamn och de tar 4000 (danska) kr per försök med anonym donator vilket jag också vill ha. Med resa och boende räknar jag med att få ge 8-9 tusen för det första försöket då journalsamtalet också kostar en slant.
Vad jag tycker är det absolut jobbigaste just nu är att ta kontakt med gyneklog/barnmorska för att ta de tester som behövs, är livrädd att jag ska mötas med förakt...då jag har läst en del skräckhistorier om det. =/
Jag har berättat för min mamma och min syster och de stöttar mig så det känns skönt. Men hur berättar man det för sina vänner?
Och vill passa på att önska alla lycka till!!
Hittills har jag faktiskt nästan enbart mötts med respekt inom vården. Men försök hitta en privat gyn som kan hjälpa dig. Det underlättar mycket. De hjälper med VUL, undersökningar, remisser, provtagning och mycket mera. Förhoppningsvis ska du inte behöva så mycket sånt. Men händer det nåt (som för mig) är det guld värt.
Av mina vänner är det faktiskt inte en enda som reagerat negativt. Alla har varit väldigt positiva och engagerade. Jag har en blogg på
www.hurdetkanbli.blogspot.com
Går gärna in och läs om min resa. Jag är äntligen gravid och är i vecka 16 idag.
Välkommen till forumet!