• grodansmamma

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Jag använder en privat anonym donator..

Hade jag gjort det via klinik så kanske läget hade varit annorlunda, svårt att veta hur jag hade gjort då.

Har ju en son från ett tidigare förhållande som blev till via klinik, där har han rätt att ta reda på vem donatorn var när han är 18 år om han vill.

• grodansmamma
    tessa4416 skrev 2014-10-23 10:12:00 följande:

Till grodans mamma

Hur många försök gjorde du innan du blev gravid med din son? Hur gammal är du om det känns okej att svara på dessa frågor? Kram

Min son bar inte jag, hade ett förhållande med en tjej och det var hon som bar honom.. så lyckas jag kommer detta bli min första graviditet :) Jag är 30 år .

Ingen glad gubbe idag heller, men strecket var nästan lika starkt som kontrollstrecket, så kanske blir en glad gubbe imorgon då,kan ju hoppas. :)
  • grodansmamma

I förrgår kväll och igår morse blev det en glad gubbe på äl-testet så igår em gjordes försöket för denna månad. Nu är det bara att vänta. .

• grodansmamma
    tessa4416 skrev 2014-10-25 18:34:30 följande:

Till grodans mamma

Hoppas det går bra nu! Jag ska göra min första heminsemination nästa vecka. Har börjat med ägglossningstest idag.

Det hoppas jag med :)

Kommer du använda anonym eller öppen donator?
  • grodansmamma
    tessa4416 skrev 2014-10-26 09:25:58 följande:

grodans mamma skrev:

Det hoppas jag med :)

Kommer du använda anonym eller öppen donator?

Han önskar vara anonym. Om han är öppen så riskerar väl han att få betala för barnet? Om man inte gör det på klinik? Kram

Ja precis, så är det ju. Känns kul ändå att veta att någon mer gör på samma sätt som mig-heminsemination med anonym donator.
  • grodansmamma

Nu börjar det gå segt och väntan på att testa börjar komma, även om det inte är liiika segt som förra gången. 8-10 dagar kvar till bim.. har beställt stickor, när kan man tidigast börja testa tro?

• grodansmamma
    längtanärstor01 skrev 2014-10-30 07:49:00 följande:

Jag var lite delad i början men nu har en stegring skett och nu tvekar jag inte! Om allt går som det ska kommer min lilla evighet med BF den 2 juli! ?? Känner mig otroligt tacksam och lycklig!

Grattis!! :)
  • grodansmamma

Hur lång tid tar det för ägget att fästa? Jag sitter i soffan och fick nyss ont långt ner på vänster sida. Kan man känna av om det fäster? Tänkte om det kunde vara det eller om det är något annat...

• grodansmamma

Tålamod är verkligen inte min starka sida!! Fick för mig att ta ett äl-test och se om det visade något, läst att de inte kan skilja på hormonerna.. kunde hålla mig typ 3 timmar, och kom upp kontrollstreck och ett svaagt andra streck! Tänk om!!!

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!