• grodansmamma

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

längtanärstor01 skrev 2014-10-02 11:47:42 följande:

Ja de stämmer, en lista på dem som är aktiva här nu och gör försök så kan man ha lite koll!

Aha okej :)

Tråkigt att du inte lyckats på de 4 försöken :(
  • grodansmamma
    Ciconiidae skrev 2014-10-02 20:53:05 följande:

5-7 dagar efter ÄL. Illamåendet kommer inte förrän du plussar, då det är hormonerna som gör dig illamående. Jag har inte känt av illamåendet alls, går in i vecka nio på lördag.

Jaha så det tar så lång tid för det att fästa.. googlade lite och det stog så olika överallt så tänkte jag testar att fråga här :)

Skönt att du sluppit illamående :)
  • grodansmamma
    Ciconiidae skrev 2014-10-02 21:18:27 följande:

Som jag försrod det så är det olika hur lång tid det tar innan ägget hittar någonstans att fästa. Det skulle kunna vara en förklaring till att man plussar sent eller tidigt. Men jag håller med dig, det står olika överallt. Samma nu med gravidapparna, hur stor fostret är en viss vecka varierar mellan olika graviditetskalendrar.

Ja inte lätt att veta när det står olika överallt ;)

Jaha gör det?! Trodde gravidapparna skulle vara i princip lika.konstigt.
  • grodansmamma
    SaraBara skrev 2014-10-03 18:38:34 följande:

Singelmamma 44 år som ska ge insemination några försök, och "dum" som jag är så tror jag att jag kommer lyckas även om det inte verkar vara så höga odds när jag läser hur många försök alla får göra... och de flesta verkar helt klart yngre än jag : )

Jag hoppas du lyckas :) går du via klinik eller privat?
  • grodansmamma
    tessa4416 skrev 2014-10-06 11:04:42 följande:

Hej!

Jag är precis som Sarabara 44 år och jag drabbades sent av en oerhörd barnlängtan. Nu har jag varit på Storkklinik en gång och jag blev inte gravid. Det kostar så mycket pengar så jag funderar på att testa med heminsemination. Jag har inte råd att åka varje månad till Danmark och Storkklinik. Någon som har försökt själv med heminsemination? På Storkklinik har de sagt att det kan behövas många inseminationer för en kvinna i min ålder. Sju är tydligen genomsnittet, men en del behöver tio.

Jag har gjort mitt första försök med privat donator hemma, är också med i "villhabarn.se"

Har beräknad BIM på Lördag så nu är det spänannde :)
  • grodansmamma
    Annesh skrev 2014-10-06 16:40:49 följande:

Hej

Tacksam om ngn vill uppdatera. Jag orkat inte göra detta korrekt.

MF för mig v10

Tack!

Åh, beklagar! :(
  • grodansmamma
    Eva 77 skrev 2014-10-06 18:49:35 följande:

Jag har gjort första försöket, Vitanova, ÄL+7 idag. Hade lite blod på toabesöket ÄL+3, stick i underlivet så jag hoppade till i soffan när jag låg ner ÄL+4, sedan ömma bröst, molvärk i korsryggen och illamående som varat från ÄL+5, och imorse var bröstvårtorna ömma, står ut konstant som radioknappar. Testade ÄL+ 6 och det var ett neg gravtest. Önsketänkande att vara gravid som ger "symtom" eller kan det stämma? Ska göra nytt gravtest ÄL+9 eller 10 ( onsdag/torsdag) har BIM 11/10.

Håller tummarna! Jag har också BIM 11/10.

Mår lite illa till och från, kissar oftare och har blivit så saltsugen, började igår, jag är annars en sockerråtta och äter bara sött typ. Så klart man hoppas.. Testade imorse men det var negativt, hoppas bara på att det var för tidigt. 9 dagar sen mitt försök.
  • grodansmamma
    Ciconiidae skrev 2014-10-10 08:56:12 följande:

Hur ser det ut idag? Ser en antydan till streck men ser inte om den är rosa så kan varken säga bu eller bä.

Vet inte, kan inte testa förrän söndag nu..
Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!