Rosa30 skrev 2011-03-07 10:29:36 följande:
Det är väl minst lika egoistiskt att skaffa barn som att inte göra det? Den här planeten behöver ju knappast bli mer överbefolkad än vad den redan är. Så det är ju fantastiskt bra att det finns folk som inte vill ha barn, jag har inga som helst problem att hitta tusen skäl som gör livet roligt och meningsfullt utan barn.
Jag har barn av egoistiska skäl-JAG ville ha barn....inget barn kan ju själv välja om det blir fött eller inte!
Tumme upp för dig!!!
Jorden är kraftigt överbefolkad även om vi inte kan tro det med våra landskap... Våra resurser räcker inte till att föda alla... så egentligen ska vi alla som skaffar barn ha
dåligt samvete eftersom vi bidrar till jordens undergång. Sedan att det hör till vår mänskliga drift att vilja föröka oss, är en annan femma, vi är faktiskt medvetna om att vi är överbefolkade, alltså gör det vårt handlande extra oförlåtligt. Jag kommer skaffa barn ändå, eftersom jag också anser att det är meningen med mitt liv, men jag är också oerhört medveten om min handling som är mycket kostsam för jordens mående.