valde för att man inte vet hur det är att ha barn och därför inte inser vad man missar
Jag är i och för sig frivilligt barnlös är ju bara 25än så visst det kan väl hända saker, och vet ju inte om de är så men kan tänka mig att de är så.
men samtidigt finns det så mycket man missar i livet så varflr hänga upp sig på något man missar om man ändå inte känner behov av det när man kan leva i nuet.
så ser jag på det, tycker barn är jätte gulliga och roliga.
Väntar en syster (förhoppningsvis son) i dagarna, är gudförälder till min kusin som fyller ett nu i april, älskar hennes storbror också. Har flera kompisar som har barn, har fyra systersöner till som jag älskar och har jätte kul tillsammans med (äldsta är tre), jag är ute med dem i skogen , sitter i köket och leker med bilar, kör dockvagn med dem, leker på lekplats osv, men thats it, jag skulle inte vilja förstöra min kropp, min sömn, min ekonomi och mitt hem för ett barn (inte i dagsläget i alla fall).
Jag säger inte att du är sån, men vad jag inte kan förstå är folk som hela tiden tjatar om när kommer barn då.
Typ alla tjejer i min årskull som ja gick i skolan med har fått barn (killarna verkar vänta på sig), någon enstaka tjej och jag som inte har barn.
Och alla säger samma sak, ska du itne skaffa barn snart osv..
Nej först kanske ja ska ha någon att göra dem med känner jag.
Sen spelar jag ju även i andra laget så det kanske inte är säkert att jag kan få biologiska barn i framtiden. Jag är ganska laidback och försöker ta dagen som den kommer, skulle ja bli gravid så är det ett ställningstagande jag får ta då.