Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

Gastric Bypass (GBP)

Jag har gått ner 3 kg sen förra lördagen så sammanlagt 16 kg på 5 veckor

• Maddisen80
    myrtel87 skrev 2012-02-02 18:52:10 följande:
    Ni som är op har ni nå tips vad man kan göra för att fördriva tiden? Får man ha mp3 får man gå runt när man vill?
    jag läste tidningar, löste korsord, pratade med rumskamrater , jag fick ha mp3 spelare om jag ville men de hade jag inte, jag låg bara inne 2 nätter på ersta sjukhus
  • Maddisen80
    Muneca skrev 2012-02-05 20:32:21 följande:
    Jahapp, imorgon är det min tur... håll tummarna för mig, opereras vid lunchtid. 
    jag ska hålla tummarna för dig
  • Maddisen80
    myrtel87 skrev 2012-02-06 13:56:40 följande:
    Wiiiee min op är framflyttad 2 veckor :D så om 3 veckor är de dax :D)))
    hoppas att de kommer gå bra om 3 veckor :)
  • Maddisen80
    Imquelle90 skrev 2012-02-06 16:17:45 följande:
    Har kommit så pass 'långt' i min process att jag fått svar ifrån Uppsala om att de fått min remiss. 
    Sitter nu och funderar på detta med vårdgarantin.
    Hur åberopar man den och när ska man göra de? Redan nu?
    Stod i deras papper att dem hör av sig om tidigast ett par månader eller ett år.
    När landskrona hade fått remissen så åberoba jag vårdgarantin sen när ersta hade fått remissen så satt jag upp mig på återbudslista
  • Maddisen80
    Koffe skrev 2012-02-06 21:47:29 följande:
    Halloj!

Har äntligen efter en lång tids funderande fått tummarna loss & skickat in min remiss till Landskrona. Verkar vara lite segt eftersom många Landsting just nu håller på att komma överens om nya priser för op. Men jag håller tummarna att det löser sig snarast.
    Hej så du vet har landskrona 2 års väntetid så jag åberoba vårdgarantin och de betalar om man bli opererad i göteborg eller stockholm, jag blev opererad på ersta sjukhus i stockholm
  • Maddisen80
    Imquelle90 skrev 2012-02-06 20:00:35 följande:
    Okej, hur gör man då? Söker och söker på internet och hittar inte vem man gör de till eller hur. 
    Hej jag ringde landskrona lasaratt de var 3e val så sa dem vårdgarantin på ena så jag tryckte där så där fick jag hjälp så de skickade remissen till utomhuslänet sen tar dem beslut om man blir godkänd eller inte.
  • Maddisen80
    workmonday skrev 2012-02-06 21:03:00 följande:
    Jag undrar samma
    Hej jag ringde landskrona lasaratt de var 3e val så sa dem vårdgarantin på ena så jag tryckte där så där fick jag hjälp så de skickade remissen till utomhuslänet sen tar dem beslut om man blir godkänd eller inte.
  • Maddisen80
    Viktigast skrev 2012-02-07 09:32:55 följande:
    Sällar mig till skaran

I morgon ska jag till VC för att en remiss ska skickas till kirurgen.
    Det är en privat vårdcentral och jag vet inte alls hur pass insatta de är i att skriva sådana här remisser och jag vill ju vara säker på att all info de behöver kommer med, så vad bör remissen innehålla?

Närmsta opererande sjukhus för mig är KSS, men tittar man på väntertider kan de inte hålla vårdgarantin.
    Om jag då använder mig av vårdgarantin och jag redan nu vet att de inte kan hålla tiden lär det väl bli aktuellt med betalningsförbindelse till något annat sjukhus?
    Hur blir det då med infomöte? Blir infomötet på det sjukhus jag kommer att opereras på? eller kallas jag till det vanliga på Sahlgrenska och får sedan använda vårdgarantin igen och först då få en betalningsförbindelse?

Många frågor och lite luddigt kanske men jag hoppas att någon av er sakkunniga förstår. 
    Jag fick åka på info möte  i stockholm på ersta sjukhus egentligen skulle jag bli opererad i landskrona , tågresan står landstinget för iaf här i  skåne
  • Maddisen80
    Koffe skrev 2012-02-07 10:43:02 följande:
    Jo, det jag. Pratade med Carlanderska, & de tar inte emot ifrån andra län just nu. & Ersta sa att man var mycket välkommen hos dem, men Landskrona skickar inte iväg några remisser nu förrän de olika länen kommit överens om priser för operation.
    Vilken tur jag hade som fick en återbudstid på ersta annars kanske inte jag hade blivit opad än för jag bor i landskrona
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)