Dhevil skrev 2011-08-18 17:56:50 följande:
Hallå Hallå Allihopa!
Nu har jag spenderat några dagar med att läsa igenom hela denna tråd och allt annat jag hittat på nätet!
Imorse så bestämde jag mig och ringde för att boka in ett samtal på vc! Äntligen vågade jag!
Har funderat på att detta förut, men min vännina va så negativ så jag gav upp den iden.
Men nu vill jag verkligen, efter att ha läst igenom allt ni skrivit. Jag är så förberedd!
Fast så otroligt rädd att de ska neka mig!
Jag är 168 och väger 101, har BMI 35 exakt. Så tänk om jag inte får operationen, då går jag under. För jag har, som alla andra här, prövat allt!
Ingen vet om att jag funderar på detta, och ingen vet att jag har bokat tid för remisskrivande =P
Vet icke om jag vill eller ska berätta för någon än!
Hur/vad sa ni till familj och vänner?
MVH =)
Hej jag har ju velat detta flera år men tyvärr har inte min familjeläkkare skrivit remiss för man ska ha varit överviktigt i 5 år , men så nu en läkare från överviktsenheten skickade remiss till landskrona ang magsäckoperation men jag åberoba vårdgarantin så jag ska göra min magsäckop i ersta sjukhus :==) Men de skulle ta tre månader men nu kanske de dröjer för jag måste först göra en gastroskopi och landskrona,lund,malmö ,helsingborg har flera månaders väntetid men carema har kort och hon sa att de kommer gå bra med betalningsförbindelsen.