Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

Gastric Bypass (GBP)

tasha01 skrev 2011-08-10 20:49:25 följande:
    Hejsan alla hoppas alla har de bra och grattis till alla som har fått hälsan tibax.! Jag sitter här och hoppas hoppas de går bra på vc nästa vecka! För jag känner att jag orkar inte längre. Jag brukar sitta och läsa era inlägg och gud jag måste säga grattis till er alla som redan börjat resan till eran nya liv!!
    Hej jag har ju inte börjat min resa riktigt än
  • Maddisen80
    tasha01 skrev 2011-08-10 23:26:04 följande:
    Inte jag heller men jag önskar dig all lycka!
    önska dig lycka till med :)
  • Maddisen80
    zookie skrev 2011-08-11 00:23:37 följande:

Köpte en klänning som fortfarnde e lite tajt vi tuttarna men tror n man kommer undan med det ?
    Den var ju skitsnygg :=)
  • Maddisen80
    Lillmonster skrev 2011-08-11 17:17:59 följande:
    Holy.... Nu går det undan. Faktiskt lite för fort tycker jag nog.
    De ringde från överviktsenheten på sjukhuset och talade om att om jag får en gastrotid före den 15/9 så har jag en operationstid 19/9...

Hur ska jag klara att gå ner 5 kg på 3 veckor?
    Här vill de att man ska gå ner ett antal kg innan man går på flytet och när jag räknade så är det bara 5 veckor till den 19/9.

Hon skulle ringa upp mig imorgon på förmiddan för att säga vad de sa om gastron.

Hjälp!!!
    Hej grattis till operationstiden du kommer klara av att gå ner 5 kg på 3  veckor de tror jag, tänk på att dricka rikligt med vatten bara.
  • Maddisen80
    Lillmonster skrev 2011-08-12 16:31:54 följande:
    Tack för era tips. Jag vet ju hur jag ska göra då jag ändå gått ner 30 kg på egen hand men nu blev det tidspress och då krisar jag. :S

Men nu är det bestämt:

5/9 - börjar jag på flyt (får äta max 1000 kcal med naturdiet inräknat så jag kommer nog klara mig) Drömmer
    6/9 - gastro - jag får sova
    8/9 - dietistmöte
    19/9 - operation Förvånad

Det gick undan lite väl fort kan jag känna men jag har ju funderat i två vändor gällande operation så nu vill de att det ska ske fort. Sen fick jag gå före lite då jag stått i kön över 1 år en gång tidigare (fast då klev jag ur).

Nu ska det hända!!!!
    Hej vad bra att du får sova  när du gör gastroskopi
  • Maddisen80
    anli00 skrev 2011-08-13 10:48:35 följande:
    Hur långt innan op får man tiden?
    Måste ju börja planera för jobbet juh.....går inte direkt i en handvändning.
    Man kanske kan ringa o höra med dom?? Ska opas på Ersta....september/Oktober har dom sagt.

Fick ny uniform igår, tog en mindre storlek, medvetet dock, men herregud...insåg kommer jag kunna ha det här nångång,det såg så litet ut.....
    De undra jag med när man får reda på optiden så man kan planera resan
  • Maddisen80

Snuttan ja jag har provat gi,lchf,xtravaganza,varit hos dietist, provat reductil och xenical gått på överviktsenheten och de enda som hjälpte var reductil de vill inte min läkare söka för så jag har fått op godkänt om de inte visas nåt i maggropen

• Maddisen80
    J2010 skrev 2011-08-14 14:46:43 följande:
    5 kg på 3 veckor??? jag ska gå ner 20 kg på 6 veckor, hur ska det gå?? jag kommer aldrig klara det.
    20 kg på  6 veckor de låter väldigt mycket du ska gå ner  de  blir nog svårt :(((((
  • Maddisen80
    Katj skrev 2011-08-16 20:16:51 följande:
    Hej.

Är det nån som har gjort op på Ersta?
    Jag kommer troligtvis få göra min i dec eller januari. Får info om det i sept.
    Är super nervös men helt bestämd på att detta blir bra!!
    Jag ska opereras i ersta med i år förhoppningsvis, hoppas att vi bli opererad samtidigt de hade varit skoj
  • Maddisen80
    Naemi skrev 2011-08-16 21:33:12 följande:
    Hej!

Efter lite om och men är det nu bestämt att jag ska opereras i Hudik den 7:e september.

Jag hade ju en tid den 18:e maj, och jag åkte in och blev sövd och vaknade upp i tron att allt var klart. Men tji fick jag; jag fick veta att de hunnit göra fyra av fem titthål då de såg att jag hade förändringar på mjälten (den var knottrig). Fem kirurger var där inne och tittade på min mjälte, men ingen hade sett något liknande. Så de stängde igen mig, och tre veckor senare fick jag provsvaret: Det var ofarliga små kärlnystan. Men då var det sommaruppehåll med operationerna, men nu har jag fått deras absolut första tid. Men detta innebör att jag i morgon ska börja på min ANDRA 3-veckorsperiod med Modifast...

Det ska bli skönt att få det gjort. Men nu vågar jag inte ta ut något i förskott.
    Hej jag håller tummarna för dig att de går bra den här gången ,tog dem bort mjälten eller har du den kvaR?
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)