Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

Gastric Bypass (GBP)

workmonday skrev 2012-02-29 12:07:55 följande:
    snart är det bara 3 veckor kvar tills jag ska till kirurgen. Så j------vla nervös!!!!! tänk om man inte blir godkänd?
    tror ni jag kommer hinna få den innan sommaren OM jag blir godkänd?
    har nämligen fått lov att "skita" i denna termin på gymnasiet och läsa den efter studenten. tror inte jag kommer få samma ledighet nästa termin
    Jag håller tummarna att de bli innan sommaren och att du bli godkänd, jag tro att du kommer bli godkänd varför skulle du inte för ?=)
  • Maddisen80
    myrtel87 skrev 2012-03-01 20:26:54 följande:
    Då var man över på andra sidan :) allt gick jätte bra o jag har inte allt för ont :)
    skönt att höra :)
  • Maddisen80
    Ulf09 skrev 2012-03-04 12:23:49 följande:
    (ARGH! råkade posta i fel tråd :P ) 
    Jag är så himla trött på att vara överviktig och har testat allt jag kan komma på. Men inget är något som håller i längden. Nu har jag börjat fundera över att försöka få en sådan här operation, men inte säker på att det kommer gå igenom för mig. 

Jag är en man på 22 år som varit överviktig så länge jag kan komma ihåg (sedan jag var typ 12). Vägde som max omkring 130 ~ tror jag omkring 2008 december och lyckades på egen hand gå ner till omkring 105kg på 1,5 år. (Antagligen för att jag var väldigt deprimerad under den tiden då min farmor gick bort och jag gick ut och promenerade för att inte bryta ihop)

Men sedan har jag inte lyckats. Jag har testat allt!

1. LCHF diet. Slutar med att jag överäter igen när jag väl slutar på den och går upp mer.
    2. VLCD diet. Samma som LCHF. (Gått på det i 1,5 månader som längst)
    3. Testat att gå ut och gå varje dag m.m. men lyckas ändå inte. Småäter när jag väl blir uttråkad. 
    4. Testat gym men mer dåligt över att gå dit när jag ser ut som jag gör.
    5. Försöker äta väldigt små portioner men igen, småäter när jag väl blir uttråkad.

Jag jojo bantar väldigt mycket och har gjort det sedan jag började tänka på min vikt när jag var 17 och jag har börjat ge upp hoppet om att klara detta själv. Har alltid velat klara det själv, men det går fan inte.. det går skit bra i kanske 6 månader och sen går det ner och jag går upp ännu mer. 

Just nu väger jag omkring  110kg och är 185cm ~ dvs en BMI på omkring 33. Jag skulle så jävla gärna vilja väga 75-80kg men vad jag än testar så kommer jag inte under 100.  

Tror ni jag kan få hjälp med en operation eller måste jag stå för den själv? Jag vet riskerna, jag vet att jag måste börja jobba och det har jag. Jag har försökt på egen hand men klarar inte det. 

Jag har dock inte testat några piller.. kanske finns några piller man kan få av läkaren som kommer att funka? 
    Hej jag vet ett piller som iaf funkade för mig de heter reductil men de skriver helst inte ut de för läkaren måste ansöka om de nu, men jag tror nog att du kan få igen op ,vart bor du?
  • Maddisen80
    Pearl skrev 2012-03-05 09:00:28 följande:
    Imorgon är det dags! :) 
    håller tummarna att de kommer att gå bra
  • Maddisen80
    Vit Lilja skrev 2012-03-03 13:58:26 följande:
    Usch, var på infomöte i gbg i onsdags och från att komma in spänd och förväntansfull kom jag där ifrån besviken och ledsen. Har väntat snart ett år på denna gruppinfo och när den väl kom var den skitdålig! Jag trodde jag skulle få möta kirurg och få op-tid (det fick 1 vän och 2 bekanta på infomötet här i gbg) men det var bara allmän info om VAD en operation var för något och vad man skulle testa innan. Aulan var fullsmockad och det var inget mer än riktigt kass info, som jag visste redan för 5 år sen och sånt man borde kollat upp INNAN man skickade remissen. Har tänkt på open så länge nu och när jag väl skickade in remissen trodde jag det skulle gå fortare.

Snälla någon, HUR fixar jag vårdgarantin? VEM ska jag ringa? VAD ska jag säga? jag vill göra operationen Nuu 
    Du får ringa göteborgs sjukhus och be dem koppla dig till vårdgarantin så gör man i landskrona iaf, jag sa att jag  ville göra min op på ersta sjukhus för de hade snabbast väntetid
  • Maddisen80
    sophiemedPH skrev 2012-03-05 20:12:30 följande:
    halloj ,brukar aldirg vara någon som svara på mina medelanden men jag kan ju prova igen :)
    nu har jag varit på första info mötet & blivit kallad till sjuksköterna & efter det samma dag har jag blivit kallad till rönten (bentathest röntegen) eller nått sånnt. jag har aldrig hört talas om de vad är de & varför gör man den?
    jag vet inte heller för jag behövde inte göra någon röntgen innan operation
  • Maddisen80
    Drömmar och förhoppningar skrev 2012-03-06 07:20:56 följande:
    Idag stannade vågen på tvåsiffrigt. Det är första gången på... Ja, säkert omkring 15 år! Känns stort...
    Grattis vad skoj
  • Maddisen80
    sophiemedPH skrev 2012-03-05 23:04:32 följande:
    nej jag måste nog ringa dit i morrn å höra :S
    jag har aldirg hört talas om de någon gång. 
    ringde du och frågade vad de va bra för ?
  • Maddisen80
    MrC skrev 2012-03-06 11:28:39 följande:
    Hur mycket tränar ni som är opade?
    Jag har varit opad i 8 månader, gått ner 40 kg, från 132 till 92 (ska ner ca 10 till).

Mitt träningsschema är:
    Mån: Styrketräning.
    Tis: Konditionsträning
    Ons: Konditionsträning
    Tors: Styrketräning
    Fred: Vilodag
    Lör: Konditionsträning
    Sön: Konditionsträning

Konditionsträning varierar jag mellan löpning, crosstrainer och simning.
    Hur tränar ni?
    Jag opades i december och jag får inte träna förräns i april pga mina buksmärtor :( så jag går bara 20 min promenad
  • Maddisen80

hej jag var hos kirurgen i landskrona igår och han vill att jag ska göra en gastroskopi där för han vill att en överläkare gör de, hittar dem inget då heller  som de inte gjorde på kirurgakuten då ska de gå in med titthål eftersom jag har så stora problem att få i mig maten som jag ska som ersta vill så då öppnar dem upp en igen för de vill inte göra fler röntgen eftersom jag har blivit röntgad 52 ggr

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)