Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

Gastric Bypass (GBP)

Perpen skrev 2012-02-19 15:36:13 följande:
    Hej allihopa. Jag har äntligen lyckats få min läkare att skicka en remiss om gbp op. Först ville de göra en utredning för att utsluta pcos så nu är det gjort. Men alla jag träffar på och diskuterar med kritiserar min ålder och tror att jag inte kommer få göra en operation för att jag är för ung, känns lite jobbigt :( har varit överviktig i princip hela livet med undantag för något enstaka år i tonåren. Är det någon här inne som varit med om liknande? Någon som vet om det är olika vid olika landsting? För jag vet en tjej som opererade sig för två månader sen och hon är tre år yngre än mig. Tycker för övrigt den här tråden är riktigt bra. Har läst den ett tag men skriver i princip aldrig men ska bli ändring på det :)
    Hur gammal är du då? Jag tycker att alla borde få göra en magsäckop oavsett ålder
  • Maddisen80
    Pearl skrev 2012-02-18 23:32:10 följande:
    Hallå alla! Nu har jag fått tid för operation. Den 6/3 smäller det. Håller på med modifast diet nu. 
    Hej grattis till operationstiden ,hoppas att operation kommer att gå bra
  • Maddisen80
    Imquelle90 skrev 2012-02-16 20:19:37 följande:
    Måste bara fråga, är de okej för de flesta sjukhus att blanda pulvret med mjölk istället för vatten? Samt läste nånstans att man kunde frysa in och äta som glass typ sen, något värt att prova? Spydde av Cambridge, pga smaken, så är nervös redan nu (inte ens pratat med kirurg) över flytet. 

Samt, finns de chans att jag kan bli nekad?
    21 (22 i nov) år, ryggfraktur på L2 sen 4 år tillbaks, överviktig hela mitt liv (finns dokumentation i läk.journaler sedan 6:e klass), är nu 173 cm och väger mellan 135-140 kilo.
    Försökt att gå ned i vikt hela mitt liv, LCHF, GI, tallriksmodellen, ät rätt motionera rätt osv.  
    Hej du borde få magsäckoperation tycker jag eftersom du har varit överviktigt så länge  och provat att gå ner själv.
  • Maddisen80
    jeanettie skrev 2012-02-16 20:06:17 följande:
    Idag var jag på kirurgmötet på Danderyd och blev godkänd för operation efter att vi samtalat en liten stund! Kan inte riktigt fatta det! Och dom har väldigt kort kötid just nu så det ser ut som att det kan bli "från remiss till operation" på 3 månader :D
    Grattis vad roligt
  • Maddisen80
    Perpen skrev 2012-02-21 16:55:53 följande:
    Ja jag tycker också det. Under förutsättningen att man verkligen försökt innan och inte bara gör det för att man är lat och inte orkar försöka själv. Jag fyller 24 om två månader. Vet nu om flera som opat eller ska göra op som är yngre än mig, men de har gjort det i ett annat län. Tkr bara det känns jobbigt när de kritiserar hela tiden och har därför börjat undra över om det är olika vid olika landsting. Kan förresten tillägga att jag bor i Halmstad men att de nu skulle skicka ärendet vidare till någon klinik i Varberg. 
    Hej jo men när du är 24 år snart borde du ju få bestämma själv du är ju myndig de är ju din kropp ,ge dig inte
  • Maddisen80
    myrtel87 skrev 2012-02-21 20:22:24 följande:
    Jag är 24 år o op om 1 vecka i jag vet människor som varit 20 som gjort op. Så tror inte åldern har någon betydelse.
    Hej är du opererad nu eller ska du bli opererad?
  • Maddisen80
    K89 skrev 2012-02-23 06:44:30 följande:
    Sitter på sturup o väntar på att få gå på planet mot stockholm! Operation imorgon, börjar bli lite nervös nu!
    Hoppas att de gick bra med operation
  • Maddisen80
    Pearl skrev 2012-02-18 23:32:10 följande:
    Hallå alla! Nu har jag fått tid för operation. Den 6/3 smäller det. Håller på med modifast diet nu. 
    Lycka till med operation
  • Maddisen80
    C C mamma skrev 2012-02-27 22:09:58 följande:
    Nu är det bara en dag kvar... På onsdag smäller det. Är inte nervös än men det kommer väll ;) Myrtel87 får se om vi träffas( för visst var det du som skulle opas på Danderyd?)
    Hoppas att de gick bra på operation idag och att du mår bra
  • Maddisen80
    myrtel87 skrev 2012-02-27 22:32:26 följande:
    Cc mamma ja precis de är jag :)

Nommynom: jag va oxå nyinflyttat från en annan kommun, så jag letade reda på vilken vårdcentral jag till hörde ringde dit boka tid med läkare, du ska inte vara rädd för att söka hjälp när du behöver de.
    hoppas att de gick bra för dig med på operation idag
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)